Хто такий таргетолог: навчання, зарплата, обов’язки
The Page продовжує серію матеріалів про популярні професії для тих, хто хоче опанувати нову для себе спеціальність. Ми вже розповідали про HR-менеджерів, рекрутерів та SMM-ників, а сьогодні розкажемо про таргетологів. Хто вони такі, які їх обов’язки, зарплата та де навчитись професії — читайте в матеріалі.
Хто такий таргетолог і які навички йому потрібні
Таргетолог — це вузькопрофільний спеціаліст, який займається налаштуванням реклами в соціальних мережах (Facebook, Instagram, X, YouTube, TikTok, LinkedIn тощо) для цільової аудиторії продукту. Головна задача таргетолога — зробити так, щоб рекламу побачив потенційний покупець продукту, привернути його увагу та продати свій товар або послугу.
Часто функції таргетолога виконують SMM-спеціалісти, але частина компаній наймають для цього окремих людей. Головна відмінність SMM-ника від таргетолога в тому, що перший зосереджений на побудові образу і іміджу компанії або персони в соцмережах, а другий — займається виключно рекламою.
Обов’язки таргетолога
Головним обов’язком такого спеціаліста, є звісно, налаштування реклами в соцмережах. Але для її вірного налаштування у нього є низка інших задач, а саме:
- аналіз продукту свого клієнта та конкурентів;
- пошук та сегментація цільової аудиторії;
- створення креативів для реклами;
- написання текстів для реклами;
- безпосередньо налаштування реклами та її запуск;
- аналіз та оптимізація реклами після запуску;
- аналітика після запуску реклами, створення звітів;
- керування рекламним бюджетом тощо.
Hard skills таргетолога
Окрім розуміння того, як працюють соціальні мережі та загалом зацікавленість ними, таргетолог повинен:
- вміти грамотно і цікаво писати рекламні тексти;
- вміти працювати з основними рекламними кабінетами: Facebook Ads Manager, LinkedIn Campaign Manager, Twitter Ads тощо;
- вміти аналізувати цільову аудиторію та створювати стратегію;
- володіти основними навичками планування й аналітики маркетингових кампаній (SWOT, ментальні карти, аналіз бізнес-моделі);
- мати базові знання Google Analytics (для відстеження результатів запущених рекламних кампаній).
Soft skills таргетолога
Серед головних soft skills такого спеціаліста відзначимо наступні:
- креативність та надивленність;
- швидкість у вивченні нового, адже тренди та інструменти в соцмережах швидко змінюються;
- аналітичний склад розуму;
- увага до деталей;
- мультизадачність.
Таргетолог: зарплата
Згідно з даними сайту Work.ua, середня зарплата таргетологів в Україні становить 20 000 грн. «Це медіана заробітних плат за даними з 1889 вакансій, розміщених на Work.ua із заголовком «Таргетолог» і за схожими запитами-синонімами «SMM-менеджер», «SMM manager», «Менеджер з соцмереж» та ін. за останні три місяці», — пояснюють на сайті.
Натомість середня очікувана зарплата таргетологів в Україні становить 16 000 грн (згідно з аналізом 1172 резюме за останні три місяці).
Зарплата таргетологів у Києві
Середня зарплата таргетологів у Києві сягає 25 000 грн. 17,4% розміщених на сайті вакансій пропонують оплату в діапазоні 17 000-20 000 грн та 23 000-26 000; 14,7% — від 20 000 до 23 000, а найменше (6,4%) вакансій — в діапазоні 32 000-35 000 грн.
Натомість самі таргетологи в середньому просять оплату у розмірі 20 000 грн. При цьому зарплата 17 000-20 000 грн зазначена у 28,1%, а 14 000-17 000 грн у 17,8% резюме. Найменша кількість спеціалістів (1,3%) розраховують на зарплатню у розмірі 26 000-29 000 грн.
