Група раніше невідомих компаній, переважно зареєстрованих в Об’єднаних Арабських Еміратах, допомагають росії розширювати «тіньовий флот» суден, які можуть перевозити російський скраплений природний газ (LNG) попри санкції. Про це пише Financial Times.
Що відомо про газовий «тіньовий флот» росії
росія почала накопичувати енергетичні судна, що можуть перевозити LNG в обхід західних санкцій, які можуть посилитись. З 2-го кварталу 2023 року понад 50 суден з LNG змінили власність на компанії, розташовані в ОАЕ, свідчать дані консалтингової компанії Windward.
«Події на ринку танкерів LNG вказують на складну мережу морських операцій, потенційно пов’язану з інтересами росії», – зазначили у компанії з відстеження суден Kpler.
За даними Kpler, деякі з нещодавно придбаних LNG-суден зараз ходять маршрутами, які росія зазвичай використовує, щоб перевозити газ. Одне таке судно завантажувало LNG з Ямалу, головного експортного проєкту росії, який ще не потрапив під санкції.

У цей же час рф створила «тіньовий флот» танкерів, що перевозять нафту, оскільки західні санкції сильно вдарили по російській економіці.
Як війна вплинула на ринок російського газу
Після початку великої війни ЄС почав вводити обмеження на імпорт російського газу, хоча повністю від нього не відмовився, щоб уникнути перебоїв на світовому ринку. Проте ЄС ввів обмеження, що заборонять розвантажувати російський LNG з великих криголамних суден на менші судна в портах ЄС, що значно обмежить газові можливості рф.
Також США ввели санкції на російський проєкт Arctic LNG 2 компанії «Новатек», який мав розширити газові потужності рф.
За словами трейдерів, «тіньовий флот» газових танкері рф може полегшити торгівлю, пов’язану з проєктами, що потрапили під санкції, а також активізувати діяльність росії на ринку.
Нагадаємо, Китай і росія планували новий проєкт «Сила Сибіру 2», який мав збільшити експорт російського газу до країни. Водночас росію не влаштовували занизькі ціни Китаю та пропозиції щодо рівня поставок.