Facebook Pixel

Hyundai Ioniq 5: виглядає, як концепт-кар, заряджається швидше, ніж смартфон, і працює, як powerbank

Корейський електрокар проїжджає на одній зарядці 480 км і за 5 хвилин «поповнюється» на 100 кілометрів пробігу.

Ioniq 5 наочно продемонстрував, що створювати електрички на основі автомобілів — утопія. За габаритами новинка поміщається акурат між Tucson і Santa Fe, водночас вона просторіша й більш містка за флагманський Palisade. Триметрова колісна база дає змогу привільно розміститься в компакт-кросовері навіть власнику Rolls-Royce, який звик їздити на задньому сидінні із закинутою одна на одну ногою з Financial Times у руках. Уся справа в модульній платформі E-GMP, яка розроблена корейцями спеціально для електромобілів. Вона враховує всі їхні інжинірингові нюанси: відсутність центрального тунелю, мінімальні звиси, батарейне підпілля, панорамний дах із сонячних батарей, кермове управління, педалі «за дротами» тощо. А отже, дає можливість компонувати інтер'єр у буквальному сенсі із чистого аркуша, без прив'язування до точок розміщення основних органів управління.

Слідом за Hyndai Ioniq 5 модульний «візок» E-GMP приміряють Genesis EV, Kia CV і iCar — перший електромобіль компанії Apple.

Фото: Hyundai

Фото: Hyundai

Як виглядає

Серійний електромобіль один в один повторює шоукар Hyundai 45, що був презентований на Франкфуртському автосалоні два роки тому. Корейським дизайнерам вдалося відстояти практично всі фішки: рубану пластику, відеокамери заднього виду, «піксельну» світлотехніку, 20-дюймові багатоспицеві диски. І навіть розкладний капот, який для кращої обтічності мінімізує прорізи в панелях. Цікаво, що під час презентації «сорокап'ятки» на IAA-2019 корейці говорили про неї не інакше як про сучасну ітерацію свого першого концепту Hyundai Pony Coupe Concept 1974 року. «Забувши» про те, що намалював його на їхнє замовлення дехто Джорджетто Джуджаро з туринського ательє Italdesign. Так от, і 45 Concept, і Ioniq 5 набагато більше нагадують інше творіння великого маестро — хетчбеки Lancia Delta/Delta ECV2.

Фото: ItalDesign

Фото: ItalDesign

А от салон «п'ятірки» якщо щось і нагадує, то, швидше, кокпіт космічного човника — з автомобільного там хіба що кермо. За словами глави глобального дизайн-центру Hyundai Санг Юп Лі, інтер'єрники та компонувальники працювали над салоном, як над «житловим простором» — зовсім як у випадку з BMW i3. І так само прагнули максимально використовувати екоматеріали. Звідси, наприклад, оббивка сидінь із матеріалів, сплетених із пряжі на рослинній основі або з волокон, отриманих від перероблення пластикових пляшок.

4.jpg

Як оснащений

Попри мінімалістичний дизайн інтер'єру оснащення салону більш ніж футуристичне. Точнісінько як у Mercedes C-Class, який дебютував того самого дня, в «іоніка» передня панель складається з пари планшетів, об'єднаних під одним склом. Перший із них виконує функції приладової панелі, другий — екрану інформаційно-розважальної системи. Крім того, проєкційний дисплей має функцію розширеної реальності AR HUD і за потреби може перетворити лобове скло на повноцінний екран.

Крім модернізованої системи допомоги водієві Hyundai SmartSense, до «пакета безпеки» увійшли інтелектуальні системи для напівавтономного руху трасою, запобігання фронтальному зіткненню, моніторингу сліпих зон, втоми водія тощо.

«Силові установки для Ioniq 5 підібрані в такий спосіб, щоб відповідати потребам мобільності кожного клієнта, без компромісів щодо продуктивності».

За останньою електромобільною модою Ioniq 5 може бути єдиний у двох особах. Наприклад, у будні використовуватися як транспорт для чартерних поїздок дім — робота — дім, а у вихідні — для туристичного «дальнобою». У базовому виконанні 2WD у нього тягова батарея місткістю 58 кВт/год і електродвигун (170 к. с., 350 Нм або 218 к. с., 350 Нм) на задній вiсі.

Топове оснащення AWD передбачає повнопривідну архітектуру (плюс електромотор спереду) і місткіший акумулятор на 72,6 кВт/год. У такому вигляді сумарна віддача складе 235/306 к. с. і 605 Нм. Першу сотню км/год 306-сильна версія розмінює за 5,2 секунди, а от до другої розкочегарити її вже не вийде — максимальну швидкість і 2WD, і AWD обмежено позначкою 185 км/год. На одній зарядці базова версія з акумулятором 72,6 може проїхати приблизно 470 — 480 кілометрів за циклом WLTP.

Фото: Hyundai

Фото: Hyundai

Як заряджається

В Ioniq 5 принципово нова концепція надшвидкої зарядки, яку корейці називають мультизарядною та описують як «першу у світі запатентовану технологію, що управляє двигуном і інвертором для підвищення напруги від 400 до 800 В для стабільної сумісності зарядки». У підсумку завдяки 350-кіловатному зарядному пристрою батарея за 5 хвилин «поповнюється» на 100 кілометрів пробігу, а зарядка з 10% до 80% триває 18 хвилин.

Фото: Hyundai

Фото: Hyundai

Але й це ще не все. Завдяки інноваційній технології V2L (Vehicle-to-Load) кросовер можна використовувати як пересувний powerbank. На вбудовані в його електромережу розетки (одна під диваном, інша — поруч із гніздом зарядки) подається до 3,6 кВт, що дає змогу «підкурити» інший автомобіль, підзарядити електрокар, освітити й обігріти будинок тощо. Причому зовнішній порт забезпечує живлення, навіть коли електромобіль «заглушений».

Коли чекати

На ключових ринках Ioniq 5 надійде в продаж уже в травні — червні, тоді буде оголошено й ціни. В автосалонах офіційних дилерів марки в Україні він у будь-якому разі з'явиться до кінця року.

3.jpg


Подякувати 🎉