Facebook Pixel

Топ-10 старих автомобілів для вигідних інвестицій

Інвестування в автомобілі — процес не стільки ризикований, скільки тонкий, що вимагає глибоких знань. Але він забезпечить гідну віддачу за досить короткий час. Таку ж, як при інвестиціях у вінтажні вина, яхти та твори мистецтва.

Інвестування в автомобілі в Україні

«Купуй дешево, продавай дорого» — такий девіз будь-якого перекупника, незалежно від того, чим він торгує. Особливо він актуальний для вітчизняних перекупiв, заради вигоди готових на будь-який обман і фальсифікацію — від скручування пробігу до перебивки VIN-коду. Адже в нашій країні автомобіль — не тільки засіб пересування і символ статусу, а й об'єкт інвестицій, що допомагає захистити кошти від девальвації. На ринок антикварних автомобілів в Україні вони не лізуть. З одного боку, світ «олдтаймерів» — закритий світ, де немає місця випадковим особам. З іншого боку, зараз він ледь жевріє, про що ми вже писали рік тому. З третього, покупка навіть «янгтаймерів» (моделі 60-70-х рр. ХХ століття) вимагає колосальних інвестицій як в саму покупку, так і в експертизу, логістику, страхування, обслуговування тощо. Old is gold.

Але є прошарок автомобілів, які я називаю «кризою середнього віку». Це 30-40-річні моделі шанованих європейських «брендів з історією» — Alfa Romeo, Jaguar, Lancia, Maserati, Saab, Volvo плюс, зрозуміло, нерозлучна німецька трійця Audi-BMW-Mercedes. За мірками «вторинки» всі вони вже є відвертим мотлохом, а за віковим цензом ще не дотягують до статусу «янгтаймерів». Але якщо ціни на їхніх соратників падають із кожним новим роком, то на «кризисників» — стоять на місці або ростуть.

Експерти сайту carVertical, що генерує інформацію про старі авто, проаналізували ринок «вторинки» і виокремили з нього десяток моделей, які вже зараз є відмінним вкладенням. Через відносно невеликі (в середньому 10-30 тис. євро) витрати, через 10 років ціна цих моделей щонайменше подвоїться.

Купе і спайдер Alfa Romeo GTV. Фото: Alfa Romeo

Купе і спайдер Alfa Romeo GTV. Фото: Alfa Romeo

Список б/у авто для інвестицій

  • Alfa Romeo GTV (1993-2004)
  • Audi V8 (1988-1993)
  • BMW 540i (1992-1996)
  • Jaguar XK8 (1996-2006)
  • Land Rover Defender (1983-2016)
  • Mercedes-Benz E300 / 320/420 (1992-1996)
  • Saab 9000 CS Aero (1993-1997)
  • Toyota Land Cruiser (J80 / J100, 1990-2008)
  • Volkswagen Corrado VR6 (1991-1995)
  • Volvo 740 Turbo (1986-1990)

Вітаємо, якщо ви є власником одного з перерахованих вище екземплярів — потенційно ви є багачем. Головне — дочекатися гідної пропозиції.

Alfa Romeo GTV (1993-2004)

Українці уникають зв'язуватися з дорослим італійським «секонд-хендом» взагалі і з Alfa Romeo зокрема. Причин безліч — від низької якості металопрокату до примхливої електроніки. І це більшою мірою справедливо — корозійна стійкість і якість збірки ніколи не були козирями міланського бренду. Брав він іншим — авангардними технічними рішеннями, емоційним дизайном і темпераментними двигунами. Підтвердженням чого — купе GTV. Як більшість його конкурентів, він випускався не тільки з 4-, а й із 6-циліндровим бензиновими двигунами. Саме остання версія, що іменується Busso, і цінується найбільше. Сьогодні доглянуті екземпляри оцінюються в 25-30 тис. євро. Але при покупці потрібно бути напоготові — 29% (тут і далі — дані carVertical) цих автомобілів мають серйозні поломки.

