Використання штучного інтелекту у світі продовжує стрімко розвиватися, особливо серед фахівців у галузі маркетингу та креативних індустрій. ШІ здатний не тільки генерувати тексти та зображення, але також створювати рекламні ролики. Як в Україні сприймають ШІ, з якою метою його використовують у маркетингу? У вересні 2024 року дослідницька компанія Gradus Research спільно з комунікаційною групою dentsu Ukraine провела дослідження на цю тему, результати якого були представлені на щорічній події Future Lab.
Більшість пробували, але не опанували
89% маркетологів, які брали участь в опитуванні, використовують інструменти штучного інтелекту. З них третина (32%) мають початковий рівень знань, більше половини (55%) використовують AI на середньому рівні для виконання основних завдань, а 12% мають високий і експертний рівень володіння.
Слід зазначити, що 44% респондентів будь-коли навчалися використанню штучного інтелекту.
Використання ШІ у маркетингу — зростаючий тренд останнього року в Україні
Майже 62% опитаних користувачів ШІ почали використовувати його протягом останніх 12 місяців. Це свідчить про те, що більшість із них лише починають експериментувати з новим інструментом на ринку. Серед маркетологів 92% застосовують ШІ у своїй діяльності і 84% вважають його вкрай корисним.
«За останній рік ми спостерігаємо різке зростання інтересу до ШІ, яке також зачіпає комунікаційну індустрію. Рекламодавці все частіше цікавляться ШІ-інструментами, здатними автоматизувати процеси та оптимізувати рекламні витрати. При цьому помітний очевидний тренд: зараз ці запити часто мають exploratory характер, часом без чіткого розуміння функціоналу. Однак з активним розвитком освіти в цій галузі очікую, що брифи від бізнесу стануть набагато спеціалізованішими», — зазначає Оксана Стехіна, директор з розвитку бізнесу dentsu Ukraine та Global Network Director iProspect Global.
Для чого ж саме використовують ШІ у маркетингу?
Основні зони використання: копірайт (41%), дизайн (33%) та пошук інформації (31%). Ще 23% шукають за допомогою ШІ натхнення та творчих ідей. Чоловіки вдвічі частіше за жінок використовують штучний інтелект для аналізу даних та розрахунків.
«Зважаючи на все, багато маркетологів розглядають штучний інтелект як своєрідного помічника або початківця, який дозволяє їм економити робочий час. 83% опитаних відзначили, що оптимізація часу є однією з головних переваг використання ШІ, який здатний швидко збирати, аналізувати, комбінувати і редагувати інформацію», — коментує Євгенія Близнюк, соціолог та засновниця Gradus Research.
Ключовий бар’єр — недостатність знань
Переважна більшість (90%) опитаних маркетинг-фахівців планують і надалі використовувати інструменти штучного інтелекту, проте серед бар'єрів для використання ШІ — недостатність знань (для половини респондентів), нерозуміння інтеграції (37%) та питання конфіденційності (23%).
Не бояться конкуренції з боку штучного інтелекту більше половини опитаних
56% опитаних маркетологів не вважають, що активне впровадження штучного інтелекту призведе до скорочення робочих місць у маркетинговій сфері. Однак є цікава деталь: серед тих, хто пройшов навчання та має глибші знання про ШІ, 55% вірять, що штучний інтелект зможе замінити маркетологів. Для порівняння: серед респондентів з обмеженим розумінням цієї теми цей показник становить лише 33%.