«Це не просто гібрид, це Hybrid+» – так презентує новий MG ZS HEV офіційний представник бренду в Україні компанія Winner, наголошуючи на унікальності та інноваційності кросовера, продажі якого офіційно стартують в Україні. Чи дійсно це так – спробуємо розібратися.
Важливі ремарки
Але для початку – два невеликих уточнення. Перше. MG – британський бренд, який веде свою історію з 1924 року і все таке інше, але сьогодні MG належить концерну SAIC Motor, донедавна найбільшому автовиробнику Китаю, а сьогодні – лише одному з найбільших. А ми знаємо, що китайськи виробники не дуже переймаються репутаційними ризиками і продовжують продавати свої авто в росії. Так от. Якщо ви вже готові до придбання китайського автомобіля, але вас стримують саме докори сумління – це ваш шанс. Яким вже дивом SAIC виявився таким свідомим, але MG не поставляється в рф. І це вже варте поваги. Друге. Модель ZS у нас продається вже давно, і мова йде не лише про появу гібридної версії, а й про оновлення кросовера в цілому. Просто якщо про унікальність – то про унікальність, тому насамперед говоримо саме про ZS HEV.

Час гібрида
Отже, якщо ви раптом пропустили, ZS – це кросовер B-класу, хоча за своїми габаритами він перебуває десь на стику сегментів В і С, тож скоріше його варто рахувати як В+, ну або С-. Але оскільки таких класів офіційно немає, то будемо дотримуватися офіційної класифікації: B-SUV. Поява його гібридної версії – це або щаслива випадковість, або точний прорахунок, проте однозначно удача для імпортера. В першому кварталі 2025 року обсяги продажів автомобілів з бензиновими двигунами в Україні впали на 26%, з дизельними – на 37%, і, як не дивно, навіть «електрички» загубили майже 33% порівняно з минулим роком. А от всі види гібридів – всупереч усім тенденціям – додали аж 52,6%. Кращого часу для старту годі й шукати.

Дизайн, потужність, рух, технології – це чотири вектори, які мають надати ZS HEV необхідний поштовх для комерційного успіху. Поки трошки незрозуміло, але розберемо всі чотири.
Дизайн
Тут нічого пояснювати не треба, і повторювати слова імпортера про «хижий погляд» не будемо: дійсно, виглядає краще попередньої версії передусім завдяки новій формі передньої частини – досить свіжий і сучасний дизайн. Салон також оновлений, цю ітерацію легко відрізнити від попередньої за повітроводами, які тепер вишикувались по одній лінії, ну а якщо придивитися, можна помітити і поліпшені матеріали оздоблення. Кольорова гама різноманітна, всі фарби, окрім білої, металік, а салон – чорний, проте незабаром буде ще комбінований чорно-білий. Це все щодо дизайну, тут більше скажуть фото, а ще краще – очне знайомство з автомобілем.
Потужність
Сюди технарі MG відносять новий двигун GS62Н (розроблений на базі вже знайомого GS62), 3-ступеневу гібридну трансмісію і новітні технології – ту саму унікальну гібридну систему, електричний насос системи охолодження, двоконтурний термостат. Чим ці технології принципово відрізняються від того, що зібрано у вектор «Технології», – загадка, але в останньому виділено наступне.

