Якщо вже відверто, то бренд MG сьогодні мав би називатися SG або VG – бо де вже той Морріс і його гараж, коли ще 2005 року компанія переїхала до Китаю, а з 2007 входить до складу SAIC Motor Corporation. Остання – це державна компанія з дислокацією в Шанхаї, тож виходить, тепер це гараж Сі, ну або принаймні Вана Сяоцю, що є президентом SAIC. Але щось мені здається, якби сьогодні Вільям Морріс побачив, що сталося з його MG, йому не було б соромно. А можливо, навіть навпаки – пан Морріс сказав би, що саме так він хотів бачити майбутнє МG. Принаймні, його ім’я живе. Далеко не всі автобренди, засновані сто років тому, дотягнули до сьогодення. А ще Вільям, як справжній британець, точно був би радий тому, що, попри свою державну належність, MG, як це не дивно, офіційно не продає автомобілів в росію.

Головне питання
Вибачте за такий довгий вступ, але до чого це все: якщо ви вже дозріли до придбання китайського авто – обов’язково зверніть увагу і на MG. Це дивно, бренд присутній на нашому ринку з 2011 року, офіційно представлений компанією Winner 2021-го, але досі залишається для багатьох «темною конячкою». А ZS – це справжній амбасадор бренду, і цього року він був представлений в оновленому варіанті, разом з яким з’явилась і гібридна версія. Перше знайомство у нас відбулось у квітні, і ще тоді ми пообіцяли повноцінний тест-драйв моделі. Виконуємо обіцянки.

Перше враження – найважливіше, і MG ZS Hybrid тоді зумів «зачепити». Хоча, звісно, найголовніше питання залишилося відкритим – як же ж він їздить. Тепер – знаємо, але під час тесту виявилося ще декілька цікавих особливостей – і не завжди приємних, тож – про все по порядку.
Сподобатися всім
На дизайні екстер’єру довго зупинятися не буду. Гарний, симпатичний, не надто оригінальний: наче і немає відвертого плагіату, але є відчуття, що це все вже десь бачив. Скажімо так – компіляція найкращого в дизайні: якби штучному інтелекту можна було поставити задачу «намалюй ідеальний кросовер» – вийшло би щось подібне. Проте це закид не тільки MG. З іншого боку – багато виробників, що намагаються відійти від загальноприйнятих канонів краси, створюють справжніх монстрів – тому хай краще так. Відзначу лише, що з оновленням оптики, решітки радіатора, виштамповок на кузові та інших дрібних деталей, на 18-х дисках новий MG ZS виглядає набагато сучасніше попередника, а саме цей зелений колір – просто фантастичний.

По-багатому
По салону – трошки детальніше. Тут змін більше, і в передусім – в загальній архітектурі. Повітроводи вишукувалися в одну лінію, так само струнко стали інші елементи дизайну, створивши такі собі горизонтальні лінії, що візуально збільшують простір. Взагалі-то MG ZS Hybrid – це B-SUV, але і за габаритами, і за внутрішнім простором, і просто за відчуттям автомобіля – майже С-клас, у мене аж ніяк не було відчуття володіння маленьким автомобілем.

На сьогодні всі MG ZS Hybrid мають чорний салон, але скоро з’являться в продажу і комбіновані чорно-білі. Чорний салон зі штучної шкіри – не кращий варіант, коли за вікном 30 плюс, а у вас немає навіть вентиляції сидінь, ну то й спека не буде круглий рік, не в Еміратах живемо. Плюс ця шкіра має перфорацію, що трошки скрашує ситуацію. За якістю – пристойно: якщо ви розумієте різницю між шкірою та екошкірою, то навіть дуже непогано. І вся передня панель та карти дверей (тільки передніх) також затягнуті тим самим матеріалом. По-багатому. Принаймні, виглядає саме так.
Деякі компроміси
Але ось несподіванка – в MG ZS Hybrid в комплектації Lux, і не буду довго тримати інтригу, за 1 079 374 грн немає регулювання керма по вильоту. Тому довелося шукати компроміс – всістися так, як я звик, мені не вдалося – кермо задалеко. І можливо через це мені не вистачило довжини подушки – проблема, звична для багатьох китайських брендів. Але ось нюанс: MG ZS Hybrid вже з рік, як продається в ЄС та у Великій Британії, а от у Китаї — ні, це автомобіль не для внутрішнього ринку. Підлокітник на дверях під лівою рукою – все класично, зручно, а от з правою не все добре – він не регулюється, і за задумом ваша права рука завжди має бути на підлокітнику: вздовж тіла рука просто не влазить, плюс заважає ще й замок паска безпеки. Але це можуть бути мої особисті забаганки і звички, тому все це не ставимо MG ZS Hybrid в мінус – просто перед придбанням варто «приміряти» салон на себе.

