LinkedIn вже нараховує понад 930 мільйонів користувачів, і чим більше стає людей, тим більше з’являється ідей того, для чого соцмережу використовувати. Наприклад, у TikTok розійшлося вірусне відео, у якому жінка з Сінгапуру розповідає про те, як вона шукає кохання у LinkedIn. Вона зазначила, що її цікавлять лікарі, юристи та фінансисти, але поскаржилася, що на платформі немає фільтра за зростом. Цікаво, що серед українських спеціалістів теж бувають випадки, коли користувачі шукають в професійній мережі партнера для сексуальних стосунків.
Дійсно, у LinkedIn можна знайти більш конкретну інформацію про людину, аніж у Tinder, та все ж таки, на сайті платформи зазначено, що це онлайн мережа саме професійних контактів, а отже, романтичні залицяння в будь-якій формі є порушенням правил.
У цьому матеріалі я хочу пролити світло на те, для яких цілей LinkedIn підходить найкраще.
Справжня сила платформи полягає в її здатності точно таргетувати вашу аудиторію, адже LinkedIn спонукає нас детально заповнювати профіль, вказувати посаду та досвід роботи. Умовно можна поділити використання LinkedIn на три основні цілі: найм нових працівників, розвиток кар’єрних можливостей та пошук потенційних клієнтів для Business-to-business (B2B) продажів. Кожна з цих цілей має свої особливості, знання яких допоможе вам визначитися, чи підходить цей інструмент для вас.
Пошук кандидатів та побудова бренду роботодавця
Згідно з статистикою LinkedIn, кожної хвилини 8 людей приймають пропозицію про роботу на платформі. LinkedIn — це потужний інструмент для пошуку кандидатів, публікації вакансій та поширення інформації про компанію. Одна з основних його переваг для рекрутерів — це можливість шукати спеціалістів за численними критеріями: місцезнаходженням, робочим досвідом, освітою та конкретними навичками. Попри те, що процес пошуку кандидатів — це завжди комплексне використання різноманітних інструментів, LinkedIn безумовно є одним з найефективніших інструментів для формування бази «холодних контактів».
До того ж культура LinkedIn передбачає більш відкриту комунікацію, ніж в інших соцмережах. Мати 500+ контактів та писати незнайомим людям з діловими пропозиціями є нормою для соцмережі.
Які професії популярні в українскому LinkedIn?
Понад 90% українських користувачів соцмережі працюють у галузі IT, вищої освіти, маркетингу та рекрутменту. Разом з тим, акаунти вчителів, бухгалтерів, юристів, економістів з’являються дедалі частіше. А от що стосується, наприклад, робітничих галузей, то наразі, шукати аграрія або будівельника в українському LinkedIn все одно що шукати голку в сіні. Хоча бувають і винятки.
Чи всім компаніям треба будувати бренд работодавця у LinkedIn?
Здебільшого, на платформі зареєстровані українські компанії, які працюють на міжнародному ринку. Тому компаніям, які представлені у різних країнах, в незалежності від індустрії, корисно мати сторінку компанії у LinkedIn. На ній можна ділитися новинами та анонсами організації, проводити опитування, розповідати про продукт та ділитися експертною думкою. Все це може бути ефективним для побудови бренду роботодавця.
Отже, якщо ви бажаєте знаходити нових спеціалістів та будувати бренд роботодавця у LinkedIn, зверніть увагу на наступне:
- Платформа має деталізований алгоритм пошуку спеціалістів, що допоможе вам сформувати актуальну базу потенційних кандидатів.
- Якщо ви шукаєте кандидатів виключно на українському ринку, пам’ятайте, що соцмережа більше популярна саме серед IT-спільноти. Тому добре проаналізуйте чи дійсно спеціалісти, яких ви шукаєте, реєструються у LinkedIn.
- Бізнес-сторінка у LinkedIn — це додатковий канал розповсюдження інформації про компанію, що допоможе сформувати бренд роботодавця на міжнародному ринку.
Розширення кар’єрних можливостей
До того як LinkedIn перетворився на потужний інструмент для рекрутингу, його першочерговою місією було побудувати професійне комʼюніті та допомогти кожному його члену розвивати карʼєру. Перші версії соціальної мережі навіть не передбачали розміщення вакансій. Попри всі нові фічі, LinkedIn все ще залишається професійною спільнотою, де у вас є шанс побудувати персональний бренд.
Що публікувати у LinkedIn?
