Facebook Pixel

Все про професію SMM-менеджер

Все про професію SMM-менеджер

Все про професію SMM-менеджер

The Page продовжує серію матеріалів про популярні професії для тих, хто хоче опанувати нову для себе спеціальність. Ми вже розповідали про HR-менеджерів та рекрутерів, а сьогодні розкажемо про SMM-спеціалістів. То ж що таке SMM, хто такі SMM-ники, які в них обов’язки, зарплата та де вчитись професії — читайте в матеріалі.

Що таке SMM

Перш ніж говорити про SMM-спеціалістів, необхідно з’ясувати, що таке SMM. Так, SMM, або маркетинг у соціальних мережах (від англійської social media marketing), — це вид маркетингу, який спрямований на комплекс активностей у соцмережах для просування бренду та його продуктів.

Хто такі SMM-менеджери і якими навичками вони мають володіти

SMM-спеціаліст (SMM-менеджер, SMM-фахівець) — це людина, яка працює в соціальних мережах (Facebook, Instagram, X, YouTube, TikTok, LinkedIn тощо) з метою популяризації бренда, компанії або окремої персони. Мова йде про залучення покупців, підвищенням іміджу компанії, а також впізнаваності та популярності товару, послуги або окремої персони.

З розвитком професії, яка наразі є дуже популярною, особливо серед молоді, зросли і вимоги до фахівців сфери, адже більшість компаній шукають «універсальних» людей, які вміють все. Виокремимо, які найголовніші завдання мають виконувати SMM-спеціалісти:

  • створення, оформлення та ведення сторінок у соціальних мережах. SMM-фахівці повинні не лише обирати для просування оптимальні майданчики на основі аналізу цільової аудиторії та інших факторів, але й наповнювати ці сторінки контентом. Зокрема, в їхні обов’язки входить прописування стратегії просування бренду; формування контент-плану; формування тон оф войсу сторінки; написання текстів для постів відповідно до цілей; публікації постів. Що стосується візуального оформлення, то якщо в команді є дизайнер, SMM-ник створює йому технічне завдання, а якщо немає — то такий фахівець займається оформленням обкладинки, аватару, дизайном постів, редагуванням фото і відео тощо.
  • Взаємодія з аудиторією на сторінках соціальних мереж. SMM-спеціаліст також створює і підтримує спілкування в спільноті, відповідає на питання і коментарі учасників, видаляє спам тощо. Однак іноді в компанії для цього є окрема людина — менеджер діректу.
  • Реклама. Мова йде про таргетовану рекламу в соціальних мережах. SMM-спеціаліст повинен вміти налаштовувати рекламні кампанії, що таргетуються.
  • SMM-активності. Такий спеціаліст має просувати акаунти і за допомогою запуску вірусних кампаній, акцій, конкурсів, розіграшів, колаборацій тощо.
  • Аналітика. SMM-спеціаліст повинен стежити за тим, як працюють його ідеї, тому він має перевіряти залученість аудиторії та її активність (мова йде про аналіз трафіку, конверсії, охоплення аудиторії тощо).
  • Керування бюджетом. SMM-спеціаліст займається контролем витрат на маркетингові активності у соціальних мережах. Цей етап зазвичай іде після підготовки стратегії просування та контент-плану — фахівець рахує, скільки коштів потрібно на його реалізацію, погоджує його з керівництвом, а після проведення кампанії складає звіт.

Якими навичками має володіти SMM-менеджер

Насамперед, від SMM-спеціаліста вимагають знання того, як працюють соціальні мережі. SMM-ник повинен їх любити, активно ними користуватися, розумітися на трендових продуктах та SMM-інструментах. Серед інших вимог виділимо такі:

  • вміння грамотно і цікаво писати тексти;
  • вміння писати рекламні тексти;
  • базові знання Google Analytics;
  • базові знання фото- і відеоредакторів (VSCO, Snapseed, Lightroom, InShot та подібні);
  • базове володіння графічним редакторами (Canva, Figma, Fotoshop);
  • вміння працювати з основними рекламними кабінетами: Facebook Ads Manager, LinkedIn Campaign Manager, Twitter Ads тощо.