Технології
Високопотужний акумулятор ємністю 1,83 кВт*год з терморегуляцією та максимально безпечна батарея з корпусом з композитного матеріалу GMT. І останній, а певно, найважливіший вектор.
Рух
Тут акцент робиться на комфортній їзді завдяки восьми режимам руху, трьом режимам водіння та трьом режимам рекуперації, а також здібності ZS HEV пересуватися виключно на електротязі на маленьких швидкостях і наявності дуже розумного інтелектуального блоку керування гібридом – який, власне, і вирішує без якої б там не було вашої участі, який саме з восьми режимів руху зараз буде найбільш доцільним.
Чому плюс
А тепер про головне. Чому ж це не просто Hybrid, а Hybrid+. У MG ZS HEV є звичайний ДВЗ об’ємом 1,5 л і потужністю 102 л.с. та обертальним моментом 128 Нм. Це двигун, що працює за циклом Аткінсона, адаптований саме під гібридну систему, без звичного навісного обладнання, з електронним насосом охолодження та подвійним термостатом. Поки прогресивно, але не унікально. Високовольтний компресор кондиціонера, що не відбирає потужність двигуна – теж. А от планетарні редуктори з першою в світі трьохступеневою коробкою передач – це вже дійсно щось нове. А найголовніше, що гібридна система завдяки інтелектуальному блоку керування може працювати і як послідовний, і як паралельний гібрид. Електричний тяговий двигун має потужність 100 кВт і обертальний момент 250 Нм. Як відомо, проста арифметика тут не працює, тобто максимальна потужність всієї силової установки й близько не буде еквівалентною 238 л.с., але якою буде – тут нам отримати відповіді представника бренду поки не вдалося.

З кількістю режимів руху в MG трошки перебільшили, порахувавши окремо і ті випадки, коли у вас завдяки залишкам потужності відбувається зарядка батареї, але головні варіанти такі. MG ZS HEV може пересуватися виключно на електротязі; як послідовний гібрид – тобто від ДВЗ енергія передається на генератор, з нього на електродвигун, який вже обертає колеса; як звичайний бензиновий автомобіль, двигун-трансмісія-колеса; і нарешті, як паралельний гібрид, коли електродвигун і ДВЗ працюють одночасно, а електродвигун використовує енергію батареї.
В окремий режим винесено також заряд батареї на холостому ходу та рекуперацію енергії – наприклад, під час руху накатом. Тобто фактично основних режимів чотири, але й цього достатньо для того, щоб дійсно вважати MG ZS HEV якщо не унікальним, то суперсучасним і вартим уваги гібридним автомобілем.

На завершення можна додати, що підвіска ZS теж була дуже суттєво доопрацьована, передусім завдяки використанню надміцних матеріалів. Це стосується як передньої (МакФерсон), так і задньої (торсіонна балка) підвіски, і не тільки для HEV, а й для всіх модифікацій ZS.
Ціна технологій
Оновлений MG ZS буде доступний в Україні зі звичайним атмосферним бензиновим двигуном (116 л.с.) з механічною КПП або з варіатором CVT 180, а також з турбованим мотором того ж об’єму, але потужністю 170 л.с. і вже оновленим варіатором CVT 280. Бензиновий MG ZS ICE стартує з 18 680 доларів за механіку і 19 980 за версію з варіатором, а потужний ZS у виконанні LUX коштує $23 800. Маємо зазначити – ціни адекватні. Одним з найближчих конкурентів в компанії вважають Suzuki Vitara, і навіть тут є невеличкий, але приємний паритет у вартості. А от конкурент-земляк Chery Tiggo 4 у виконанні Comfort, з 1,5-літровим мотором і CVT буде на пару тисяч доларів дешевше навіть базового ZS.
Новий MG ZS Hybrid пропонується принаймні поки виключно в оснащені LUX за 26 980 доларів. Тут найближчим конкурентом у Winner вважають Toyota Yaris Cross – від $26 090, але відверто – тут є суттєва перевага бренду та країни виробника, але за розміром та здібностями Yaris Cross трошки з іншого сегмента. A Hyundai Kona або Honda HR-V вже набагато дорожчі. Як не дивно, пряму конкуренцію MG ZS HEV складе гібридний Jeep Avenger за $28 663.

Чи буде це реальна конкуренція? На це питання більш виважено зможемо відповісти після тест-драйву MG ZS HEV, обіцяного незабаром, там вже ми дійсно розберемо новинку по поличках і перевіримо, чи дійсно він вкладається в такі приємні 5 л палива на 100 км, чи стартує з місця як ракета в режимі паралельного гібрида, наскільки це приємний, сучасний і конкурентоспроможний автомобіль. Тож – не пропустіть вже справжній повноцінний тест-драйв від .