Facebook Pixel

«Зроблено в Україні»: шість місяців підтримки вітчизняного виробника

Оксана Приходько
СЕО Асоціації ритейлерів України

Шість місяців тому Міністерство економіки України запустило програму «Зроблено в Україні», яка вже стала важливим інструментом підтримки вітчизняних виробників та зміцнення національної економіки.

thumbnail-zrobleno-v-ukraini-6-misyatsiv.jpg

Яка мета програми?

Головна мета програми — стати платформою для прямого діалогу між державою та бізнесом, а також сприяти підвищенню попиту на українські товари. Так, українські виробники, які долучилися до ініціативи, маркують свою продукцію позначкою «Зроблено в Україні». Це дозволяє покупцям магазинів швидше знайти українські товари.

Які компанії долучилися до програми?

За 6 місяців понад 26 мільйонів товарних позицій були забрендовані цією позначкою.

Серед мереж, які першими долучилися до програми «Зроблено в Україні», члени Асоціації ритейлерів України: «Аврора мультимаркет», «Епіцентр», «АТБ», Varus, Novus, Eva, «Сільпо», «Ашан», «Коло», «Родинна ковбаска», «Галицька свіжина», «Фора» та інші.

Епіцентр: запуск програми є додатковим стимулом для переходу до споживання українського

Одним з найбільших ритейлерів, який активно підтримує цю ініціативу, є мережа торговельних центрів «Епіцентр». Вони постійно розширюють співпрацю з українськими виробниками, щоб надати їм можливості для збільшення продажів та подальшого розвитку.

Компанія усвідомлює, що зростання українських виробництв та економіки країни в цілому є запорукою власного успіху. Тому долучається до державних програм, які стимулюють розвиток вітчизняних підприємств. Наприклад, у лютому цього року вони провели акцію «Ярмарок українських брендів», що допомогло збільшити частку продажів українських товарів на 20.

В «Епіцентрі» переконані, що запуск платформи «Зроблено в Україні» стане додатковим стимулом для переходу до споживання українського. Разом з популяризацією та збільшенням попиту на українські товари можна буде розраховувати на підвищення рівня місцевого виробництва та сталий розвиток підприємств в Україні. А додатковою перевагою програми може стати позитивний вплив на детінізацію українського бізнесу.

АТБ: підтримка вітчизняного виробника важлива для економіки та є стимулом до появи нових продуктів

Найбільша продуктова мережа «АТБ» також приєдналася до проєкту, адже переконана, що враховуючи умови сьогодення, блекаути й обстріли, коли вітчизняний виробник виживає, підтримка його важлива, і вона стимулює підтримку економіки та появу нових продуктів.

Директор із комунікації «АТБ» Сергій Демченко каже, що це гарна ініціатива, яка обʼєднала усіх навколо підтримки економіки. Зокрема продуктового ритейлу. Наразі є низка виробників і продуктів, яких уже нема, наприклад «Чумак», «Артемсіль». Це втрати для продуктового ринку. Тому підтримка виробників, які ще залишилися, досить важлива. Компанія «АТБ», як соціально відповідальний бізнес, залюбки підтримує проєкт.

Аврора: майже половина товарів на полицях в магазинах мережі виготовлені в Україні

Водночас компанія «Аврора» зауважує, що наразі 46% товарів на полицях в «Аврорі» — вироблені саме в Україні. І в компанії переконані, що ця цифра лише зростатиме. А долучення до ініціативи «Зроблено в Україні» є логічним продовженням цієї стратегії підтримки українського бізнесу та економіки.

В «Аврорі» спостерігали, що вже за перший місяць реалізації програми була позитивна тенденція у виборі товарів українського походження. За час участі компанії у проєкті понад 220 тис. клієнтів купили товарів українських виробників на суму понад 23,3 млн грн. Це свідчить про те, що споживачі активно долучаються до підтримки українських виробників.

У компанії очікують, що надалі ця тенденція зростатиме, і ми побачимо ще більше позитивних змін, зокрема збільшення попиту на українські товари, та очікуємо, що ті товари, які ми наразі вимушені імпортувати, поступово будуть заміщені товарами вітчизняного виробництва.

Водночас компанії переконані, що для подальшого успіху важливо ширше інформувати населення про переваги купівлі українських товарів. Також варто продовжувати розширювати асортимент української продукції на полицях магазинів та впроваджувати додаткові маркетингові активності, щоб ще більше стимулювати купівельну спроможність споживачів. І, звісно, запровадження програми «Зроблено в Україні» на державному рівні із належним регулюванням та фінансовим забезпеченням дуже спростить у майбутньому реалізацію цієї ініціативи.

«Зроблено в Україні» — місток між державою та бізнесом

Асоціація ритейлерів України тісно співпрацює з Міністерством економіки України та інформаційно підтримує проєкт «Зроблено в Україні». Зокрема, в рамках щорічної всеукраїнської ритейл-події RAU Expo 2024 організували сесію «Ритейлери та виробники: ефективна співпраця» під модеруванням заступниці міністра економіки України Надії Бігун. До участі були залучені виробники й представники ключових ритейл-мереж, які обговорили переваги проєкту та виклики, яка наразі стоять перед бізнесом.

Подякувати 🎉
The Page Logo
У вас є цікава колонка для The Page?
Пишіть нам: [email protected]