Серед soft skills SMM-спеціаліста варто відзначити надивленність та креативність, гнучкість, стресостійкість та вміння легко переключатися між різними завданнями.

SMM-спеціаліст: зарплата

Згідно з даними сайту Work.ua, середня зарплата SMM-спеціалістів в Україні становить 20 000 грн. «Це медіана заробітних плат за даними з 1888 вакансій, розміщених на Work.ua із заголовком «SMM-менеджер» і за схожими запитами-синонімами «SMM manager», «Менеджер з соцмереж», «Social media manager» та ін. за останні три місяці», — пояснюють на сайті.

Натомість середня очікувана зарплата SMM-спеціалістів в Україні становить 16 000 грн (згідно з аналізом 1162 резюме за останні три місяці).

Зарплата SMM-менеджерів у Києві

Середня зарплата SMM-спеціалістів у Києві сягає 25 000 грн. 18,2% розміщених на сайті вакансій пропонують оплату в діапазоні 23 000-26 000 грн; 18,1% — від 17 000 до 20 000, а найменше (6,6%) вакансій — в діапазоні 14 000-17 000 грн.

Натомість самі SMM-спеціалісти в середньому просять оплату у розмірі 20 000 грн. При цьому зарплата 17 000-21 000 грн зазначена у 28,9%, а 13 000-17 000 грн у 18,2% резюме. Найменша кількість спеціалістів (2,2%) розраховують на зарплатню у розмірі 25 000-29 000 грн.

Зарплата SMM-менеджерів у Дніпрі

В середньому SMM-спеціаліст у Дніпрі заробляє 20 000 грн. 25,6% розміщених на сайті вакансій пропонують оплату в діапазоні 17 000-20 000 грн; 19,8 % — від 23 000 до 26 000, а найменше (2,3%) вакансій — в діапазоні 26 000-29 000 грн.

Натомість самі SMM-спеціалісти в середньому також просять оплату у розмірі 20 000 грн. При цьому зарплата 18 000-21 000 грн зазначена у 25%, а 9000-12 000 грн у 20,6% резюме. Найменша кількість спеціалістів (2,9%) розраховують на зарплатню у розмірі 21 000-24 000 грн.

Зарплата SMM-менеджерів у Львові

В середньому SMM-спеціаліст у Львові заробляє 19 000 грн. 28,6% розміщених на сайті вакансій пропонують оплату в діапазоні 17 000-20 000 грн; 17,3 % — в діапазоні від 14 000 до 17 000, а найменше (2,3%) вакансій — в діапазоні 26 000-29 000 грн.

Натомість самі SMM-спеціалісти в середньому просять оплату у розмірі 17 000 грн. При цьому зарплата 18 000-21 000 грн зазначена у 26,2%, а 12 000-15 000 грн у 25,2% резюме. Найменша кількість спеціалістів (0,8%) розраховують на зарплатню у розмірі 21 000-24 000 грн.

Зарплата SMM-менеджерів у Харкові

В середньому SMM-спеціаліст у Харкові заробляє 20 000 грн. 29,2% розміщених на сайті вакансій пропонують оплату в діапазоні 18 000-21 000 грн; 20,8% — в діапазоні від 21 000 до 24 000 грн, а найменше (2,1%) вакансій — в діапазоні 36 000-70 000 грн.

Натомість самі SMM-спеціалісти в середньому просять оплату у розмірі 15 000 грн. При цьому зарплата 12 000-15 000 грн зазначена у 30,9%, а 18 000-21 000 грн у 18,2% резюме. Найменша кількість спеціалістів (7,3%) розраховують на зарплатню у розмірі 30 000-50 000 грн.

