Кожна п’ята пачка цигарок і кожна третя пляшка алкоголю в Україні продаються нелегально. Торік бюджет держави втратив через це 30 млрд грн. А українці надалі купують контрафакт, констатує міністр цифрової трансформації України.
Такі дані Михайло Федоров навів у своєму Telegram-каналі.
Розв'язати проблему допоможе цифровізація, яка повністю прибере людський чинник, пояснює міністр. Для цього Мінцифри працює над запуском електронної акцизної марки з DataMatrix-кодом для алкоголю й тютюну. Цей код зчитуватиметься через «Дію», де відображатиметься вся інформація про товар.

За даними Мінцифри, 8% усієї алкогольної та тютюнової продукції в Україні продаються з підробленою акцизною маркою,12,2% — взагалі не мають марки, ще 1,8% — це контрабанда.
«Цифрова система «єАкциз« дасть змогу автоматично контролювати обіг виготовленого чи ввезеного на територію України тютюну й алкоголю. Товари з Duty Free також матимуть електронну марку. Адже на продукти для Duty Free найчастіше можна натрапити на сірому ринку України», – написав Михайло Федоров.
У Міністерстві цифрової трансформації чекають ухвалення парламентом законопроєкту про «єАкциз» у другому читанні. У його розробленні брали участь Комітет ВР із питань фінансів, податкової та митної політики спільно з Мінфіном і ДПС. До робочої групи долучили й виробників, імпортерів та ритейлерів.
Згідно із законопроєктом 8287, з 1 січня 2025 року електронна акцизна марка стане обов’язковою. За оцінкою Мінцифри, доходи бюджету від сплати акцизу зростуть на 15%.
Контекст. За даними Рахункової палати, у 2021 році Україна недоотримала 9 млрд грн через продаж нелегального алкоголю.
У 2022 році доходи українського бюджету від акцизного податку склали майже 79 млрд грн.
Головне від The Page
Дякуємо, що підписалися на The Page.
Буде гаряче!
Раз на тиждень ми будемо відправляти вам найцікавіші редакційні матеріали.
Я погоджуюсь з політикою конфіденційності
Читайте також