Facebook Pixel

Тест-драйв Land Rover Defender: навіть COVID не зупинить його пристрасті до пригод

Перший Land Rover народжувався в муках. У післявоєнній Великій Британії, від самого початку обділеній ресурсами, бракувало буквально всього: від стали і покришок до пристойного бензину. Палиці в колеса встромляла й держава фунт, який дедалі слабшав, терміново потребував зміцнення, і відновити випуск цивільних автомобілів можна було тільки за умови, що вони будуть орієнтовані передусім на експорт.

Тому від самого початку Landy був промисловим і маркетинговим компромісом — автомобілем для всіх одразу: для австралійських фермерів і кенійських єгерів, індійських поліціянтів і південноафриканських дослідників. Об'єднувало всі ці професії одне — важкі умови експлуатації за повної відсутності як доріг, так і сервісу.

Land Rover Defender попереднього покоління в природному середовищі існування. Фото: Сергій Суховський

Land Rover Defender попереднього покоління в природному середовищі існування. Фото: Сергій Суховський

Самому Rover цей автомобіль потрібен був для того, щоб протриматися «на плаву», поки уряд не послабить жорсткі квоти на метал та інші стратегічні матеріали. Саме тому кузов Landу був з... алюмінію — до війни подібне марнотратство могли дозволити собі лише конструктори болідів гран-прі. Але після 1945 року потреба у військовій авіації відпала, і запаси «крилатого металу», що скупчилися на складах, тепер збували дешевше за сталь. З тієї самої причини перші позашляховики були кольору хакі — їх фарбували тією самою емаллю, що й фюзеляжі бомбардувальників Blenheim і винищувачів Spitfire.

У багатьох країнах Африки першим автомобілем, який побачили місцеві жителі, став саме Land Rover. Там його ім'ям і досі називають взагалі будь-який позашляховик — точнісінько як у нас «джипом».

Тест-драйв Land Rover Defender: навіть COVID не зупинить його пристрасть до пригод. Фото: Артем Петренко

Тест-драйв Land Rover Defender: навіть COVID не зупинить його пристрасть до пригод. Фото: Артем Петренко

Історія створення: фермер у фраку

20 років по тому, відсвяткувавши випуск 500-тисячного екземпляра, британці провели масштабне дослідження і з'ясували, що кожен третій повнопривідний автомобіль в світі носить марку Land Rover. І що 2/3 з того пів мільйона експлуатують зовсім не фермери й військові, на яких робилася початкова ставка. Попри давно застарілу конструкцію модель виявилася дуже популярною в усіх сферах і на всіх континентах.

У відповідь на це дослідження 1970 року з'явився Range Rover, який британська преса одразу назвала «фермером у фраку». Насправді особливої преміумності в ньому ще не було — англійці просто поєднали позашляхові таланти Landy зі зручністю й ходовими характеристиками звичайних легковиків Rover. Просто на тлі спартанського першоджерела просторий інтер'єр із пластиковим торпедо, дерматиновою оббивкою, нормальною пічкою, синхронізованою коробкою передач і м'якою комфортною підвіскою виглядали розкішшю. Але потрапляння в цільову аудиторію було стовідсотковим — народ багатів, йому хотілося комфорту, подорожей і пригод. Саме в 70-ті маркетологи перетворили термін offroad, що звучить як вирок, на синонім туризму й відпочинку.

Концепція моделі: капсула часу

Успіх Range Rover жодним чином не позначився на його прабатькові, попит на який залишався таким самим стабільним, як і конструкція. За наступні пів століття LR ґрунтовно забронзовів, перетворившись на справжню ікону функціональності й пуризму, яка отримувала новий оклад лише з нагоди великих свят.

З іншого боку, у нас була унікальна можливість на власне 30-, 40- або 50-річчя купити собі все той самий позашляховик, про який ми мріяли в дитинстві. Боже, бережи королеву і вічну британську моду на консерватизм — і їхав, й управлявся Defender так само як і 30, 40, 50 років тому.