Зарплата SMM-менеджерів в Одесі

В середньому SMM-спеціаліст в Одесі заробляє 19 000 грн. 15,6% розміщених на сайті вакансій пропонують оплату в діапазоні 16 000-18 000 грн; 14,6% — в діапазоні від 18 000 до 20 000 грн, а найменше (3,1%) вакансій — в діапазоні 20 000-22 000 грн.

Натомість самі SMM-спеціалісти в середньому просять оплату у розмірі 18 000 грн. При цьому зарплата 18 000-21 000 грн зазначена у 21,6%, а 12 000-15 000 грн у 19,3% резюме. Найменша кількість спеціалістів (6,8%) розраховують на зарплатню у розмірі 24 000-27 000 грн.

Що стосується дистанційної роботи SMM-спеціалістів, то середня зарплата за вакансіями становить 21 500 грн (аналіз 571 вакансій, розміщених за останні три місяці). Натомість самі спеціалісти в середньому запитують 15 000 грн (аналіз 713 резюме, розміщених за останні три місяці).

SMM: курси

Щоб працювати SMM-менеджером, спеціальна освіта не є обов’язковою. Враховуючи, що це відносно нова професія, її поки не вивчають у вищих навчальних закладах. Але найчастіше SMM-ників можна зустріти з маркетинговою або PR-освітою. Якщо я у вас такої немає, The Page підібрало для вас декілька курсів, де можна вивчити SMM.

Курс «SMM for Business» від Projector

Це двохмісячний курс від інституту Projector. Після його проходження (11 тем), ви навчитеся:

  • основним поняттям в SMM;
  • збирати і аналізувати дані;
  • створювати звіти для оптимізації роботи;
  • будувати довгострокову та короткострокову SMM-стратегію бренду;
  • методам просування;
  • роботі за методикою SMART, постановці KPI;
  • розробці стратегії для реального клієнта;
  • історії та розвитку SMM;
  • спілкуванню з аудиторією і багато іншого.

Курс «SMM: фундамент» від Prometheus

Курс «SMM: фундамент» підійде для новачків у сфері SMM. Він має 5 модулів, після проходження яких студенти отримують сертифікат. Після навчання ви знатиметеся на:

  • функціях, різновидах і трендах соціальних мереж;
  • покроковій SMM-стратегії;
  • функціоналі Facebook (особливості супроводу сторінок, створення контенту, основних метриках оцінювання ефективності в соцмережі);
  • функціоналі Instagram (створення й заповнення бізнес-профілю, процесі створення різних форматів контенту та правилах оцінки його ефективності);
  • способах просування сторінок у соціальних мережах, опановуванні алгоритмів роботи з платною рекламою (таргетингом), правилах і секретах співпраці з блогерами, основних аспектах створення конкурсних механік.

Курс «SMM manager з нуля» від GoIT

Курс має шість модулів та 74 теми, а саме:

  • «Вступ до SMM» — тут ви навчитеся створювати та оформляти спільноти в усіх соцмережах; готувати контент, що залучає; вести статистику, розробляти SMM-стратегії та медіаплан;
  • «Контент- і ком'юніті-менеджмент» — тут про те, як у соцмережах формувати лояльну аудиторію і створювати великі спільноти; як працювати з підписниками та стимулювати людей писати відгуки та генерувати користувацький контент;
  • «Таргетована реклама» — тут ви навчитеся налаштовувати, запускати, тестувати та оптимізувати рекламні кампанії; аналізувати трафік та конверсію; просувати мобільні застосунки;
  • «Вебаналітика для соцмереж» — тут про налаштування цілей та подій, а також про аналіз якості та кількості трафіка з різних джерел;
  • «Інфлюенс-маркетинг», — про те, як працювати з блогерами, щоб розривати Instagram, Telegram, TikTok та YouTube;
  • «Soft skills» — прокачування м’яких та кар’єрних навичок.
Приєднуйтесь до нас в соцмережах!
Подякувати 🎉