Цьогорічний Web Summit — одна з найбільш впливових подій у світі цифрового бізнесу — був потужним, а український національний павільйон — найгучнішим. І це вкотре продемонструвало світові, що українці — тут, ми сміливі, яскраві, готові розвивати наш бізнес, незважаючи на складнощі роботи в умовах війни.
«Висока народжуваність» українських стартапів: інсайти з дослідження
Вперше ми поїхали на Web Summit у 2019 році як нещодавно створений стартап категорії Alfa. Цьогоріч Gradus Research вже був представлений у категорії Beta як стабільний та функціонуючий бізнес. І це справляло гарне враження на європейців — бачити розвинену українську технологічну компанію.
Окрім цього в рамках Українського національного павільйону ми презентували спеціальне дослідження стартап-спільноти щодо того, як війна вплинула (і продовжує впливати) на українські технологічні компанії.
Ми обрали для себе місію не тільки презентувати дослідження, а й промотувати український бізнес: показати міжнародній спільноті, що, незважаючи на понад 1,5 року повномасштабної війни, стартапи демонструють витривалість, швидкий розвиток і здатність виходити на зовнішні ринки.
Так, одним із ключових інсайтів нашого дослідження cтала «висока народжуваність» стартапів: 18% нових українських tech-компаній розпочали свою діяльність від початку повномасштабного вторгнення у порівнянні з 2% традиційних бізнесів в Україні.
Тонкощі нетворкінгу на Web Summit: знайомства, «стратегія виграшу» і планування
Якщо говорити про знайомства на Web Summit чи на схожих галузевих подіях, то тут дуже важливо відчувати обстановку та починати знайомство коректно. Вибрати момент, коли людина вільна та, у форматі бізнес-френдлі, ненав’язливо привітатися і розповісти про себе. Відразу зі старту розпочинати з робочих питань — не найліпший спосіб зав’язати розмову. Так само як і використовувати «завчені» фрази, які відчуваються при розмові дещо награними та нещирими.
Немає універсального шаблону правильного спілкування. Але для мене «стратегія виграшу» при знайомстві з цікавим учасником будь-якого заходу — це знати про основні моменти компанії та бекграунд самого візаві, звичайно, якщо в мене був попередньо намір познайомитися з ним. Це допоможе використати час спілкування якнайефективніше.
До поїздки на Web Summit у нас із командою був план, кого б нам було цікаво побачити і з ким поспілкуватися. Проте, як завжди, реальність виявилася значно цікавішою за будь-які заплановані активності. Web Summit сприяв появі навіть більшої кількості нових знайомств, ідей і потенційних партнерств, ніж можна було очікувати до цього.
Окрім нетворкінгу, виступів та пітчів, окрему увагу слід приділити стендам за категоріями: Alpha, Beta, Growth і Unicorn. Організатори заздалегідь роблять відбір стартапів відносно їх рівня розвиненості та потенціалу до зростання. У павільйонах були цілі корнери за категоріями, де стартапи мали свої стенди і могли докладно розказати про свій продукт. У нас такий стенд був в один із днів саміту. Тож один день на Web Summit ми з командою відпрацювали як стартап у категорії Beta, тобто як успішно створена і функціонуюча компанія з діючим продуктом, який продовжують покращувати. Ми проводили зустрічі з потенційними інвесторами та партнерами, пітчили продукт та шукали шляхи подальшого технологічного розвитку.