Вплив штучного інтелекту на маркетинг: що очікувати у 2025 році

У 2024 році штучний інтелект (AI) використовується в маркетингу так, як ще кілька років тому ніхто й уявити не міг – сьогодні він допомагає не просто запустити сайт і автоматизувати його роботу, не тільки проводити аналіз масивів інформації за лічені хвилини і пропонувати рішення на їхній основі, а й кардинально змінює сам спосіб спілкування з аудиторією, забезпечуючи його максимальну ефективність.

Можна з упевненістю сказати, що у 2025 році AI стане не просто помічником, а основоположним елементом маркетингу і малого, і великого бізнесу. Які варіанти застосування AI чекають на нас у новому році?

Важливо зазначити, що всі представлені варіанти застосування AI у сфері маркетингу є лише припущеннями або ж перебувають на початковому етапі розвитку. Їх реалізація в реальному світі може трохи «запізнитися».

Як AI здатний трансформувати майбутнє маркетингу у 2025? Давайте дізнаємося.

Високорівнева персоналізація

Одним із важливих елементів успішного маркетингу є персоналізація. Уже багато років бізнес у мережі розділяє свою потенційну аудиторію на категорії за різними параметрами (віком, статтю, вподобаннями в товарах і цінових зонах) – що вищим є бюджет, то детальнішою є сегментація, а значить, і точковість пропозицій.

Однак AI здатний прибрати обмеження бюджету і зробити персоналізацію глибшого рівня доступною для бізнесів будь-якого рівня. У чому це виражається?

  • AI дасть змогу ще детальніше сегментувати аудиторію, самостійно створюючи «атомарні» групи за сотнями параметрів. Що точніше визначено індивідуальні особливості та потреби, то точнішою буде пропозиція.
  • Крім пропозицій це допоможе створювати і рекомендувати підібраний відповідно до вподобань контент, унікальні поєднання продуктів і послуг.
  • Також це дасть змогу ретельніше конструювати й персоналізувати й інші маркетингові інструменти – як-от лендінги або email-розсилки.

Така концепція отримала назву «гіперперсоналізація». У теорії вона має враховувати не тільки демографію та історію дій користувача, а й навіть його психологічний портрет і статус для рекомендацій у режимі реального часу.

Сьогодні найяскравішим прикладом AI-персоналізації є кіносервіс Netflix.

Для реалізації цієї концепції на якісно іншому рівні також важливий аналіз дуже великих обсягів інформації. Вирішення цього завдання також здатний дати AI.

Смарт-боти + розмовний AI

Незважаючи на те, що чат-боти існують уже кілька років (відповідають на прості запитання, скеровують на сайті, допомагають із пошуком даних), у 2025 році вони можуть вийти на якісно інший рівень – стати повноцінною системою AI-підтримки.

  • Такі системи зможуть пропонувати не тільки скриптові відповіді, а й розуміти і запам'ятовувати діалог з кожним клієнтом, використовуючи його контекст під час майбутніх звернень для пошуку індивідуальних рішень і пропозицій.
  • Спілкування зі смарт-ботом дедалі менше відрізнятиметься від спілкування з іншою людиною, а отже викличе менше відторгнення, скоротить помилки.
  • Чати підтримки зможуть вести діалог «голосом» у режимі реального часу. Це також дасть змогу скоротити дистанцію між клієнтом і «комп'ютером».

Можна подумати, що до запуску подібної технології мине ще чимало років, але це не так. ChatGPT від OpenAI, запущений у 2023 році, вже змінив світ чат-ботів – при цьому після цього компанія випустила ще кілька оновлень, а в травні 2024 року інтегрувала в нейромережу просунутий голосовий асистент на основі GPT-4o.

Така технологія дасть змогу не тільки підвищити рівень персоналізації та конверсії рекламних кампаній, але й знизить витрати, звільнивши ресурси служб підтримки.

Сьогодні великі корпорації впроваджують смарт-боти в усі свої пошукові системи.

Вирішення питань етики та прозорість

Компанії потребують інформації про користувачів – збирають її, мотивують їх на залишення своїх даних. Своєю чергою клієнти хочуть від компаній безпечного зберігання даних і прозорості щодо чутливих внутрішніх процесів.