Мережа надає можливість створювати контент на різні теми та різного формату: публікації, статті та навіть власні курси за допомогою платформи Learning. Класичний LinkedIn — це простір, де обговорюють суто професійні питання переважно англійською мовою, але не без винятку. У липні 2022 року, LinkedIn став доступний українською мовою і це стало великим бустом для розвитку українського ком'юніті в LinkedIn. На початку 2023 року в Україні зареєстровано 4,3 мільйона користувачів LinkedIn. Для порівняння, минулого року, ця кількість складала 3,6 мільйона. До того, ж все частіше у соцмережі стали ділитися мемами, котиками та висвітлювати політичні питання. Але тенденція професійної спільности все ж таки зберігається.
Якщо підсумувати, то створювати та розвивати особистий профіль у LinkedIn потрібно, якщо:
- Ви плануєте будувати персональний бренд експерта, працювати у міжнародній компанії, або шукати професійні зв’язки та партнерів за кордоном.
- Ви маєте експертизу у певній галузі. Тоді у вас відкривається можливість писати не тільки публікації, а також створювати власні курси писати експертні матеріали.
- Плануєте знайти роботу в IT галузі. Адже мати профіль у LinkedIn для IT спеціаліста та рекрутерів — це must have у світі IT.
B2B маркетинг на ринку США та західної Європи
Остання, але не менш важлива ціль — це пошук нових клієнтів. За даними HubSpot, LinkedIn на 277% ефективніше генерує потенційних клієнтів, аніж Twitter і Facebook. Понад 50% інтернет-користувачів мають профіль на LinkedIn, і 75% з цих людей приймають бізнес-рішення для своєї компанії. Важливо розуміти, що демографія цієї статистики стосується країн Західної Європи, Америки та Канади. У цих країнах мережею масово користуються представники всіх галузей економіки – від IT до дрібних фермерів. Навіть більше, якщо у вас немає активного акаунту в LinkedIn, західні партнери менше довірятимуть вам, бо мати профіль у цій мережі вважається нормою.
Чому саме B2B? LinkedIn — найкраще місце для пошуку потенційних клієнтів з достатньою платоспроможністю, бо є найдорожчою соціальною мережею. Середній CPC (вартість кліка) рекламних публікацій LinkedIn Ads складає 6$ доларів, а у Facbook Ads — 3$. Найдешевший преміум акаунт буде коштувати 30$, що теж дорожче, порівняно з іншими програмними продуктами. Користувачі LinkedIn не будуть готові купувати ваші товари одразу, тому розмір транзакції має бути достатньо великим, щоб компенсувати витрати та принести прибуток.
Чи їснує український B2B у LinkedIn? Наразі шукати партнерів чи клієнтів у LinkedIn не дуже популярно. Власники чи директори можуть мати тут свої акаунти, але відповідають на повідомлення не надто активно. Звісно, це не стосуются IT галузі, де власники вже працюють із закордонними ринками і розуміють цінність мережі.
Якщо ви плануєте шукати клієнтів у LinkedIn, зверніть увагу на ці моменти:
- LinkedIn чудово підходить для B2B-компаній, які пропонують свої товари та послуги на ринки Західної Європи, США та Канади
- У LinkedIn у вас є можливість легко вийти на decision-makers (особу, що приймає рішення). У LinkedIn реально встановити контакт не лише з генеральним директором (CEO), а й з власником бізнесу.
- LinkedIn підходить для бізнесів, що спеціалізуються на дорожчих продуктах або послугах для сегмента В2В, адже послуги LinkedIn є достатньо дорогими, порівняно з іншими.
- Якщо ви шукаєте українських партнерів не з IT-індустрії, то доречніше буде написати з пропозицією на офіційну пошту компанії, або у Facebook чи Іnstagram.
Тож, наразі, у топ 3 найпоширеніших цілей використання LinkedIn для українського бізнесу та професійної спільноти стабільно входить:
- Пошук клієнтів У B2B переважно на Західному ринку.
- Пошук спеціалістів та формування бренду у напрямках IT, маркетингу, менеджменту, рекрутингу та HR.
- Налагодження професійних зв’язків, побудова персонального бренду та пошуку роботи у цих же напрямках.
Разом з тим, треба розуміти, що LinkedIn постійно розвивається та зростає. Ще декілька років тому ми не думали про те, щоб шукати романтичні стосунки в LinkedIn. А минулого року ще не уявляли, що зможемо писати публікації на платформі українською мовою. Тому треба постійно відстежувати тренди, та хто знає, може, з часом власники українських бізнесів та робітничих професій будуть активно розвивати свої профілі, а знайти потенційного українського партнера, наприклад, серед аграріїв буде звичайною справою.
Редакція не несе відповідальності за зміст матеріалу і може не поділяти точку зору його автора