Зарплата таргетологів у Дніпрі
В середньому таргетолог у Дніпрі заробляє 20 000 грн. 26,4% розміщених на сайті вакансій пропонують оплату в діапазоні 17 000-20 000 грн; 19,5% — від 23 000 до 26 000, а найменше (1,1%) вакансій — в діапазоні 26 000-29 000 грн.
Натомість самі таргетологи в середньому також просять оплату у розмірі 20 000 грн. При цьому зарплата 18 000-21 000 грн зазначена у 25,7%, а 9000-12 000 грн у 21,4% резюме. Найменша кількість спеціалістів (2,9%) розраховують на зарплатню у розмірі 21 000-24 000 грн.
Зарплата таргетологів у Львові
В середньому таргетолог у Львові заробляє 19 000 грн. 29% розміщених на сайті вакансій пропонують оплату в діапазоні 17 000-20 000 грн; 17,6 % — в діапазоні від 14 000 до 17 000, а найменше (2,3%) вакансій — в діапазоні 26 000-29 000 грн.
Натомість самі таргетологи в середньому просять оплату у розмірі 16 000 грн. При цьому зарплата 11 000-15 000 грн зазначена у 26,9%, а 18 000-21 000 грн у 25,4% резюме. Найменша кількість спеціалістів (0,8%) розраховують на зарплатню у розмірі 21 000-24 000 грн.
Зарплата таргетологів у Харкові
В середньому таргетолог у Харкові заробляє 20 500 грн. 26,1% розміщених на сайті вакансій пропонують оплату в діапазоні 18 000-21 000 грн; 21,7% — в діапазоні від 21 000 до 24 000 грн, а найменше (2,2%) вакансій — в діапазоні 36 000-70 000 грн.
Натомість самі таргетологи в середньому просять оплату у розмірі 15 000 грн. При цьому зарплата 12 000-15 000 грн зазначена у 28,6%, а 18 000-21 000 грн у 21,4% резюме. Найменша кількість спеціалістів (7,1%) розраховують на зарплатню у розмірі 30 000-50 000 грн.
Зарплата таргетологів в Одесі
В середньому таргетолог в Одесі заробляє 19 000 грн. 17,6% розміщених на сайті вакансій пропонують оплату в діапазоні 18 000-20 000 грн; 14,7% — в діапазоні від 16 000 до 18 000 грн, а найменше (2,9%) вакансій — в діапазоні 20 000-22 000 грн.
Натомість самі таргетологи в середньому просять оплату у розмірі 17 000 грн. При цьому зарплата 18 000-21 000 грн зазначена у 21,7%, а 12 000-15 000 грн у 20,7% резюме. Найменша кількість спеціалістів (5,4%) розраховують на зарплатню у розмірі 24 000-27 000 грн.
Зарплата таргетологів, що працюють дистанційно
Що стосується дистанційної роботи таргетологів, то середня зарплата за вакансіями становить 21 000 грн (аналіз 561 вакансії, які розміщені на Work.ua за останні три місяці). Натомість самі спеціалісти в середньому запитують 15 000 грн (аналіз 703 резюме, розміщених на сайті за останні три місяці).
Таргетолог: навчання
Для того, щоб працювати таргетологом, спеціальної освіти не потрібно. Однак великим плюсом буде наявність у вас маркетингової освіти. Для тих, у кого її немає, ми підібрали курси по таргету, яких буде достатньо, щоб увійти у професію або просто розширити свої навички.
Освітній серіал «Таргетолог» від «Дія.Освіта»
Цей серіал від освітньої платформи «Дія.Освіта» підійде для тих, хто хоче розібратися, чи підійде йому професія «таргетолог». Він розповідає здебільшого про Facebook Ads Manager і складається з 10 коротких серій, а саме:
- «Серія 1. Що таке таргетинг. Принцип роботи й навіщо потрібен»;
- «Серія 2. Запуск таргетингу з нуля. Структура рекламного кабінету»;
- «Серія 3. Цілі реклами: впізнаваність, трафік, взаємодії»;
- «Серія 4. Цілі реклами: ліди, просування додатка, продажі»;
- «Серія 5. Бюджет. Широка й деталізована аудиторії»;
- «Серія 6. Аудиторії: спеціальні та схожі»;
- «Серія 7. Майданчики для розміщення реклами»;
- «Серія 8. Формуємо рекламні оголошення»;
- «Cерія 9. Налаштування реклами через додаток інстаграм»;
- «Серія 10. Як проаналізувати рекламу».
