Facebook Pixel

Тактика M-Tac: як розвивається бренд військового одягу

2022 року один із найбільших в Україні виробників військового й тактичного одягу і спорядження M-Tac втричі наростив виробництво та збільшив дохід в 7,5 разів. В одязі цього бренда неодноразово бачили президента Володимира Зеленського та головнокомандувача ЗСУ Валерія Залужного. Чому виробник не планує розвивати фірмову мережу в Європі та які пріоритети наразі у компанії, розповів в інтерв’ю The Page співвласник M-Tac Олександр Карасьов.

Що відомо про M-Tac

  • У 2005 році Олександр Карасьов та Тетяна Корженюк заснували «Мілітарист» — мережу магазинів одягу та спорядження для страйкболу, який у світі називають airsoft.
  • У 2014 році від початку війни на Донбасі засновники магазинів переключилися на власне виробництво військового одягу та екіпірування.
  • Фабрика почалася з десяти швачок.
  • У 2020 році дохід M-Tac становив 86 млн грн, за даними YouСontrol.
  • У 2022 році дохід сягнув 650 млн грн.
Співвласник M-Tac Олександр Карасьов захоплювався туризмом та військовими іграми, що визначило напрямок його бізнесу. Фото зі сторинки у фейсбуці Олександра Карасьова

Співвласник M-Tac Олександр Карасьов захоплювався туризмом та військовими іграми, що визначило напрямок його бізнесу. Фото зі сторинки у фейсбуці Олександра Карасьова

Про виробництво: завдяки фабриці M-Tac у Львові обсяги зросли втричі

На київській фабриці M-Tac відшивають невеликі партії малосерійних виробів. Протягом останнього року тут збільшили виробничі площі, які натепер становлять близько 3,5 тис. кв м.

На київській фабриці M-Tac працюють приблизно 200 людей: розкрійники, кравці та кравчині і багато операторів різноманітних верстатів. Олександр Карасьов наголошує, що, хоча виробництво від самого початку було доволі технологічним, біля кожного верстата має бути людина.

На київській фабриці віськового одягу та спорядження бренду M-Tac працює близько 200 людей. Фото Марії Ільченко

На київській фабриці віськового одягу та спорядження бренду M-Tac працює близько 200 людей. Фото Марії Ільченко

На київській фабриці віськового одягу та спорядження бренду M-Tac працює близько 200 людей. Фото Марії Ільченко

На київській фабриці віськового одягу та спорядження бренду M-Tac працює близько 200 людей. Фото Марії Ільченко

На київській фабриці віськового одягу та спорядження бренду M-Tac працює близько 200 людей. Фото Марії Ільченко

На київській фабриці віськового одягу та спорядження бренду M-Tac працює близько 200 людей. Фото Марії Ільченко

На київській фабриці віськового одягу та спорядження бренду M-Tac працює близько 200 людей. Фото Марії Ільченко

На київській фабриці віськового одягу та спорядження бренду M-Tac працює близько 200 людей. Фото Марії Ільченко

На київській фабриці віськового одягу та спорядження бренду M-Tac працює близько 200 людей. Фото Марії Ільченко Thumb На київській фабриці віськового одягу та спорядження бренду M-Tac працює близько 200 людей. Фото Марії Ільченко Thumb На київській фабриці віськового одягу та спорядження бренду M-Tac працює близько 200 людей. Фото Марії Ільченко Thumb На київській фабриці віськового одягу та спорядження бренду M-Tac працює близько 200 людей. Фото Марії Ільченко Thumb

У Києві роблять розкрій, що потім постачається на фабрику у Львові та для інших підрядників у межах України. Після відкриття цієї фабрики потужності виробництва збільшилися приблизно утричі. У травні 2022 року на львівській фабриці працювало 100 людей, натепер — майже 700. На черзі відкриття ще однієї фабрики у Львові, де працевлаштують ще понад 100 людей.

