Facebook Pixel

Електрифікація залізниць врятує українські АЕС від закриття

Вирішити проблему надлишку виробництва електроенергії в Україні і врятувати від закриття вітчизняні АЕС може вирішити державна програма електрифікації залізниць.

«В поточних обставинах ситуацію з надлишком генерації електроенергії на внутрішньому ринку цілком могла б врятувати державна програма електрифікації залізниць, реалізація якої була провалена», — вважає екс-заступник міністра інфраструктури Олександр Кава.

Залізничне господарство в Україні має великий потенціал щодо підвищення споживання електроенергії при перекладі ліній на електричну тягу замість дизельної.

«Доцільність і раціональність продиктовані тим, що собівартість перевезення вантажів на електротязі по залізниці в рази дешевше, ніж на дизельній тязі», — пояснює Кава.

За його інформацією, за останні шість років в Україні електрифіковано всього 12 км залізничного полотна «Потоки – Золотнишино». А раніше в окремі роки на електричну тягу переводилося 150-200 км залізних доріг на рік.

Фахівець також вважає, що влада повністю ігнорує необхідність електрифікації «Укрзалізниці», а всі проекти в цьому напрямку були провалені. «Наприклад, проект електрифікації залізниці «Долинська — Миколаїв – Колосівка» все ніяк не перейшов на етап реалізації, хоча фінансування з боку ЄБРР та ЄІБ навіть забезпечено», — пише він.

Також роками відкладається електрифікація важливих для країни ліній «Ковель — Ізов — Державний кордон», «Бердичів — Житомир — Коростень — Словечно — Державний кордон», «Чернігів — Горностаївка — Державний кордон», «Житомир — Новоград-Волинський, Львів — Івано-Франківськ» та «Ворожба – Суми».

Контекст. Через лобістське законодавство щодо розвитку енергетики на поновлюваних джерелах (ВДЕ), зараз виводяться в простій енергоблоки українських АЕС. А в.о. міністра енергетики Ольга Буславець взагалі хоче почати закривати атомні станції вже через п'ять років. У підсумку Україна втратить високотехнологічну атомну галузь, яка забезпечує базову генерацію без емісії діоксиду вуглецю. А українці змушені будуть платити за електроенергію в 3-4 рази більше від поточних тарифних рівнів.

У той же час, «Укрзалізниця» – оператор залізниць України – змушена купувати дизельне паливо на сотні мільйонів гривень, щоб забезпечити рухомий склад паливом. На чому наживаються керівники «Укрзалізниці» через корупційну ренту, а також українські олігархи з групи «Приват».

Подякувати 🎉