EAG анонсувала водневий авіалайнер на 2030 рік: що відомо нині. Фото: Electric Aviation Group
Британська компанія Electric Aviation Group вирішила змінити фокус і замісить гібридного регіонального літака створити водневий. Авіалайнер, як пише FlightGlobal, вміщуватиме від 90 до 100 осіб, розвиватиме крейсерську швидкість у 666 км за годину, дальність його польоту становитиме 2,2 тис. км.
Торік компанія анонсувала свій проєкт гібридного літака на 70 місць із чотирма електромоторами. Цього року EAG передумала та зробила вибір на користь водню. Якщо взяти до уваги складнішу систему двигунів, можна припустити, що це рішення відстрочить прогнозований термін введення авіалайнера в експлуатацію з 2028 на 2030 рік. Перший демонстраційний прототип авіалайнера H2ERA, за планами компанії, має піднятися в повітря у 2026 році.
Глава EAG Камран Ікбал пояснив, що віддав перевагу водневим технологіям, оскільки вони якнайкраще відповідають популярному нині тренду екологічності та зниження викидів. Такі літаки приводять у рух електромотори, які живляться від паливного елемента, з’єднуючи водень із киснем. Єдиний їх викид — вода.
Контекст. Розробленням водневих літаків тепер займається декілька компаній. Раніше німецькі компанії H2Fly і Deutsche Aircraft оголосили, що спільно створюватимуть водневий літак, розрахований на 40 пасажирів. Британо-американська ZeroAvia після успіху із запуском прототипу шестимісного водневого літака розраховує створити його більший аналог — на 50 місць. Ще минулого року авіавиробник Airbus оголосив, що через 15 років почне випускати літаки з нульовими викидами. Компанія презентувала цілих три концепти авіалайнерів із водневим двигуном.