І, випустивши 2016-го прощальну партію, британці стали кроїти нинішній Defender за тими самими лекалами, за якими наприкінці 60-х шили перший Range. Тобто намагалися зберегти його унікальну прохідність, але водночас зробити максимально зручним і слухняним на асфальті, вибравши на цей раз революційний шлях замість еволюції, що тихо повзе.

Салон зберіг вінатжнi елементи аскетичности. Фото: Олександра Єршова

Салон зберіг вінатжнi елементи аскетичности. Фото: Олександра Єршова

Салон: м'язова пам'ять

Британці називають кузов «дефендера» найжорсткішим (29 тис. Нм/град) в історії бренду. Але в разі звичайного діагонального вивішування річного тестового зразка навіть водійські двері зачинялися із зусиллям, не кажучи вже про багажні. Пластиковий салон скріпить на прямій, а задні крісла — навіть у статиці. Але, як говорять самі британці, скрипучі ворота й висять довго.

У підсумку з прабатьком новітній Defender об'єднують лише ім'я та пучок ностальгічних цитат. І... м'язова пам'ять. Яка для тих, хто його водив, є не менш важливою ДНК моделі. Так само як, дивлячись на лимон, мимоволі посилюється слиновиділення, так і під час посадки в Landy мій лівий лікоть за звичкою притискається до ребер, хоча тепер відстань від нього до підвіконної лінії як в Infiniti Q80. Ступні, немов пам'ятаючи про «кривий» педальний вузол, за старою пам'яттю стають мимо нарешті адекватно згрупованих педалей. Спина сигналізує, що отримала звичну для «дефа» капітанську посадку.

Попри флагманський статус моделі салон зберіг якусь аскетичність. Але чітко прораховану. Наприклад, матеріали оббивки підібрано так, щоб підлогу в цій кают-компанії можна було мити хоч зі шланга. Британці дбайливо бережуть навіть тактильну ностальгію. Ні, голого металу в салоні, звісно, не залишилося. Замість нього суцільний пластик, але пластик різний. Консольний поручень виконаний із матеріалу, що нагадує прогумовані накладки хваталок. Фарба на спицях баранки імітує сталь.

Позиціонування: і до села, і до міста

Замість сталевої лонжеронної рами — опорна силова структура з алюмінію. Пару нерозрізних мостів замінили незалежними підвісками. Ключ запалювання поступився місцем протиударному браслету ActivityKey із захистом від хакерів, а частокіл олдскульних ручок — джойстику АКП і шайбі системи Terrain Response. Тобто достатньо вибрати потрібне налаштування типу бездоріжжя — пісок, трава, гравій, сніг, бруд і колії, а все інше зробить Defender.

Якість оздоблювальних матеріалів і опрацювання ергономіки — на рівні Range Rover. Фото: Олександра Єршова

Якість оздоблювальних матеріалів і опрацювання ергономіки — на рівні Range Rover. Фото: Олександра Єршова

Пресети управління трансмісією Terrain Response, помножені на артикуляцію підвіски й геометричну прохідність, гарантують водієві впевненість у своїй вседозволеності.

Landy вийшов справді універсальним — у які б умови він не потрапляв, завжди знаходилося налаштування, яке давало можливість досягти наміченої цілі. І якщо раніше для цього були потрібні навички позашляхової їзди, якій водіїв навчав сам Land Rover на своїх курсах і тренінгах, то тепер функціоналу вистачає для розв'язання всіх завдань, які можуть виникнути у звичайного водія. Підтвердженням цього є черги, яких продавці «дефендерiв» ще не бачили.

Функціоналу Terrain Response вистачає для вирішення всіх завдань, які можуть виникнути у звичайного водія. Фото: Артем Петренко Land Rover Defender: навіть COVID не зупинить його пристрасть до пригод. Фото: Артем Петренко

Функціоналу Terrain Response вистачає для вирішення всіх завдань, які можуть виникнути у звичайного водія. Фото: Артем Петренко Land Rover Defender: навіть COVID не зупинить його пристрасть до пригод. Фото: Артем Петренко


Подякувати 🎉