Як візуальний пошуковий маркетинг став таким популярним і в чому його суть

CEO і співзасновник Elit-Web

Десятиліттями основним інструментом пошуку в інтернеті був текст. Ми з вами просто вводили в Google пошуковий запит і отримували релевантні результати. Однак часи змінюються, і принципи пошуку інформації разом з ними.

Уявіть ситуацію: ви дивитесь улюблений серіал і бачите на персонажі жакет, який вам подобається і який би ви також хотіли купити. Як знайти його в інтернеті? Звісно, ви можете зробити запит в Google, але навряд чи він зрозуміє, про що мова. Або ж можна спробувати використати AI-чати, але й це далеко не завжди працює. Натомість вам на допомогу може прийти значно ефективніший та зручніший інструмент — візуальний пошук.


Що таке візуальний пошук

Представниця компанії Thrive Нанет Таріпе так описує технологію:

«Візуальний пошук — це технологія, яка використовує штучний інтелект і розпізнавання зображень, щоб допомогти користувачам шукати інформацію на основі візуального контенту, такого як зображення чи відео».

Вже зараз візуальний пошук пропонують:

  • Google Lens;
  • Pinterest;
  • Bing;
  • Snapchat;
  • AliExpress та інші.

Завдяки цим інструментам, користувачам не потрібно описувати певний обʼєкт, предмет чи місце текстом. Достатньо надати фотографію чи відео, і система самостійно розпізнає інформацію з них. Таким чином можна знаходити товари, компанії, цікаві локації та багато іншого. І це справді значно ефективніше, ніж робити текстові запити.

Але як особисто ви можете використовувати можливості візуального пошуку для розвитку власного бізнесу та збільшення продажів?

Сім порад, як використовувати візуальний маркетинг у своїй бізнес-стратегії

Отже, якщо ви вирішили ефективніше просувати власні товари за допомогою візуального маркетингу (а ми рекомендуємо це робити), тоді варто скористатися наступними порадами.

Порада №1. Створюйте якісний та оригінальний візуальний контент

Очевидно, що ваш продукт повинен виглядати привабливо, щоб користувачам хотілося ознайомитися з ним детальніше. Тому радимо сконцентруватися на якості та креативності візуалу.


Контент повинен виглядати професійно, естетично та привабливо. При цьому важливо подбати, щоб він відповідав тому, як ваш продукт виглядає в реальності. Інакше потенційні покупці можуть бути розчаровані.

Додатково варто розповсюджувати ці зображення в соцмережах, розширюючи таким чином їхню присутність та впізнаваність бренду. Тому не обмежуйтесь тільки сайтом. Намагайтеся просувати власний візуальний контент — це допоможе зробити маркетингову стратегію ефективнішою.

Порада №2. Оптимізуйте підписи та описи зображень

Дехто не враховує важливого моменту: з точки зору SEO зображення можуть відігравати особливу роль в ефективності просування. Щоб оптимізувати візуал для SEO, зокрема зображення, необхідно:

  • використовувати відповідні назви для файлів, включно з ключовими словами;
  • прописувати title, у якому має бути чітко вказано, який вміст передає зображення;
  • додавати підписи та описи для зображень, якщо вони органічно вписуються в контент;
  • структурувати дані та карти сайту;
  • додавати анкорні посилання, якщо це має сенс конкретно у вашому випадку.

Слідуючи цим порадам, ви зможете ефективно оптимізувати підписи та описи зображень, що допоможе підвищити видимість вашого сайту в пошукових результатах і загалом покращити стратегію візуального маркетингу.

Порада №3. Враховуйте розмір і тип файлу

Чим більший розмір зображення, тим більша його «вага». Відповідно, завантажуватися таке зображення буде довше, як і вся сторінка. А при повільному інтернет-зʼєднанні швидкість завантаження може виявитися надто повільною, і користувач просто закриє вкладку чи застосунок.

Оптимальний розмір зображення для інтернету становить 200 Кб, однак він може бути як трохи більшим, так і меншим. Головне, щоб контент завантажувався достатньо швидко, а користуватися вашим сайтом чи застосунком було комфортно.

Зверніть особливу увагу на те, які формати зображень ви використовуєте. Найкращі для вебу — це:

  • JPEG (.jpg);
  • PNG (.png);
  • GIF (.gif);
  • SVG (.svg).

