Німецька HHLA стає бенефіціаром морського Шовкового шляху і не проти продовжити його до берегів Балтійського та Чорного морів.
Наприкінці жовтня (30 жовтня 2020 року) уряд Італії схвалив інвестиційну угоду між німецькою компанією Hamburger Hafen und Logistik AG (HHLA) та найбільшим італійським портом Трієст.
Згідно з угодою, HHLA купує контрольний пакет 50,01% в новому багатофункціональному терміналі Trieste Logistics Platform (TLP) пропускною спроможністю 300 тис. TEU (одиниця виміру місткості контейнерів), 90 тис. од. транспортних засобів та 700 тис. тонн генеральних вантажів.
Купівля портового терміналу в порту Трієст — це третє придбання гамбурзького логістичного гіганта після Таллінна та Одеси.
Підписання угоди в Італії збіглося за часом із завершенням будівництва нового, найбільшого в Чорному морі, контейнерного терміналу в українському порту Одеса.
27 жовтня 2020 року на форумі TRANS EXPO-2020 на Одесі німецька HHLA відзвітувала про успішну реалізацію інвестиційного проєкту вартістю 20 млн євро з розширення контейнерного терміналу на Карантинному молу, який збільшить пропускну спроможність порту Одеса на 300 тис. TEU.
«Завершення будівництва 4-го пускового комплексу — це ще один крок до здійснення нашого плану зі створення в Одеському порту високотехнологічного контейнерного терміналу з пропускною спроможністю понад 1,2 млн TEU на рік», — заявив на форумі генеральний директор дочірнього підприємства HHLA «Контейнерний термінал Одеса» (ДП КТО) Анастас Коккін.
HHLA контролює контейнерний термінал на Карантинному молу Одеського порту з 2001 року. Проєкт розширення терміналу компанія реалізує спільно з Адміністрацією морських портів України.
За підсумками 2019 року, ДП КТО посіло друге місце в міжнародному рейтингу лідерів чорноморських контейнерних терміналів.
Довідка
Німецька Hamburger Hafen und Logistik AG (HHLA) спеціалізується на портовій перевалці, а також контейнерній і транспортній логістиці. Компанія котирується на фондовій біржі. У компанії працює 6300 співробітників. Вона обробляє 7,5 млн TEU контейнерів, маючи обіг у 1,350 млрд євро. HHLA контролює чотири термінали в порту Гамбурга, один в Одесі (Україна) і один у Таллінні (Естонія).
Сутичка з китайським драконом в Середземному морі
Італійська угода має для німців особливе значення, і далася вона їм не легко. Щоб стати співвласниками терміналу в порту на Адріатиці, німцям довелося боротися з китайським холдингом China Merchants Port Holdings із Гонконгу.
Порт Трієст має стратегічне значення в Середземному морі. Це єдиний глибоководний порт в Італії, який має пряме, різноманітне і, найголовніше, коротке транспортне сполучення з країнами Північно-Західної, Центральної та Східної Європи.
Вантажі з порту Трієст можуть безпосередньо доставлятися залізницею на північ Німеччини, наприклад, у балтійські порти Кіль або Росток.
А до сусіднього Будапешта поїзди з порту Трієст відправляються 14 разів на тиждень. У порту Трієст починається Трансальпійський нафтопровід (Transalpine Pipeline (TAL)), що постачає сировину до нафтопереробних заводів Австрії, Німеччини та Чехії.
По суті, Трієст є центральним транспортним вузлом поставок сировини та енергії для всієї Центральної Європи.
Довідка
Трієст
найбільший порт Італії на вершині Трієстинської затоки Адріатичного моря. Порт Трієст складається з 4 гаваней (Нова, Стара, Митна та Промислова). Довжина причального фронту 16,5 км із глибиною до 18 м. Один із причалів довжиною 850 м і шириною 250 м дозволяє здійснювати одночасне швартування та обробку 9 суховантажів і 4 контейнеровозів. У 2019-му через порт Трієст були доставлені 62 мільйони тонн вантажів, зокрема в контейнерах 789 594 TEU (+ 9% порівняно з 2018 роком).