Після перегляду ви зможете пройти фінальний тест.
Курс «Таргетинг у Facebook та Instagram» від Projector
Курс від інституту Projector триває два місяці. На ньому ви розглянете такі теми:
- Інтерфейс, доступ, основні функції (інтерфейс рекламного кабінету та Facebook Business Manager; особливості серверного пікселя; як вирішувати всі суперечливі моменти щодо реєстрацій Business Manager / рекламних кабінетів; блокування рекламних кабінетів і Business Manager).
- Як працює аукціон. Типи таргету (принципи роботи рекламного аукціону, користувальницькі та схожі аудиторії, аудиторії за інтересами, інструмент «статистика аудиторій», включення та виключення аудиторій.
- Цілі рекламних кампаній (рекламна воронка, цілі рекламних кампаній для конверсій, лідів і повідомлень, цілі рекламних кампаній для трафіку та взаємодій, кампанії на охоплення).
- Типи плейсментів і підготовка креативів (де можна показувати рекламу, об'єднання різних типів плейсментів, ключові елементи рекламного оголошення).
- Створення та запуск кампаній (створення та запуск кампанії, вибір бюджету та варіанти його розподілу, увімкнення/вимкнення/паузи — що можна робити, а чого не можна, кампанії із загальним бюджетом).
- Основні звіти (стандартні звіти рекламного кабінету, інструмент «інспектор», показники кампаній, за якими варто слідкувати щодня, причини змінити таргет чи оголошення).
- Оптимізація та масштабуванн (масштабування кампаній, основні помилки в оптимізації та робочому зв'язуванні таргету та креативу).
- Зв'язок з іншими сервісами (зв'язок з Google Analytics та utm конструктор, Tag manager, фіди даних).
Курс «Професія спеціаліст з таргетованої реклами» від Genius.Space
Курс по таргету від Genius.Space підійде для тих, хто хоче опанувати нову професію, підприємцям, маркетологам та керівникам бізнесу. Він навчить вас налаштовувати рекламу у Facebook, Instagram та Tik-Tok і складається з наступних модулів:
- «Введення до таргетованої реклами».
- «Підготовка до старту і трафіку».
- «Налаштування рекламної кампанії».
- «Підготовка до перших клієнтів».
- «Таргетована реклама у TikTok».
Курс «Таргетолог» від WebPromoExperts
Цей двохмісячний курс від WebPromoExperts підійде для новачків у сфері, SMM-спеціалістів та підприємців. На курсі ви дізнаєтесь про:
- основи таргетованої реклами;
- рекламний кабінет Facebook та Instagram;
- рекламу в Instagram;
- роботу з креативами у таргетингу;
- ремаркетинг;
- аналітику Facebook. Оптимізацію рекламних кампаній;
- стратегію та організації воронки продажів;
- кар’єру таргетолога.
Курс «SMM і таргет» від Prometheus
Цей курс підійде SMM-початківцям та спеціалістам з базовими знаннями, копірайтерам, блогерам та власникам бізнесу. І хоча він не зосереджений конкретно на таргеті, курс точно стане в нагоді таким фахівцям. Курс складається з п’яти модулів, а саме:
- SMM-стратегія;
- робота з контентом;
- візуальний контент;
- просування у соцмережах;
- таргетинг в системі просування (тут розповімо детальніше: ви вивчите створення акаунту та роботу з Ads Manager; налаштування реклами через Instagram; підготовку та сегментацію аудиторії для рекламних кампаній; види і типи рекламних кампаній; бюджет; KPI, ремаркетинг та аналіз ефективності кампаній).