І сучасні технології здатні вирішити відразу обидві проблеми – і збереження високого рівня конфіденційності, і досягнення повної прозорості бізнесу.

  • AI дасть клієнтам повноцінний контроль над даними. Наприклад, просто зараз у ChatGPT можна видалити будь-який «факт», який нейромережа записала про вас, і загалом вирішити, чи дозволяти їй записувати дані такого характеру.
  • Маркетинг буде зосереджений на згоді та обізнаності клієнтів про те, як саме були використані їхні дані, гарантуючи їхню захищеність.
  • Покупці хочуть знати про походження товарів. І бізнес, що готовий відкрити дані про виробництво та логістику, отримає конкурентну перевагу.

У загальному сенсі цей напрям можна назвати «етичним маркетингом». Для його реалізації стане в пригоді не тільки AI-технологія, а й криптографічні інновації. Наприклад, Zero-Knowledge Proof – доказ із нульовим розголошенням на базі блокчейна – дає змогу підтверджувати особисті дані без їх фактичного розкриття.

Прогнозування тенденцій

Здатність AI до аналізу майже необмежених масивів інформації відкриває брендам майже фантастичну можливість передбачати потреби клієнтів. Це означає, що будь-які маркетингові кампанії та інші рішення ґрунтуватимуться на прогнозуванні ймовірних майбутніх трендів, а не лише історичних даних.

  • Крім високого рівня персоналізації та передбачення споживчих тенденцій, це дасть змогу бізнесу адаптуватися до змін у режимі реального часу. Як у поведінці клієнтів, так і в контексті конкуренції.
  • AI здатний виявляти приховані патерни, використовуючи дані про історію покупок, активність у мережі та навіть настрої – одномоментні та «сезонні».
  • Системи машинного навчання допоможуть також рекомендувати ефективні бізнес-дії, що посилить конкурентні переваги будь-якого бренду.

Також це дасть змогу ефективніше розподіляти бюджети і забезпечить локальні переваги: зростання конверсії, зниження витрат і посилення позицій на ринках.

Програмна реклама та оптимізація витрат

У 2025 році маркетингові кампанії майже повністю керуватимуться AI. Кожен аспект динамічно змінюватиметься в режимі реального часу для досягнення найкращого ефекту – ефективності кожної «монети» в рамках наявного бюджету.

  • Але справа не тільки в автоматизації оголошень або розсилок пропозицій. Річ у тім, що така система здатна створити синергічний маркетинг, де кожен елемент узгоджений між собою та адаптований у той самий момент.
  • Фактично, це дає змогу створити «багатоканальний» маркетинг, що допомагає досягти безшовного досвіду – персоналізованого та послідовного.

Такий AI-маркетинг готовий до масштабування практично будь-якого рівня. Також AI допомагає скоротити витрати, перерозподіляючи ресурси для максимальної користі:

  • Прогноз ROI – AI аналізує дохід від кожної активності. Це дає змогу уникати неефективних витрат і зосередитися на прибуткових стратегіях.
  • Оптимізація ставок – у контекстній і таргетованій рекламі AI здатний регулювати ставки, щоб домогтися кращого результату за менші гроші.
  • Ідентифікація неефективних каналів – AI виявляє канали, які не приносять результатів, і пропонує їх виключити або оптимізувати.
  • Тестування креативів – за допомогою AI можна тестувати безліч варіантів рекламних оголошень, швидко визначаючи найкращі з них.
  • Зниження вартості залучення клієнта і скорочення витрат на персонал.

Кожен із запропонованих варіантів розвитку AI в маркетингу хоч і може отримати втілення трохи пізніше 2025 року, проте наразі має всі технологічні підстави з'явитися в найближчі 1-2 роки. Це не просто вигадки, а реальна можливість – рушійною силою в цій сфері є OpenAI, що фінансується корпорацією Microsoft. Слідом за ними поспішає з відповіддю Google з чат-ботом Bard.

Конкуренція такого рівня здатна втілити всі ці ідеї в найближчому майбутньому.

У вас є цікава колонка для The Page?
Пишіть нам: kolonka@thepage.ua

Читати на The Page