Держпідприємство «Антонов» зі складу «Укроборонпрому» уклало договір модернізації турбореактивного двигуна для Ан-178-100Р із держпідприємством «Запорізьке машинобудівне конструкторське бюро «Прогрес» ім. академіка А. Г. Івченка».
Контракт вартістю 68,308 млн грн було укладено 29 грудня 2021 року, свідчать дані на майданчику ProZorro.
У рамках контакту буде проведено «Роботи з модернізації двигуна Д-436-148ФМ у модель Д-436-148ФМ-1 відповідно до технічного завдання», а також сертифікація з подальшим внесенням змін до типової конструкції двигуна.
Відповідні роботи фахівці «Івченка-Прогрес» мають виконати до 31 березня 2024 року, йдеться в контракті.
Двоконтурний турбореактивний двигун Д-436-148ФМ було створено для оснащення транспортних літаків Ан-178 на базі двигуна Д-436-148. Останній встановлювався на літаки Ан-148/158 і Бе-200.
Новим Д-436-148ФМ планувалося оснащувати дослідний зразок Ан-178 (борт 001) і замовлені наприкінці 2020 року три Ан-178-100Р для ЗСУ. Цей двигун розроблявся на основі імпортозаміщення деталей і вузлів.
«Антонов» замовив шість двигунів Д-436-148ФМ в АТ «Мотор Січ» 3 червня 2020 року (вартість контракту $9,6 млн) та 10 червня 2021 року (вартість контракту майже 86,4 млн грн).
Водночас Д-436-148ФМ і досі не має сертифікації. За попередніми розрахунками, підприємство-розробник планувало сертифікувати ці ТРДД на початку 2023 року.