А от що мене реально спочатку загнало в ступор – це алгоритм роботи панелі приладів. Так, тут два великих дисплеї, все стандартно, один 10-дюймовий тач-скрин на центральній консолі, один – електронна панель приладів. З центральним – все гаразд, окрім того, що смартфон на Android відмовився підключитися до Android Auto без дроту – прикро. А от з другим все набагато складніше. Якщо у вас активовані всі системи безпеки – а їх тут дуже багато, вони дуже розумні, звісно, вони мають бути активовані – на панелі приладів у вас буде за замовчуванням картинка з дорогою, «вами», навіть з машинками поруч, маленький спідометр і маленький тахометр по куточках. Правий джойстик на кермі переключає треки і регулює звук. А кнопка вибору меню начебто нічого і не перемикає. Як перейти на показники маршрутного комп'ютера? Подивитись іншу інформацію? Визнаю, самостійно знайти рішення мені не вдалося, довелося просити допомоги спеціаліста. Як виявилось, оця кнопка меню перемикає сам джойстік! І ним можна керувати як функціями центрального монітора, так і панелі приладів. І ось якщо спочатку активувати його, тоді вже можна проклацати і витрати пального, вивести на екран анімаційне зображення роботи гібридної системи, потужність віддачі електроустановки і все таке інше. Через певний час картинка все одно автоматично зміниться на монітор безпеки, але спочатку я взагалі вирішив, що це єдиний варіант роботи монітора – це не так, і то вже добре.
Проте є і оригінальні та корисні фуннкції – наприклад, коли ви повертаєте (звісно, з ввімкненим поворотником), на центральному моніторі вмикається камера відповідної сторони та вид зверху. Цю функцію теж можна відключити – але оце вже класна тема, навіть для досвідчених водіїв – зайве не буде. А на дві клавіші на кермі, що позначені зірочками, можна призначити свої улюблені функції – наприклад, камеру кругового огляду. Картинка контрастна, яскрава – все видно добре, на всіх ракурсах.
Задній диван – стандартний для класу, якщо знову ж таки розглядати MG ZS Hybrid саме як B+. Центрального підлокітника немає, і звісно, комфортно буде двом пасажирам, але якщо дуже треба – поміститься і третій. А от в колінах місця прямо з запасом – зручно.

Як і належить британцю
А тепер вже можна переходити до головного: до вмінь MG ZS Hybrid на дорозі. При першому знайомстві ми вже говорили про технічні особливості цього автомобіля, який в MG взагалі вважають унікальним, і не без підстав. Але! Перед тим як переходити до основної страви, давайте ще трошки про підвіску.
Отже, все традиційно, попереду МакФерсон, позаду – торсіонна балка, але над конструкцією досить сильно почаклували: це і вдосконалення, і оптимізація конструкції, використання більш легких та міцних матеріалів, нові налаштування – не буду все перераховувати: повірте на слово – змін багато. Головна мета – зменшення жорсткості, а відповідно, кращій комфорт, але при цьому ще краща керованість та безпека. Як на мене, підвіска MG ZS Hybrid і досі залишається певною мірою жорсткою, але не настільки, щоб бути дискомфортною, наприклад, на бруківці – відчутні будуть хіба що «рвані рани» в асфальті. А от поведінка і просто в маневруванні, і на швидкісних переставках просто чудова. Чесно – не скажу, на скільки саме змінилися налаштування та вміння авто, не їздив багато на попередньому MG ZS, але от безпосередньо до цього у мене взагалі немає жодних претензій – дуже непогано. Ну хіба що зауваження не до підвіски, а взагалі до комфорту на швидкості – щодо шумоізоляції ще є над чим попрацювати, шини чутно.

