Facebook Pixel

Онлайн-освіта в Україні: специфіка напряму та перспективи розвитку

Ігор Зайчук
Комерційний директор MEGOGO

У вересні 2023 року медіасервіс MEGOGO запустив новий розділ «Освіта». У ньому зібрані 1000+ лекцій провідних онлайн-шкіл та інститутів для дітей і дорослих. Чому MEGOGO вирішили виходити на освітній ринок, чи потрібно це аудиторії — читайте далі.

Ідея запуску та результати власного дослідження

Особлива увага до освіти на MEGOGO з’явилася ще в часи пандемії. Оскільки ми аналізуємо, що дивляться користувачі, та слідкуємо за звітами міжнародних компаній щодо трендів освіти, стало зрозуміло — все більше людей цікавляться навчальним контентом.

Ми провели внутрішнє дослідження. Виділили основні теми, які цікаві нашим користувачам, та проаналізували ринок онлайн-освіти в Україні. Результати нашого опитування показали:

  • 71% користувачів цікава онлайн-освіта;
  • 50% опитаних зацікавлені темою «IT, бізнес і креатив»;
  • 35% дорослих мають інтерес до вивчення англійської.

У блоці «Саморозвиток» зацікавленість за темами виглядає так:

  • 47% — здоров’я та спорт;
  • 49% — психологія;
  • 40% — пізнавальне.

А опитування батьків щодо їхніх дітей показало:

  • 73% цікавляться онлайн-освітою малечі;
  • 37% — англійською мовою;
  • 34% — інформаційними технологіями;
  • 29% — загальним розвитком.

Це допомогло нам сформувати бачення розділу «Освіта» на MEGOGO і структурувати його відповідно до запиту аудиторії. Тому ми вирішили виокремити передплату Projector та розбити розділ на теми, які викликають найбільшу зацікавленість користувачів.

Наразі маємо перші результати: за три місяці з моменту запуску освітній контент подивилося 400 тис. унікальних користувачів, а освітні [М]-плейлісти щомісяця дивляться від 150 тис. глядачів.

Специфіка напрямку онлайн-освіти в Україні

Тут можна виділити чотири ключові моменти, про які далі детальніше.

Курс держави на освіченість населення

Останні реформи освіти в Україні враховують сучасні виклики та тенденції, а також євроінтеграційні процеси. Наприклад, ми дотримуємося рекомендацій Мінцифри та президента щодо покращення рівня англійської серед населення, тому ми активно співпрацюємо з мовними школами. Колаборації з державними та світовими організаціями — сприяють довірі та популяризації онлайн-навчання.

Дистанційне та гібридне навчання

Сьогодні багато людей не мають доступу до навчальних закладів, де зазвичай проводяться конференції — і саме онлайн-освіта дозволяє не втрачати можливості. Де б людина не перебувала, в онлайні вона може прослухати 3-5 тем за тиждень від міністрів, бізнесменів та інфлюенсерів, з якими можливо не зустрілася б у реальному житті.

Економія часу як цінного ресурсу

Навіть за наявності доступу до конференцій офлайн — почути наживо стільки, скільки можна онлайн — не вийде. Спікери можуть відходити від конкретних тем, івенти не завжди мають чітку модерацію. Аудиторія цінує онлайн-курси за методично підготовлений матеріал, вивчення якого можна розбивати на частини, орієнтуючись на власну зайнятість.

Не переповнений ринок

Кожен курс проходить модерацію, для нас дуже важлива якість контенту. Проте наразі ми не бачимо великого потоку національних онлайн-шкіл із ретельно пропрацьованим матеріалом — напрям тільки набирає обертів. Тож перспектива створення української Coursera та конкуренції в різних тематиках відкрита.

Тренди розвитку освітніх маркетплейсів

В планах MEGOGO Освіта — додати до процесу інтерактивності та зібрати максимум надійних партнерів. Наразі нашою перевагою є підтримка медіасервісу на різних пристроях і висока якість зображення та звуку. А ще велика бібліотека контенту і можливість доступу до різних шкіл з одного профілю. Головна мета – стати найбільшим маркетплейсом з освітнього контенту в Україні.

Для її досягнення ми орієнтуємося на світові тренди:

  • Розвиток освітньої онлайн-інфраструктури

З появою нових можливостей щодо створення і просування власних сайтів багато експертів вибирають шлях без посередництва. Але нові освітні агрегатори дозволяють заощаджувати ресурси і виходити на мільйонну аудиторію із самого старту. Своєю чергою користувач часто не готовий купити відразу, адже стикається з питанням «Чи точно мені підійде?» — тому популярності набирає модель передплати на різні курси відразу, яка дозволяє спробувати і знайти своє.

Тому на MEGOGO «Освіта» є можливість «познайомитись» з онлайн-школою чи інститутом – переглянути базові лекції, перш ніж купити поглиблені курси, або переглянути безкоштовні лекції, перш ніж зробити вибір, де навчатись.

  • NanoLearning та персоніфікація

Кількість пошукових запитів у світі за тегом "NanoLearning" зросла на 856% за останні 10 років. Адже люди мають внутрішню межу того, скільки інформації вони можуть запам'ятати за один сеанс. За принципом нанонавчання — складні теми розбиваються на невеликі частини, щоб їх було легше засвоїти, а взаємодія з викладачем відбувається асинхронно. Людина працює у власному темпі. Ми наслідуємо цей тренд, розбивши курси на підтеми для зручності сприйняття інформації.

  • Гейміфікація та якість контенту

Дослідження показують, що гейміфікація виробляє дофамін у мозку, що робить навчання більш приємним та продуктивним. Завдяки використанню балів, нагород та таблиць лідерів зростає залучення. Водночас через збільшення потоку контенту стає важче утримувати увагу, особливо сучасне покоління. Із розвитком інтернету та АІ інформація доступна всім — тож фокус зміщується із «що саме викладати» на «як саме викладати». Контент повинен мати відмінні візуальні ефекти та цікаву сюжетну лінію, яка буде утримувати користувача. Над цим ми посилено працюємо: надаємо рекомендації партнерам щодо розробки курсів та специфіки онлайн-навчання на ОТТ-платформах.

Коротка післямова

Плани «MEGOGO Освіта» великі, прагнемо зібрати максимум надійних шкіл із якісним контентом в одному місці. Серед наших партнерів уже є «Дія.Освіта» та онлайн-інститут Projector, який має окрему передплату. Також на сервісі можна знайти контент таких платформ, як: IAMPM, CASES, Genesis Academy, ALOHA Language School, Green Forest, GoITeens та інших.

За наявності крутих матеріалів до нас може приєднатися будь-яка школа, просто написавши на пошту: [email protected].

Приєднуйтесь до нас в соцмережах!
Подякувати 🎉
The Page Logo
У вас є цікава колонка для The Page?
Пишіть нам: [email protected]