60% усіх товарів бренда MTac виробляють в Україні. Інфографіка Олександра Шатова

60% усіх товарів бренда MTac виробляють в Україні. Інфографіка Олександра Шатова

Про ідеї: як змінився асортимент M-Tac протягом 2022 року

На столі швачки лежить кавер на шолом з хвилястим візерунком, вирізаним лазером, що дозволяє замаскувати сферичну форму захисного спорядження. Карасьов підтверджує, що таке рішення кавера запропонував їхній конструктор нещодавно, але тут же зауважує: «Ми одні з перших в Україні почали таке робити, але, може, ще якесь маленьке виробництво використовує таке рішення, а ми не побачили. Багацько ідей лежать на поверхні, реалізуються паралельно, в однаковий спосіб або з деякими змінами. Майже все вже створили, але ти можеш взяти трошки якісніший матеріал, змінити дизайн».

Втім протягом року в асортименті M-Tac з’явилося 110 новинок, це без урахування використання нових тканин, варіантів кольорів та малюнків для патчей. Нашивкам із малюнками і написами, до речі, виробництво приділяє неабияку увагу: мотиваційні картинки морально підтримують бійців, тому вони важливі.

Патчи та наліпки з мотивуючими картинками та написами — важлива складова асортименту M-Tac. Фото Марії Ільченко

Патчи та наліпки з мотивуючими картинками та написами — важлива складова асортименту M-Tac. Фото Марії Ільченко

Патчи та наліпки з мотивуючими картинками та написами — важлива складова асортименту M-Tac. Фото Марії Ільченко

Патчи та наліпки з мотивуючими картинками та написами — важлива складова асортименту M-Tac. Фото Марії Ільченко

Співвласник M-Tac Олександр Карасьов показує нові патчи. Фото Марії Ільченко

Співвласник M-Tac Олександр Карасьов показує нові патчи. Фото Марії Ільченко

Патчи та наліпки з мотивуючими картинками та написами — важлива складова асортименту M-Tac. Фото Марії Ільченко

Патчи та наліпки з мотивуючими картинками та написами — важлива складова асортименту M-Tac. Фото Марії Ільченко

Патчи та наліпки з мотивуючими картинками та написами — важлива складова асортименту M-Tac. Фото Марії Ільченко Thumb Патчи та наліпки з мотивуючими картинками та написами — важлива складова асортименту M-Tac. Фото Марії Ільченко Thumb Співвласник M-Tac Олександр Карасьов показує нові патчи. Фото Марії Ільченко Thumb Патчи та наліпки з мотивуючими картинками та написами — важлива складова асортименту M-Tac. Фото Марії Ільченко Thumb

Карасьов також наводить приклад ідеї патча із зображенням тигра, який хотіли додати до асортименту магазину. Ідея виникла тому, що у підрозділі «Азов» енергійних хлопців називають тиграми.

«Художник зробив ескізи, але раптом наші друзі раніше встигли випустити патч із тигром», — каже підприємець.

Більшість асортименту MTac — це військовий, тактичний та силовий одяг і спорядження. Інфографіка Олександра Шатова

Більшість асортименту MTac — це військовий, тактичний та силовий одяг і спорядження. Інфографіка Олександра Шатова

Як у M-Tac відповідають на потреби військових

Співвласник M-Tac розповідає, що коли виробник отримує запити від військових з фронту, насамперед зважає на досвід інших компаній, перевіряє, чого ще не існує у власному бренді.

«Наприклад, у нас немає м’яких безкаркасних ношей. До активної фази війни у ношах не було такої потреби. Після обстрілів позиції не втрачалися, були можливості підігнати машину або евакуювати на руках. Зараз це важливий пристрій, але наш конструктор перебуває під Бахмутом. Коли він повернеться, будемо працювати над створенням цього виробу», — пояснює Карасьов.

