Експерти в ШІ. Чим українські девелопери приваблюють американські компанії

Засновник Edible Arrangements і Edible Innovations Hub в Україні

Фото: StockSnap/Pixabay

Чому Україна — «серце» інновацій у Східній Європі, а також у чому полягає специфіка франчайзингового бізнесу та чим український IT-сектор привабливий для західних підприємців.


Чому Україна

Україна приваблює Захід високим рівнем підготовки місцевих програмістів. Особливо вражають знання фахівців у сфері машинного навчання та штучного інтелекту. Українські розробники випереджають закордонних колег зі швидкості освоєння нових технологій.

Водночас у порівнянні зі США, франшизна модель поки що слабо розвинена в Україні. Але я вірю, що ситуація зміниться в найближчому майбутньому. Для малого та середнього бізнесу франчайзинг — одна з кращих моделей для зростання. У США близько 80% підприємців працюють за цією системою. У світі половина рітейлерів і заклади громадського харчування розвивають франчайзингові мережі.

Коли під час кризи традиційний бізнес переживає застій, ринок франчайзингу щорічно зростає в середньому на 10%. У США та Європі ця бізнес-технологія давно стала невід'ємною частиною економіки, що стабільно розвивається, а в Україні підхід тільки набирає обертів.

Попрацювавши з місцевими фахівцями, я переконався, що Україна дійсно має приголомшливі перспективи у розвитку безлічі напрямків, але як країна має потребу в гарній PR-кампанії.

У нашій ніші конкуренція — хороший стимул для балансу між продажами, замовленнями та зміцненням довіри з боку клієнтів. В основному наші франчайзі — підприємці різного віку. Ми хочемо, щоб цей сегмент поповнювався мілленіалами. Безсумнівно, за ними майбутнє. Це покоління має особливу кмітливість, зокрема, у створенні технологічних інновацій.

Українські програмісти відмінно розуміють запити американських споживачів, їхній стиль співпраці близький до західної моделі. Кожен співробітник зможе пропонувати та реалізовувати нові ідеї для вирішення поточних і стратегічних планів компанії. Думаю, досвіду українських девелоперів досить, щоб реалізувати інфраструктуру саме так, як цього очікують користувачі.

Франчайзинг в Україні: ситуація сьогодні та майбутнє ринку

Згідно з дослідженням ProConsulting, в останні роки в Україні значно збільшилася кількість франшиз у ритейлі. Цьому сприяв популярний формат «магазину біля дому». Внутрішній франчайзинг також активно розвивається в сферах освіти, спорту та транспортної логістики.

Що стосується зарубіжних компаній, поки що вони намагаються своїми силами підтримувати присутність на українському ринку: будують магазини та офіси, купують торговельну нерухомість або орендують майданчики. Місцеві франчайзі, які все-таки знаходять іноземних партнерів, велику частину витрат беруть на себе.

Українські підприємці бачать реальні переваги від співпраці з бізнесом під відомою торговою маркою. Відпрацьовані та перевірені часом технології міжнародних компаній не тільки досить швидко допомагають окупити вкладення та заробляти, а й дозволяють уникати помилок у майбутньому.

Франчайзинг в Україні — перспективна справа. Тут можна відмінно стартувати, але в певний момент впертися в недосконале законодавство. Невже економіка — сфера абсолютно негнучка? Навпаки — реформи в ній потрібні регулярно. Всі ключові з точки зору капіталу для держави індустрії стрімко розвиваються.

Уряду рано чи пізно доведеться відповідати на виклики. Щонайменше покращувати чинні закони та формувати нові, що гарантують захист і підтримку місцевих підприємців. Побудувати якісний та сильний бізнес в Україні та вийти з ним на зарубіжні ринки — мрія кожного підприємця.

Крім гнучкої законодавчої бази, важливо попрацювати над захистом інтелектуальної власності та підвищенням рівня банківського кредитування. Також тутешнім підприємцям потрібно більше досвіду у веденні франчайзингу.

Згодом будь-яка сфера змінюється. Аналізувати ситуацію в своєму регіоні та в світі — невід'ємна частина грамотного менеджменту. Однак я вважаю за краще фокусуватися на поточних процесах. Тільки якісно виконуючи сьогоднішню роботу, можна досягти бажаних цілей у майбутньому. Раджу підприємцям спробувати таку філософію. Думайте масштабно та дійте з розумом. Тоді кожне ваше починання принесе WOW-ефект.

У вас є цікава колонка для The Page?
Пишіть нам: kolonka@thepage.ua

Читати на The Page

Редакція не несе відповідальності за зміст матеріалу і може не поділяти точку зору його автора