Facebook Pixel

П'ять змін міста за п'ять років

Олексій Кулеба
директор Департаменту міського благоустрою КМДА

Скляний міст, прогулянка вулицею Сагайдачного, Поштова площа, велодоріжки та плани: що змінилося та що хочуть змінити в інфраструктурі Києва в найближчому майбутньому?


Скляний міст

Скляний міст від парку «Володимирська гірка» до Арки Дружби народів відкрили минулого року. Він поєднує два туристичні маршрути Києва в один — від Пейзажної алеї до Києво-Печерської лаври.

Раніше вони були відокремленими один від одного, і людям доводилося розбивати прогулянку на два дні. Зараз можна гуляти цим маршрутом у тіні дерев, кататися на велосипедах, здійснювати ранкові пробіжки. У світі таких маршрутів майже немає. У центрі міста — і поготів.

З моста зі скляними панелями можна побачити мало не половину Києва — від Подолу до Троєщини. На Володимирській гірці, біля пам'ятника Володимиру Великому, облаштували фонтан — за стилем його відтворено як фонтан столітньої давності.

Також здійснили реконструкцію парку «Хрещатик» біля Арки Дружби народів. Там облаштували нові тротуари, лавки, урни для сміття, частково замінили ліхтарі.

Контрактова площа, вулиця Сагайдачного

Пішохідну зону на Подолі відкрили 2017 року, а через рік розширили її. Вільною від автомобілів стала зона на Контрактовій площі та вул. П. Сагайдачного до вул. Андріївської (з повною забороною руху транспортних засобів і встановленням фізичних бар'єрів).

Спеціально для цього змінили схему руху на прилеглих вулицях — було введено односторонній рух на ділянках вул. Братська, Покровська, Іллінська, частині Контрактової площі (від вул. Іллінська до вул. Г. Сковороди).

З травня 2018 року місто розширило цю пішохідну зону, додатково «перекроївши» рух на навколишніх вулицях. Нова схема виявилася практичною і зручною — багато водіїв перестали користуватися транзитним рухом через Поділ.

З Контрактової площі прибрали бетонні блоки, які захищали транзитний проїзд перед центральним корпусом Києво-Могилянської академії, а також перекрили в'їзд на Контрактову площу з вулиці Іллінська. У такий спосіб до пішохідної зони приєднали комплекс Братського монастиря Києво-Могилянської академії.

Пішохідна вулиця Сагайдачного — крок назустріч киянам, щоби мати можливість прогулюватися центром міста. Зараз є рішення суду повернути все, як було. Але місто не піде на це.

Ця локація вимагає змін — важливо, щоби вона була впорядкованою для комфортного перебування. Наприклад, зробити бульвар з озелененням і місцями для відпочинку. Для цього потрібно залучати інвестиції. Як варіант, від власників кафе, ресторанів і магазинів, що розташовані вздовж пішохідної зони.

Поштова площа

2017 року міська влада представила оновлену верхню частину Поштової площі: розширили прогулянкову зону, облаштували прохід, крім центрального, з тротуарної частини Володимирського узвозу через новий оглядовий майданчик.

Запрацювали кафе й усі інфраструктурні об'єкти. У верхній частині пішохідної зони, що на Поштовій площі, встановлено скульптуру Володимира Журавля — фігури трьох хлопчиків і дівчинки, які є прообразами засновників Києва — Кия, Щека, Хорива та їхньої сестри Либідь.

Поділ завжди був і залишається важливою частиною столиці. Будь-які зміни в історичному центрі на багато років змінюють місто і для гостей, і для жителів. На Поштовій площі зміни адаптовані під динаміку розвитку міста, зроблено в сучасному стилі лавочки й фонтани.

Благоустрій площі дав змогу киянам і гостям столиці проводити час із родинами, дітьми, друзями. Важливо, щоб історична частина міста завжди була в ідеальному стані, адже щодня її відвідують тисячі людей. Важливо зберігати візитні місця столиці й максимально підтримувати їхній стан.

Велодоріжки

Упродовж останніх декількох років КМДА активно облаштовує велодоріжки в столиці. Сьогодні їхня загальна довжина досягла позначки майже 100 км.

Ще 17 км — загальна довжина смуг громадського транспорту, де в рамках експерименту дозволено рух на велосипеді. На всіх вулицях, які оновлюються в столиці, паралельно облаштовуються велодоріжки.

Також встановлено перші велопарковки біля соціальних установ, станцій метро й адміністративних будівель.

Варто пам'ятати, що Київ стоїть на семи пагорбах. У центрі міста робити доріжки не скрізь логічно. З Подолу на Хрещатик дістатися складно. Можна доїхати від Хрещатика до Льва Толстого, а там і вниз спускатися, і вгору підійматися. А ось лівий берег — комфортний для того, щоби розвивалася велоінфраструктура.

Вулиці Пушкінська, Золотоворітська, Леонтовича

Вулиці в місті ремонтуються з дотриманням усіх вимог благоустрою та дорожнього руху. На цих трьох вулицях облаштували доріжки для незрячих людей, осіб з інвалідністю, батьків із дитячими візочками. Київ йде до безбар’єрності. Чим мобільнішою ставатиме столиця, тим вільнішими й незалежнішими будуть люди у своєму пересуванні.

Ремонт у центрі міста показує, чому в нас не так, як у Європі. У європейських столицях кошти вкладаються в інфраструктуру впродовж десятиліть. А в нас у необхідному обсязі тільки останні три роки — 3,5 млрд грн.

У Празі впродовж 30 років в інфраструктуру інвестують не менш як 5 млрд крон на рік. А Києву тільки вдалося накопичити ресурси, які будуть вкладені в ремонт та вдосконалення вулиць.

Що планується

На Арсенальній площі планують реконструкцію — облаштують пішохідну зону та фонтан (за будівлею станції метро «Арсенальна»). Проєкт реконструкції також передбачає відновлення будинку Військової комендатури та реконструкцію Нікольських воріт.

На площі з'явиться більше дерев, лавок, зона відпочинку. На колишньому місці залишиться пам'ятник-гармата працівникам заводу «Арсенал».

Триває реконструкція вхідної групи на Труханів острів. Там планують встановити навіс, облаштувати зону для відпочинку, спортивний майданчик і фонтан.

Продовжується реконструкція парку «Наталка». У планах облаштування пляжної зони, спорудження мосту на невеликий острів. Там з’явиться і зона барбекю, і пляжі з майданчиками для волейболу — тобто все необхідне для активного літнього дозвілля.

Парк «Наталка» на Оболоні в Києві визнано кращим реалізованим об'єктом громадського простору. Журі Української національної премії з ландшафтної архітектури та дизайну визначило його як лауреата 1 ступеня.

Подякувати 🎉
The Page Logo
У вас є цікава колонка для The Page?
Пишіть нам: [email protected]

Редакція не несе відповідальності за зміст матеріалу і може не поділяти точку зору його автора