Вони «важать» відносно небагато, але при цьому якість зображення може залишатися на високому рівні. А от від форматів TIFF, BMP чи RAW точно варто відмовитися, адже вони будуть завантажуватися значно довше та істотно сповільнять швидкодію сайту чи застосунку.


Порада №4. Додавайте до зображень alt-текст

Альтернативний текст — це опис зображення, який допомагає ботам пошукових систем краще розуміти, що саме зображено на фото чи картинці. Крім того, якщо зображення з якихось причин не завантажиться, відвідувачі сайту зможуть побачити alt-текст і приблизно зрозуміти, що зображено на картинці.

В альтернативному тексті також можна використовувати ключові слова та фрази. Відповідно, з точки зору SEO, alt-підписи — це важлива складова стратегії оптимізації сайту, яка може допомогти вийти на кращі позиції у пошуковій видачі Google.

Порада №5. Використовуйте заголовки-описи для зображень

Сучасні технології розпізнавання зображень та штучний інтелект використовують метадані для оцінки їх релевантності. Використовуючи інформативні та описові заголовки та метаописи, ви допоможете пошуковим системам краще аналізувати та індексувати ваш контент, а користувачам — легше та швидше знаходити його.

Поміж іншим, метадані дають змогу краще персоналізувати маркетинг, надаючи більше контексту зображенню. Наприклад, додавання тегів до них дозволяє алгоритмам AI приймати кращі рішення щодо того, які зображення демонструвати користувачам у відповідь на їхні пошукові запити. В метаописах корисно додавати назву компанії чи її продукту, ключове слово та заклик до дії (CTA). Це допоможе не лише піднятися вище у пошуковій видачі, але й збільшити кількість конверсій.

Порада №6. Співпрацюйте з впливовими особами

Для просування візуального контенту співпраця з блогерами та інфлюенсерами може стати одним з найкращих форматів реклами. Ми з вами живемо в епоху Instagram та TikTok, де саме картинка відіграє ключову роль у досягненні успіху та популярності. Аудиторія цих платформ постійно зростає, і це потрібно використовувати у своїй маркетинговій стратегії.

Шукайте впливових осіб, які якнайкраще відповідають таким характеристикам:

  • мають ті ж цінності, що і ваш бренд;
  • публікують контент, повʼязаний з вашою галуззю;
  • можуть залучити саме вашу цільову аудиторію.

Зовсім не обовʼязково співпрацювати з блогерами-мільйонниками. Сьогодні дедалі частіше бренди працюють з мікро- та наноблогерами, які мають значно меншу, але активнішу та відданішу аудиторію. Співпраця з ними дешевша, а результат зрештою може перевершити всі очікування.

Порада №7. Використовуйте структуровані дані

Структуризація даних — ще одна важлива складова оптимізації візуального контенту, яка допомагає пошуковим алгоритмам краще аналізувати ваш візуальний контент та збільшувати видимість в результатах пошуку. Структуровані дані також допомагають потрапити у «фрагменти» Google Пошуку, завдяки чому ваш вебсайт буде відображатися над органічною видачею.


Щоб включити ваші зображення до структурованих даних, необхідно використовувати розмітку Schema. Наприклад, якщо ми говоримо саме про розширені фрагменти Google, потрібно додати на відповідні сторінки сайту наступний код:


Таким чином, Google буде краще розуміти та коректно індексувати зображення, демонструвати їх в результатах пошуку та рекомендувати користувачам у відповідь на їхні запити.

Висновки: візуальний пошук — основа сучасного цифрового маркетингу

Візуал стає дедалі важливішою складовою маркетингової стратегії сучасного бізнесу. І можна з упевненістю стверджувати, що в майбутньому ця тенденція ще посилиться. А згодом нас з вами очікує активне розширення можливостей застосування AR та VR технологій. Чимало брендів використовують їх вже сьогодні, однак поки що це далеко не масове явище.

Можна з упевненістю говорити, що електронна комерція буде дедалі ширше залучати візуальний контент, застосовувати сучасні ШІ-інструменти для його аналізу та ранжування. А вимоги до якості та наповнення такого контенту зростатимуть. Тому якщо ви з якихось причин досі не приділяєте належної уваги візуалу у своїй маркетинговій стратегії, саме час це виправити.

У вас є цікава колонка для The Page?
Пишіть нам: kolonka@thepage.ua

Читати на The Page