Facebook Pixel
IT
IT

Щоб не потрапило до росіян: як міжнародні корпорації використовують штучний інтелект

Міжнародні корпорації Siemens, Unilever та Maersk навчилися використовувати штучний інтелект. SPEKA пише, як ШІ допомагає укладати нові контракти, оптимізувати логістичні ланцюжки, а також виявляти проблемних постачальників та посередників, що повʼязані з підсанкційними гравцями або ж мають стосунок до порушення прав людини.

Хоча штучний інтелект у логістиці річ не нова (зокрема, чатботи допомагають бізнесам вже багато років), саме розвиток генеративного ШІ значно розширив список функцій, які можуть перебрати на себе алгоритми.

Як використовують ШІ для логістики та укладення контрактів

Навніт Капур, головний технічний директор Maersk, розповідає, що за останній рік генеративний штучний інтелект кардинально змінив бізнессвіт. Адже його можна використовувати для створення чатботів та іншого програмного забезпечення, що допоможе швидше та ефективніше вести перемовини та налагоджувати постачання.

У грудні друга за розміром група контейнерних перевезень у світі виділила $20 млн інвестицій Pactum, компанії із Сан-Франциско, яка стверджує, що її бот, створений за принципом ChatGPT, вже веде переговори про контракти з постачальниками для Maersk, Walmart і дистриб’юторської групи Wesco.

Quote«Cьогодні чатбот нашого стартапу веде переговори про мільярдні угоди від імені десятків компаній зі списку Fortune 500», — каже Каспар Коржус, співзасновник Pactum.

Коржус пояснює, що штучний інтелект дозволяє ефективно діяти і не втрачати час під час криз — хай то війна, пандемія ковіду або локальна проблема, яка порушила звичний ланцюжок постачання. Рішення від Pactum дозволяє великим компаніям на зразок Walmart автоматизувати налагодження ланцюжків постачання і зробити їх гнучкішими.

ШІ допомагає уникнути токсичних партнерів чи постачальників

Тим часом німецький промисловий конгломерат Siemens активно працює над тим, щоб зменшити свою залежність від китайських постачальників.

Від 2019 року Siemens користується послугами Scoutbee, берлінського стартапу і творців чатбота, який може шукати альтернативних постачальників або вразливості у ланцюжку постачання користувача.

«Геополітичний аспект є ключовою темою для Siemens», — пояснює Майкл Клінгер, керівник ланцюжка постачань компанії. Виконавчий директор Scoutbee Грегор Штюлер розповідає, що Unilever, ще один клієнт Scoutbee і виробник Marmite і Magnums, також знайшов нових постачальників, коли Китай пішов на карантинні заходи під час пандемії, саме за допомогою ШІ.

Еван Сміт, виконавчий директор нью-йоркського стартапу Altana, сказав, що компанія, клієнтами якої є данська транспортна група Maersk, а також прикордонні органи США, перевірила митні декларації, транспортні документи та інші дані для побудови мапи, що об’єднує 500 млн компаній у всьому світі. Клієнти можуть користуватися платформою з підтримкою штучного інтелекту, щоб відстежувати продукти аж до постачальників у Сіньцзяні, або відстежувати, чи використовують їхні власні продукти у російських системах озброєння.

Quote«Щоб побудувати таку мапу, потрібно обʼєднати мільярди точок, та ще й різними мовами. Єдиний спосіб впоратися з усіма цими необробленими даними — це штучний інтелект», — каже Сміт.

Відповідно до опитування 55 керівників логістичної групи Freightos у серпні 2023 року, до 96% спеціалістів із ланцюжків постачань планують використовувати технологію штучного інтелекту, хоча лише 14% уже почали це робити.

Майже третина вважає, що використання штучного інтелекту призведе до значного скорочення робочих місць у їхньому бізнесі.

Подякувати 🎉