Також протягом року виникла потреба у спеціальних наплічниках для дронів. Але бренд його поки що не розробляв: потрібно вивчати досвід користувачів та шукати відповідні рішення.

Від 2022 року в M-Tac почали більше розробляти та виробляти одягу для жінок. Здебільшого під жіночі фігури адаптують популярні моделі для чоловіків. Раніше асортимент цього сегменту був дуже обмежений.

Де M-Tac закуповує сировину

Нескінченні стелажі від підлоги до стелі зайняті тканинами, пакунками із фурнітурою, нитками. Сировину закуповують у 50 країнах: тканини — у США, Італії, Японії, Туреччини, Тайваню, фурнітуру — у японського та в’єтнамського брендів.

Quote«Є тканини, що закуповуємо в Україні, але вони також переважно не вітчизняного виробництва. На сьогодні українські тканини за якістю трохи недотягують, на мою думку. Нашим виробникам дуже важко конкурувати з Китаєм, бо вони самі виробляють обладнання для виробництва та швидше вдосконалюють його. Там є зв’язка виробника тканин з виробником обладнання», — коментує Карасьов.

Співвласник M-Tac зауважує, що пошук постачальників є природним процесом, завжди доводиться щось шукати. Але наразі виробництво здебільшого працює за старими напрацюваннями, бо за відсутності бронювання військовозобов’язаних немає можливості виїжджати на закордонні виставки.

Київська фабрика M-Tac: цех для розкрию — однієї з перших операцій виробництва одягу. Фото Марії Ільченко

Київська фабрика M-Tac: цех для розкрию — однієї з перших операцій виробництва одягу. Фото Марії Ільченко

Близько 90% спорядження і одягу M-Tac відшивається в Україні. Фото Марії Ільченко

Близько 90% спорядження і одягу M-Tac відшивається в Україні. Фото Марії Ільченко

Близько 90% спорядження і одягу M-Tac відшивається в Україні. Фото Марії Ільченко

Близько 90% спорядження і одягу M-Tac відшивається в Україні. Фото Марії Ільченко

Близько 90% спорядження і одягу M-Tac відшивається в Україні. Фото Марії Ільченко

Близько 90% спорядження і одягу M-Tac відшивається в Україні. Фото Марії Ільченко

Київська фабрика M-Tac: цех для розкрию — однієї з перших операцій виробництва одягу. Фото Марії Ільченко Thumb Близько 90% спорядження і одягу M-Tac відшивається в Україні. Фото Марії Ільченко Thumb Близько 90% спорядження і одягу M-Tac відшивається в Україні. Фото Марії Ільченко Thumb Близько 90% спорядження і одягу M-Tac відшивається в Україні. Фото Марії Ільченко Thumb

Для M-Tac європейський ринок як запасний варіант

До повномасштабного вторгнення M-Tac відкрив магазин у Польщі — шоурум при складі. Компанія підтримує його, але поки що не планує розвивати. Це запасний варіант на випадок різкого падіння попиту в Україні. Бо наразі перемога понад усе: у пріоритеті забезпечення українських військових необхідним. Але ще пів року тому, поки львівська фабрика нарощувала потужності, M-Tac не встигав за попитом.

Quote«Ми розуміємо, війна рано чи пізно закінчиться. Це може бути довгий конфлікт, але ми маємо надію, що він закінчиться скоро. І нам треба мати налагоджену систему збуту та зв’язки в Європі, щоб вчасно переключитися на інший ринок, коли в Україні буде просідання попиту. Це відповідальне ставлення до людей: ти не маєш звільняти, тому що немає замовлень. Це найгірший моральний вчинок», — резюмує Карасьов.

Компанія не має держзамовлень і не бере участі у тендерах. На думку підприємця, це обмежить розвиток бренда і виробництва та поставить його у залежність від посадовців. Наприклад, M-Tac зможе використовувати лише затверджені умовами договорів тканини.

Приєднуйтесь до нас в соцмережах!
Подякувати 🎉