Два в одному
В MG цю модель називають не просто гібрид, а Hybrid+, що має підкреслити її особливість та інноваційність. Тут є півторалітровий ДВЗ потужністю 102 к.с. та з крутним моментом 128 Нм. Це вже знайомий нам двигун GS62, але суттєво перероблений під гібридну систему, тому називається вже GS62Н. Так, наприклад, він має два контури охолодження, високовольтний компресор кондиціонера, електронний насос системи охолодження, інші доопрацювання для максимальної інтеграції в гібридну систему.

Далі маємо триступеневу гібридну трансмісію з інтегрованим електричним тяговим двигуном та генератором, високовольтний акумулятор на 1,83 кВт*год та інтелектуальний блок керування гібридної трансмісії – її власний мозок. Максимальна потужність електродвигуна – 100 кВт, обертальний момент – 250 Нм. Щоб не влазити в технологічні хащі, скажу просто: більшість сучасних гібридів працюють або по паралельній схемі (електродвигун інколи допомагає ДВЗ), або по послідовній (ДВЗ не має зв’язку з колесами, він заряджає батарейку, а та живить електродвигун). А ось MG ZS Hybrid вміє і так, і так.
Розумник на вісім балів
Взагалі в MG нараховують вісім режимів їзди. Це так вже трошки по-китайськи, бо окремим режимом, наприклад, винесений варіант, коли ДВЗ працює на холостих обертах, але при цьому заряджається батарейка. Так, більшість інших гібридів так не вміють. Але чому тоді не винести в окремий режим випадок, коли авто їде за інерцією, тобто накатом, і при цьому заряджається батарейка? Ой, вибачте, це і є восьмий режим. Але зосередимся на головних. Перший – чистий електромобіль. Подейкують, MG ZS Hybrid на електриці може проїхати більше 80 км. Для гібрида це просто дуже багато. Далі – робота послідовного гібрида. Тут в MG нараховують два режими, але то просто варіант, коли двигун внутрішнього згоряння через генератор заряджає електродвигун, і при цьому може ще заряджати батарейку, а може й ні. Трансмісія у цьому випадку фактично не задіяна. Прямий привід – як у звичайного авто, ДВЗ-трансмісія-колеса. Тут теж є додатковий режим – паралельне заряджання батареї від ДВЗ. Ну і нарешті паралельний гібрид – привід від ДВЗ і електродвигуна одночасно.

