Люди, безумовно, приносять успіх організації та бізнесу. І без людей організації як структури фактично не буває. Водночас це постійні витрати, які мають окуповуватися та приносити максимальний результат. Щоб ефективно управляти ними, необхідно враховувати всі аспекти як економічних, так і бізнес-показників.
Планування
Щороку ми плануємо витрати на наступний період. Перше, що визначаємо, — це цілі бізнесу, для досягнення яких нам необхідні ресурси, зокрема й людський капітал.
Кількість і якість персоналу, вартість праці на ринку, навчання та розвиток, охорона праці й багато іншого — усе це насамперед ресурси, які потрібно правильно оцінити.
У фокусі майбутнє: чи дозволять нам такі витрати досягти бізнес-цілей з огляду на всі виклики на ринку? Але також і минуле: наскільки змінюються наші витрати в абсолютному та відносному значенні? Відповіді на ці питання і стають нашою основою для планування.
Структура
Для аналізу ефективності структури ми звертаємо увагу на два основні показники: кількість підлеглих на одного керівника та рівні підпорядкування в організації.
Оптимальна кількість підлеглих для нас — не менш як 6 осіб у разі нестандартних зон відповідальності під одним керівником (наприклад, у директора в підпорядкуванні перебувають керівники різних департаментів) і не менш як 10, коли обов'язки чітко визначені посадовою інструкцією (наприклад, супервайзери підпорядковуються територіальному менеджеру з продажу).
Максимальна кількість рівнів підпорядкування має бути 7. Що не менш важливо, допустима кількість людей, залучених у процес погодження документів, не має перевищувати кількість рівнів підпорядкування в компанії.
Культура ефективності
Під час розвитку бізнесу відбувається зміна обов'язків: якісь процеси йдуть, якісь автоматизуються, відповідно правильний підхід — це періодично реорганізовувати і процеси, і структуру та бути готовим до змін.
В умовах коронакризи ми спираємося на два основні підходи: аналіз ефективності структури та культура ефективності, якої має дотримуватися кожен співробітник.
Для того щоби всі співробітники виконували свою роботу ефективно, ми в компанії просимо дотримуватися чотирьох простих правил:
- Цілі та шляхи їхнього досягнення мають бути чіткими і зрозумілими.
- Результати досягнення цілей необхідно регулярно моніторити та за необхідності корегувати.
- Нагорода за досягнення результату має бути привабливою, а варіант недосягнення мети — винятком.
- Завжди має бути присутня жага перемоги!

Ефективність персоналу в умовах коронакризи
Економічна невизначеність і глобальна криза в усіх сферах бізнесу призвели до того, що виникла низка додаткових викликів, які необхідно відстежувати й оперативно на них реагувати.
Наразі перед нами стоять два основні завдання. По-перше, ми маємо проявити турботу та переконатися, що всі наші співробітники фізично і психологічно здорові. По-друге, ми маємо подбати про фінансове здоров'я компанії.
Саме тому ми приділяємо увагу не тільки постійному інформуванню про необхідні заходи, що запобігають зараженню та поширенню коронавірусу, а й дистанційному навчанню керівників управлінню в нестандартних умовах.
У рамках внутрішнього розвитку бренду роботодавця в період реорганізації роботи та переходу в режим home office для керівників були проведені семінари «Управління з турботою».
На цих зустрічах ми розповіли, якими є особливості віддаленої роботи з персоналом і з чим керівник може зіткнутися в такій роботі. Адже в цій ситуації важливо врахувати всі чинники: особливості людей, їхню сімейну ситуацію (яка так само може безпосередньо впливати на досягнення потрібного результату), правильність постановки мети в той чи інший момент.
Так само керівнику важливо своєчасно розпізнати, чи відчуває людина стрес, і надати їй допомогу.
Усі ці питання порушувалися на семінарі, щоби допомагати як керівникам, так і підлеглим підвищувати ефективність у цей непростий період.Складніше зараз тим керівникам, у яких частина людей працюють віддалено, а частина присутні в офісі — тоді доводиться комбінувати підходи і враховувати ще більше особливостей.
Дуже важливо зрозуміти, де інтереси бізнесу та людей стикаються і як нам допомогти один одному ефективно взаємодіяти. У людей є свої амбіції, і бізнес зі свого боку має допомогти їх реалізувати, водночас люди допомагають бізнесу реалізовувати стратегії та досягати цілей. І тільки в такому разі культура ефективності працюватиме, а витрати на персонал окуповуватимуться.
Редакція не несе відповідальності за зміст матеріалу і може не поділяти точку зору його автора