Audi V8 (1988-1993)

Безпосередній попередник сімейства A8 ось уже чверть століття є флагманською лінійкою бренду. Представницькі седани цієї моделі були доступні виключно з 8-циліндровими двигунами, що і знайшло відображення і в офіційній назві, і в прізвиську — «інгольштадскіе експреси».

Вони так і не стали настільки ж модними, як BMW 7-ї серії, або престижними, як Mercedes-Benz S-класу — за нього це зробив А8. Але з технічної точки зору, Audi V8 мало в чому поступалися конкурентам, а іноді навіть перевершували. Зі зрозумілих причин «вісімки» були випущені куди меншим тиражем, що для колекційних моделей — тільки плюс. Особливих проблем з надійністю у «експресів» ніколи не було — несправності були виявлені тільки у 9% перевірених автомобілів. Зазначається лише порівняно високий відсоток «скручування» — 18%.

Спорт-седан бізнес-класу BMW 540i. Фото: BMW

Спорт-седан бізнес-класу BMW 540i. Фото: BMW

BMW 540i (1992-1996)

Упродовж трьох десятиліть «п'ятірка» була авангардом бізнес-седанів. Проте саме покоління E34 вважається еталонним за цілою низкою показників. У табелі про ранги 8-циліндрова версія 540i стояла на сходинку нижче культової та надто коштовної моделі BMW M5. І, незважаючи на характеристики потужності, була приречена знаходитися в тіні «емки» — продавалася ця модель лише кілька років, тому і зустрічається значно рідше. Звідси найприємніший аспект — відносна доступність. Якщо вартість навіть укатаних в мотлох і при цьому «заколохоженних» BMW M5 просто зашкалює (20-30 тис. євро), за 540i просять набагато менше — близько 3-10 тис. євро. Але і триватиме цей період недовго.

Кабріолет з м'яким верхом Jaguar XK8. Фото: Сергій Суховський

Кабріолет з м'яким верхом Jaguar XK8. Фото: Сергій Суховський

Jaguar XK8 (1996-2006)

Один із кращих спортивних автомобілів бренду за останні півстоліття. Елегантний, стрімкий, комфортний, харизматичний — класичне «ягуарівське» комбо Grace-Space-Pace.

XK8 випускався не тільки в форм-факторі купе, а й як кабріолет з дахом, що автоматично прибирається. Плюс у нього було відразу кілька силових агрегатів на всі випадки життя. Так що будьте готові витратити щонайменше 15-20 тис. євро за доглянутий екземпляр. Окрема історія — модифікація XK-R — яка цінується ще дорожче.

Але і тут потрібно бути напоготові: ці перевірки історій, пропонованих до продажу XK8, свідчать, що у 29% були серйозні недоліки, а у 18% сфальсифіковано пробіг.

Король позашляховиків Land Rover Defender. Фото: Сергій Суховський

Король позашляховиків Land Rover Defender. Фото: Сергій Суховський

Land Rover Defender (I-II, 1983-2016)

Defender вельми сильно вибивається з цієї групи, до якої входять виключно преміумні моделі з яскраво вираженою спортивною складовою. У той час як Land Rover створювався для дуже специфічного контингенту фермерів і мандрівників. Функціональності та прохідності в цій моделі було підпорядковане буквально все: від компоновки до зовнішності. Комфорт у ньому — поняття відносне, зате в плані прохідності та ремонтопридатності рівних «дефу» ще пошукати. Саме тому багато екземплярів ніколи не знали фірмового обслуговування. Сьогодні позашляховики двох перших серій можна придбати за вельми помірні 1-5 тис. євро, але їхній стан буде далеким від «бабуся по неділях до церкви їздила», а комплектацій — від початкової.

За даними перевірки історії доступних екземплярів, 15% «дефендерів» мали проблеми з агрегатами, а у 2% виявлено підроблений пробіг.

Подякувати 🎉