Трошки складно? Тоді дивіться: вам це все от взагалі не потрібно. То хай болять мізки у блока керування гібридною системою, це саме його задача – завжди обирати найефективніший режим. Як я казав вище, якщо не відключати системи безпеки і не шукати в можливостях меню піктограми роботи гібрида, то у вас на панелі приладів буде постійна зміна EV та HEV – от і все. Причому в місті це саме EV з’являється досить часто, я був здивований, скільки MG ZS Hybrid проїжджає саме на електриці. При цьому – увага! – середні витрати палива в мене вийшли 6,3 л на 100 км в змішаному режимі, а сумарна потужність силової установки MG ZS Hybrid – аж 197 к.с., обертальний момент – страшно сказати – 465 Нм.
Не дуже й хотілося
«Сотню» цей кросовер набирає за 8,7 с – дуже непогано для класу, але прикол навіть не в тому. Коли ви рушаєте або навіть потихеньку паркуєтесь – MG ZS Hybrid поводить себе як звичайний електромобіль. В більшості інших випадків – у вас класний потужний гібрид з ломовим моментом (правда, останній, як на мене, не відчувається ну аж на 465 Нм, ну то таке). Класний підхват на малих швидкостях у місті – коли треба або миттєво перестрибнути з ряду в ряд чи першому стартувати з світлофора, завжди є чим. На трасі, в принципі, теж не пасе задніх, вистачає і динаміки, і гостроти керування. Так, як і у всіх гібридів, переваги на дальніх перегонах не такі відчутні, тут зазвичай працює просто прямий привід ДВЗ. Проте система рекуперації енергії має три режими налаштування, і якщо поставити максимальний – то й на трасі буде трошки підзаряджати батарейку, запас енергії на якісь складні обгони буде завжди.
Як немає у водія можливості якимсь чином впливати на роботу гібридної системи, так немає варіанту втрутитися і в роботу коробки: ніяких мануальних режимів. Є три варіанти режимів руху, все традиційно: еко, звичайний, спорт – це й усе. Але, якщо чесно, не дуже й хотілося. Навіщо це ретроградство. Та навіть і спортивний режим – як на мене, це лише данина традиції, він більш нервовий та гучний, а MG ZS Hybrid і в стандартному – чисте задоволення, це на диво заводний, драйвовий і навіть азартний автомобіль. Економічність для нього, як на мене, це тільки друга суперсила. Перша – це все ж таки задоволення від водіння, ну і так – панорама в дзеркалі заднього огляду з BMW, яке тільки стартує з світлофора.
50 тисяч – це багато чи мало?
Що ще хотілося відзначити – це безпеку, і передусім певно пасивну, але з іншого кута зору. Батарейка в MG ZS Hybrid чимала, і стоїть вона під заднім сидінням. Проте вона має корпус з композитного матеріалу GMT, власний інтегрований охолоджуючий канал і вже як останній бар’єр – систему попередження про перевищення температури. Тому розробники залізно гарантують (а хто я такий, щоб їм не вірити?) повну і абсолютну безпеку щодо знаходження в салоні високовольтного акумулятора, а також – комфорт до сідничок пасажирів позаду, настільки грітися батарея не буде. І до речі, її життєвий цикл – 50 тис. циклів заряду-розряду. Хоча, якщо чесно, скільки це в роках чи кілометрах – невідомо. Але пишуть з гордістю – то певно це багато.
А щодо справжніх систем активної безпеки – тут їх безліч: від класичного адаптивного круїз-контролю, через попередження про перевищення швидкості до попередження про зіткнення, автоматичне екстрене гальмування та ще купу всього, що об’єднано в загальну систему MG Pilot.

Відчуйте різницю. Потім порахуємо
Про вартість автомобіля я вже сказав – 1 079 374 грн. Але після тестування варто б відповісти на питання – а багато це чи мало. Звичайний бензиновий MG ZS коштує від 775 386 до 987 700 грн. І тут все зрозуміло – дуже адекватна, дуже приємна вартість, навіть в максимальному оснащені LUX. Чи варто за гібрид переплачувати ще три тисячі доларів? Моя відповідь буде, можливо, парадоксальною. Мене мало цікавить базовий ZS за 18 тисяч доларів. Для мене тут не вистачає тих самих гачків, на які ловляться потенційні покупці – тільки приємна ціна, але десь вже недалеко маячать Suzuki Vitara, Skoda Kamiq, Renault Capture. Особливо, якщо вже розглядати максималку MG ZS за 23 800 долл. А от з MG ZS Hybrid інша справа. Так, 26 тис доларів – не маленька сума. І наважитися віддати такі гроші за авто з Китаю може певно не кожен. Альтернатив за ці гроші буде багато, але… Серед конкурентів не буде кросоверів класу В+ з силовою установкою під двісті конячок і витратами пального на рівні 6 л на сотню.

Такі характеристики треба пошукати хіба серед таких самих гібридів, а тут приблизно ті самі гроші просять за Toyota Yaris Cross (від 1 082 720 грн, але всього 116 к.с.) і, як не дивно, Jeep Avenger (від 1 093 900 грн, 100 к.с.). Навіть Hyundai Konа починається з 1 315 500 грн, і там все ще 141 к.с. За відчуттями можливостей, драйву, запалу, тут на думку скоріше спадає гібридний Ford Puma у версії на 155 к.с., але це вже майже преміум і цінник на 1 397 699 грн. Тобто якщо обирати гібриди не виключно з метою економії пального, а так, щоб можна було й придавити – то якось конкурентів у MG ZS Hybrid+ і немає. О так, ви скажете – ну хто буде обирати між японцем (!) і китайцем. По-перше, я не змушую. А по друге – ви спочатку спробуйте трохи покататися на Yaris Cross і потім – на ZS Hybrid, і після того вже будемо зважувати інші аргументи.