Facebook Pixel

Як українському виробнику успішно вийти на маркетплейс

Артем Сарапін
Операційний директор департаменту маркетплейсу Rozetka

Сьогодні вихід брендів на маркетплейс є ефективним інструментом для збільшення обсягів продажів. Виробник отримує не лише в рази більшу кількість потенційних клієнтів, а й низку додаткових переваг. Приміром, вихід на один із маркетплейсів – чудовий спосіб перевірити вашу бізнес-модель, якість сервісу та уподобання споживачів на різні групи товарів.

Що ж потрібно бізнесу, аби успішно стартувати на меркетплейсі? Нижче кілька дієвих порад від Rozetka.

Перевірте свою готовність

На готовність вашого бренду до виходу на маркетплейс впливає декілька чинників. Це – ціна, логістика, сервіс, операційні можливості та готовність до роботи над помилками.

Ціноутворення

Насамперед вам слід врахувати, що за проданий товар ви платитимете відсоток маркетплейсу. Вартість розміщення товарів на маркетплейсі може варіюватися від 5-10% до 25% від суми проданих товарів плюс фіксована щомісячна абонплата 100 грн. Відсоток залежить від категорії товарів.

Скажімо, у маркетплейсі Rozetka найнижчий відсоток – 5% – сплачується за комп'ютерні комплектуючі та тепловізори, а найвищий – 25% – за подарунки й сувеніри. Тобто у Rozetka передбачена система: чим дорожчий товар – тим нижчою є комісія за його продаж. До прикладу, за водонагрівачі вартістю до 15 тис. грн маркетплейсу ви сплатите 10% комісії, при ціні від 15 до 23 тис. грн відсоток становитиме 5%, а за водонагрівачі вартістю від 23 тис. грн ви сплатите лише 3% комісії.

QuoteПроте я не рекомендую штучно завищувати ціни. Так ви можете втратити багато потенційних покупців.

Логістика

Помилково вважати, що у вас буде час від розміщення товару на маркетплейсі до початку активних продажів, адже часто товар відразу потрапляє до популярної категорії, і бізнес не встигає обробляти великий потік замовлень. Представлений вашим брендом на маркетплейсі товар завжди має бути на складі. Часто початківці нехтують цим правилом і втрачають потенційних покупців через нездатність вчасно доставити свою продукцію.

Сервіс

Всі ваші комунікаційні процеси та стандарти надання послуг повинні бути налагоджені ще до початку розміщення товарів на маркетплейсі. Адже безпосередню комунікацію з клієнтом на платформі (по телефону чи в чаті) ведуть представники бренду, і у вас не буде часу на налагодження цих процесів уже після розміщення товарів на маркетплейсі. Радимо перед стартом роботи на маркетплейсі провести додаткові навчальні майстер-класи та сесію відповідей-запитань з колл-центром, проаналізувавши попередній досвід ваших продажів.

Операційні можливості

Кількість замовлень на маркетплейсі важко точно спрогнозувати, тому вам варто відразу підготуватися до суттєвого зростання продажів.

QuoteВсі служби та операційні процеси бізнесу, що виходить на маркетплейс, повинні бути готовими до значних додаткових продажів. Потрібно враховувати зростання поточної кількості заявок, швидкість обробки, кількість товару, логістику, доставку і навіть такі дрібниці, як наявність пакувальних матеріалів.

Готовність до роботи над помилками

Такі великі маркетплейси, як Rozetka, мають багатий досвід з успішного ведення бізнесу, тому на початку роботи з платформою радимо активно взаємодіяти з командою маркетплейсу, не соромитися просити про допомогу, разом аналізувати продажі й фактори, що на них впливають. Такий підхід дозволить вашому бізнесу зростати й розвиватися, адаптуючи свої бізнес-процеси, стандарти якості та асортимент до вимог споживачів і ринку.

Врахуйте власні очікування від платформи

Надзвичайно важливо розуміти, чого саме ви очікуєте від співпраці з маркетплейсом і що маркетплейс очікуватиме від вас. До прикладу, якщо ви обираєте майданчиком для своїх продажів маркетплейс Rozetka, для початку ознайомтеся з правилами його роботи. Далі підготуйте необхідний набір документів та прайс товарів, з якими стартуєте на платформі.

Вивчіть всі можливості маркетплейсу

Аби ваші товари успішно просувалися на сайті маркетплейсу, проаналізуйте товари у вашій категорії великих та відомих брендів. Для початку можете перевірити, як ці компанії описують свій товар, якої він якості, які відгуки лишають споживачі і як бренди з ними комунікують.

Крім того, детально вивчіть всі інструменти та можливості, які пропонує бізнес-партнерам обраний вами маркетплейс. Приміром, у рекламному кабінеті Rozetka ви можете збільшувати кількість переглядів карток, починаючи від виділення цін та закінчуючи можливістю рекламувати товари на декількох сторінках сайту одночасно.

Постійний аналіз статистики продажів на маркетплейсі (на Rozetka — це розділ «Аналітика») підвищить ваші шанси на успіх. У кабінеті часто можна віднайти дані про кількість, успішність, середній чек замовлень, кількість нових покупців і тих, хто купує повторно. Помічною буде також інформація про види оплати та служби доставок, які обирають ваші клієнти.

Пам'ятайте, маркетплейси зацікавлені у просуванні якісних товарів та брендів. Тобто чим краще ваші товари продаватимуться – тим частіше вони з’являтимуться у видачі каталогу. Саме тому подбайте як про якість вашої продукції, так і про якісний сервіс та комунікацію з вашими потенційними клієнтами ще до старту роботи на такій платформі.

Коротка післямова

Як показує наш досвід, фіаско на маркетплейсі найчастіше чекає на початківців, які не підготувалися до старту онлайн-продажів, переклавши всю відповідальність на маркетплейс, або ж на охочих швидко заробити на «перекупленому» товарі низької якості.

Сподіваюся, ці поради допоможуть вашому успішному старту на маркетплейсі!

Приєднуйтесь до нас в соцмережах!
Подякувати 🎉
The Page Logo
У вас є цікава колонка для The Page?
Пишіть нам: [email protected]