З початку року авторинок України виріс на чверть. Фото: Сергій Суховський
Перший місяць осені підтвердив позитивну динаміку, яку ринок нових легкових автомобілів демонстрував навесні та влітку. У вересні відбулося 9312 первинних реєстрацій проти 8428 у серпні, 9828 — у червні та 9825 — у липні. З одного боку, не може не радувати, що порівняно з аналогічним місяцем минулого року ринок зріс на 20%. З іншого — легко помітити вповільнення (на 10%) зростання навіть на тлі традиційно сонних серпневих показників. Адже зазвичай вересень — один із локомотивних місяців календаря. Це пов'язано передусім із спустілими дилерськими стоками. Абсолютно всі лідери мас-маркету натепер в епіцентрі жорстокого дефіциту та намагаються наситити передусім стратегічні ринки, до яких Україна не належить.
Цю тенденцію наочно продемонстрували незмінні лідери ринку Renault і Toyota. Перший зміг наростити продажі тільки на 0,2%, водночас друга — відразу на 23%. Опустілі склади підтвердили і дзвінки до дилерів: купити Duster і Captur у найбільш ходових комплектаціях сьогодні важко. За словами продавців, чекати потрібно щонайменше пару місяців. Натомість особливих проблем із замовленням Toyota RAV4 немає.
Схожі темпи зростання і в інших виробників із топ-6. Kia і Volkswagen збільшили продажі на 21%, Mitsubishi — на 18%, Hyundai — на 26%. Воістину чемпіонський прорив, як і обіцяла Юлія Сівак, директор департаменту Mazda, скоїв хіросімський бренд — цілих 117%.
Усього ж українські дилери з початку року продали 76 тис. нових автомобілів; порівняно з минулим роком ринок зріс більш ніж на чверть — до 26%.
Статистика продажів нових автомобілів у вересні. Таблиця: AutoConsulting