Саме ця особливість порту зацікавила КНР. Пекін розраховує, що Трієст стане кінцевою, найзахіднішою точкою морського Шовкового шляху для транспортування китайських товарів через Суецький канал до Європи в рамках грандіозного китайського проєкту «Один пояс, один шлях» (BRI), який зв'яже Азію, Африку та Європу.
Китайці були налаштовані рішуче: домовлятися з італійцями відправився голова КНР Сі Цзіньпін.
Під час його візиту в Рим в березні 2020 року відбулося підписання угоди Управління портової системи східної частини Адріатичного моря з китайською компанією China Communications Construction Co. (CCCC), яка є основним будівельним підрядником у проєкті BRI.
Договір передбачає, зокрема, модернізацію залізничної інфраструктури порту Трієст, що дозволить поліпшити його залізничне сполучення з Центральною Європою.
Наступним кроком, як планували китайці, повинна була б стати покупка нового багатофункціонального терміналу TLP в порту Трієст гонконгським холдингом China Merchants Port Holdings.
Рішучість китайців на південному фланзі Євросоюзу та піддатливість італійців стривожили Брюссель і Вашингтон.
Політичне керівництво ЄС і США небезпідставно побоювалися, що стратегічний транспортний вузол у Середземному морі перейде під контроль Пекіна.
Тим паче прецедент уже існує. Китайська компанія Cosco Pacific Ltd купила найбільший грецький порт Пірей у критичний для країни момент.
У ситуації геополітичної короткозорості італійців на захист економічних інтересів Заходу встали німці. На тендері з продажу 50,01% багатофункціонального терміналу в порту Трієст гамбурзька HHLA здолала китайців.
Грандіозні інтермодальні німецькі плани
Відстоявши інтереси ЄС, німці отримали карт-бланш на створення грандіозного логістичного проєкту.
Купівля частки в ключовому порту на Середземному морі гарантовано робить HHLA бенефіціаром китайського мега-проєкту «Один пояс, один шлях».
А порт Трієст, завдяки угоді з німецькою компанією, стане центральним залізничним вузлом обміну між Європою та Далеким Сходом.
«Морський Шовковий шлях є найбільшим транспортним коридором у світі як з точки зору тонн, так і з точки зору товарів і вартості. Новина полягає в тому, що дві європейські компанії за межами блоків США та Китаю організовують новий термінал для морської діяльності в цьому коридорі», — пояснив суть угоди президент Управління портової системи східної частини Адріатичного моря Зено Д'Агостіно (Zeno D'Agostino).
Багатозначно додавши, що «найповніше здійснення Шовкового шляху не закінчується китайською ініціативою «Один пояс, один шлях».
Д'Агостіно натякав на реалізацію компанією HHLA грандіозного геополітичного проєкту, а саме, інтеграцію передової логістичної платформи в Середземному морі з гігантами портової логістики в Північній і Східній Європі через європейську залізничну мережу.
Не варто забувати, що під контролем гамбурзької компанії знаходяться сучасні морські термінали в портах Гамбург, Таллінн і Одеса, а тепер — і в порту Трієст.
Голова правління HHLA Анжела Тітцрат (Angela Titzrath) побічно підтвердила намір гамбурзького холдингу продовжити китайський Шовковий шлях до берегів Балтійського та Чорного морів.
«Ця інвестиція (покупка частки в порту Трієст. — Прим. авт.) являє собою стратегічне розширення нашої існуючої портової й интермодальной мережі. Термінал дає нам можливість брати участь у нових і мінливих вантажопотоках і активно їх формувати», — цитує її пресслужба HHLA.
Интермодальне перевезення — це транспортування вантажів за одним договором, але виконане, щонайменше, двома видами транспорту, наприклад, залізницею, морем і автодорогою. Такий вид транспортних послуг — козир HHLA.
Адже до складу компанії входять транспортне підприємство Metrans, яке займається транспортуванням контейнерів залізницею в Італії, Австрії, Німеччині, Чехії, Словаччині, Угорщині, Польщі та сусідніх країнах, а також автотранспортне підприємство Container-Transport-Dienst (CTD).
Редакція не несе відповідальності за зміст матеріалу і може не поділяти точку зору його автора