Facebook Pixel

Як зберегти стабільну роботу бізнесу, поки колеги в ЗСУ: кейс IDS Ukraine

Олексій Овчаренко
директор з персоналу компанії «IDS Ukraine»

Війна — це завжди гарантовані втрати: активів, фінансів, позицій на ринку, людського ресурсу. За оцінками НБУ, під час війни економіка України втрачає до 50% «невиробленого» ВВП. Аналогічний шлях проходить бізнес. Як він працює в умовах часткової втрати людського ресурсу на тлі нестабільного ринку праці, розповів директор з персоналу компанії «IDS Ukraine» Олексій Овчаренко.

Колеги з IDS Ukraine на захисті країни

З колективу нашої компанії на службу до лав ЗСУ пішло 156 людей і ще 13 — у тероборону. В контексті понад 3 тисяч працівників IDS Ukraine — то не дуже велика кількість, але цей фактор суттєво вплинув на корпоративну культуру компанії та робочі процеси.

Основна помітна зміна в корпоративній культурі — це згуртованість людей. Без зайвих розʼяснень працівники почали самі ініціювати й реалізовувати багато речей, аби підтримати одне одного (допомога працівникам-воїнам, волонтерство, підтримка тих, хто постраждав унаслідок бойових дій).

Філософія допомоги

Хоча держава й скасувала виплати заробітної плати кадрам, які служать у ЗСУ, компанія вирішила й надалі максимально допомагати цим працівникам, адже завдяки їм українці мають «сьогодні» й будуть мати «завтра».

Від початку повномасштабного вторгнення сума виплат захисникам склала понад 60 млн гривень. Наразі держава забезпечує наших воїнів якісною амуніцією. Ми також закупили необхідну для виконання завдань військову амуніцію на понад 4 млн гривень. Регулярно робимо опитування наших бійців і забезпечуємо їх одягом та взуттям залежно від сезону.

QuoteДопомоги не буває забагато, й вона завжди доречна, адже фронті цінна кожна секунда.

Ми одразу впевнилися у тому, що модернізована амуніція, яка постачається воїнам ЗСУ державою та волонтерами, здатна врятувати життя. В межах закупівлі ми також придбали надсучасні каски з підвищеним захистом. Така каска стала в пригоді одному з наших колег-воїнів, що потрапив під обстріл орків. Міцне зовнішнє покриття каски врятувало його від ворожої кулі. Для нас це стало сигналом: доки наші працівники на фронті, ми продовжуватимемо їх підтримувати, аж до настання перемоги.

На жаль, 23 наші колеги все ж зазнали ушкоджень. Частина — з дуже важкими пораненнями, втратою кінцівок. Менеджмент IDS Ukraine ухвалив рішення, що братиме активну участь у їх лікуванні та реабілітації. Кожним із поранених на місцях опікується команда наших співробітників. Вони регулярно відвідують воїнів у лікарнях, мають актуальну інформацію про те, чого потребують захисники. А ми намагаємось матеріально підтримувати їх, спрямовуємо кошти на придбання всього необхідного.

Мобілізація та адаптація

QuoteЗ активним розгортанням повномасштабної війни й мобілізацією все більшої кількості громадян перед компанією постало завдання знайти заміну працівникам, які пішли на фронт, тимчасово переміщеним особам і тим, хто виїхав за кордон. Водночас через посилення вимог до мобілізації на законодавчому рівні з’явився кадровий дефіцит на ринку праці. А якщо йдеться про схід країни, то звідти чоловіки ще й масово релокувались.

До нападу рф у нас було 3-5 охочих на вакансію, а зараз може минути кілька тижнів без жодного відгуку. Хоч ми й пропонуємо конкурентну зарплату, кандидатів об’єктивно стало менше. Наприклад, для підрозділу доставки води, що пов’язана з перенесенням важкої тари, це суттєва проблема.

Тож одним з пріоритетних завдань компанії є забезпечення ключових напрямів діяльності людським ресурсом, особливо на фоні суттєвого просідання ринку праці. Крім того, частина працівників була релокована у центральні й західні регіони, тобто у певних підрозділах відбулося органічне заміщення.

Ми ретельно проаналізували основну діяльність у нових реаліях і перебудували логістичні маршрути, об'єднали, автоматизували й оптимізували певні процеси. Можливо, деяким бізнесам це може здатись витратним, але зараз дуже слушний час для змін. Є десятки напрямів, які можна диджиталізувати й виграти на цьому час і ресурси в майбутньому. Іншими словами, це слушний момент (як і в періоди криз) підготувати й реалізувати якісне зростання в ефективності процесів.

Колективна підтримка бійців

В колективі є активні волонтери, які спеціалізуються на забезпеченні бійців автівками та специфічним обладнанням. Вони цим займаються мало не 24/7. Хтось шукає тепловізори, хтось — інше обладнання. І навколо них гуртуються решта працівників. Зараз підприємство є сукупністю таких осередків волонтерства. Додатково спонукати працівників бути соціально активними не довелося. Ми на центральному рівні лише спрямували їх, і люди дуже класно самоорганізувалися, відчули потребу служити іншим, взяли ініціативу у свої руки.

Компанія на генеральному рівні теж волонтерить і підтримує воїнів. Від початку вторгнення ми спрямували 13 млн грн до різних фондів, які надають цільову допомогу військовим.

Зустріч на робочих місцях

Адаптація до війни — це не тільки перелаштування виробничих рейок на роботу у вкрай несприятливих обставинах. Це ще й планування завтрашнього дня, який для нас усіх буде складним. Адже з фронту повернеться багато ветеранів з важким досвідом війни, наприклад, двоє наших колег вже стали до роботи після серйозних травм. Бізнеси мають зараз готуватися до цього й створювати належні умови для інтеграції в цивільне життя.

Тож компанія активно працює над підготовкою процесу адаптації, сформувала єдину концепцію та чітке розуміння, як допомогти нашим колегам повернутись до звичного життя максимально комфортно.

У межах цієї внутрішньої програми ми налагодили співпрацю з фондом психологічної допомоги й додатково зарезервували окремий бюджет на індивідуальну психологічну допомогу працівникам-ветеранам. Спільно з експертами провели навчання для керівників і зараз активно готуємо тренінги для всієї команди, щоб допомогти колегам пережити складний післявоєнний період і зберегти ресурс. Надалі плануємо збільшувати масштаби й інтегрувати філософію розуміння, емпатії й гармонійної взаємодії між колегами з фронту та колективом на рівні корпоративної культури.

На завершення хочу додати, що час, люди й капітал — основні ресурси, які стимулюють розвиток бізнесу. Керувати часом підприємства зараз можуть опосередковано, адже все планування доводиться коригувати залежно від ходу війни. Як розпоряджатися капіталом, кожна компанія вирішує самостійно, виходячи зі стратегій. Та найважливішою складовою в цьому є людський ресурс, який компанія має зберегти й підтримати. Адже саме люди є головною цінністю успішного бізнесу.

Подякувати 🎉
The Page Logo
У вас є цікава колонка для The Page?
Пишіть нам: [email protected]

Редакція не несе відповідальності за зміст матеріалу і може не поділяти точку зору його автора