Facebook Pixel

Чи варто вашому бізнесу виходити на маркетплейс?

Артем Сарапін
Операційний директор департаменту маркетплейсу Rozetka

Щороку обсяги роздрібної інтернет-торгівлі в Україні та світі зростають. У 2022 році загальна сума товарів та послуг, придбаних в інтернеті, становила 151 млрд грн. А вже у 2023 році вона зросла до 182 млрд грн. Це становить 10% від загального обсягу роздрібної торгівлі. До прикладу, кількість українських брендів, які торгують на маркетплейсі Rozetka, за останні шість років збільшилася в тридцять разів: у 2018 через маркетплейс свої товари продавали 300 брендів українського виробництва, у 2022 році цей показник становив 7 тис. брендів, наразі ж на Rozetka представлений асортимент уже 9 тис. українських виробників.

У 2024 році обсяги роздрібної торгівлі лише зростатимуть, і вихід на один із маркетплейсів – чудова нагода для українських виробників збільшити обсяги своїх продажів.

QuoteМи в Rozetka бачимо, що інтерес українського бізнесу до маркетиплейсів щороку зростає, і військовий стан у країні лише посилив цю тенденцію. Адже все більше українців бажають купувати товари саме вітчизняних виробників. Таке зростання попиту веде до прагнення українських брендів розширювати можливості для продажу своїх товарів. Маркетплейси – дієвий інструмент для багатьох із них.

Крім того, маркетплейси сьогодні – це не лише майданчики, якими щодня користуються мільйони українців. За певний відсоток деякі маркетплейси надають брендам і послуги з маркетингу, логістики, фулфілменту (комплексу послуг зі зберігання товарів, прийому, обробки замовлень, комплектації, упаковки, отримання оплати від покупців, доставки замовлень і роботи з поверненнями). Приміром, маркетплейс Rozetka надає послуги зі зберігання товарів на складі, обробки замовлень та їх видачі у своїх точках по всій Україні.

Як стати продавцем на таких майданчиках?

Аби почати торгувати своїми товарами через маркетплейс, насамперед потрібно мати зареєстровану компанію (ФОП або іншу форму). Наступним кроком є подача заявки на реєстрацію на маркетплейсі. Далі ви повинні підготувати прайс-лист ваших товарів, укласти договір про співпрацю і активувати профіль магазину на майданчику.

Про підготовку до виходу на маркетплейс більш детально ми розповімо у наступному матеріалі.

Кому варто варто виходити на маркетплейси

Таке рішення можна приймати, наприклад, спираючись на стадію розвитку підприємства. Це точно може бути актуально для сталого бізнесу, коли є можливість вкладати додаткові зусилля та гроші. В такому разі варто інвестувати й у більшість окремих менеджерів з фокусом та КРІ конкретно по продажах через маркетплейс.

Протилежна ситуація, коли бізнес тільки стартує, тоді вихід на маркетплейс та інвестиції в це можуть стати альтернативою власному інтернет-магазину.

Увагу на маркетиплейси гравці ринку радять звернути брендам, особливо українським. Наразі до їх просування та розвитку підвищений інтерес, причому як з боку споживачів, так і з боку держави. Як зазначили представники Rozetka, продажі таких системно зростають. Також маркетплейс може бути цікавий бізнесам, які випускають аналогічну відомому бренду продукцію, що значно дешевша, водночас має високу якість. Здебільшого це бренди фешн-категорій і деякі бренди електроніки.

Кому не варто виходити на маркетплейси

Не кожен бізнес готовий до виходу на маркетплейс, і для деяких виробників ефективніше спершу зосередитися на інших каналах продажів.

Ось декілька прикладів таких компаній:

  • Бренди з невеликою кількістю товарів та асортименту, який не є унікальним для того чи іншого маркетплейсу. Таким брендам варто спершу розширити свій асортимент, а вже тоді виходити на маркетплейс. Так у них буде більше шансів привернути увагу потенційних покупців.
  • Продавці, які торгують вживаними речами (такими як одяг, сувеніри) в невеликих кількостях. Цим компаніям рекомендуємо спробувати інші платформи для старту. А після розширення асортименту можна пробувати свої сили на маркетплейсах.
  • Посередники, які масово запускають магазини на різних платформах. Як показує практика, клієнти відмовляються купувати у таких компаній: найчастіше кошти за послуги оплачуються, а магазини так і не запускаються на маркетплейсах через недобросовісність таких посередників.
  • Компанії, чиєю метою є розкрутка власного бренду. Для досягнення цієї мети їм краще скористатися можливостями соцмереж (приміром, Instagram).
Приєднуйтесь до нас в соцмережах!
Подякувати 🎉
The Page Logo
У вас є цікава колонка для The Page?
Пишіть нам: [email protected]