Зазвичай останній місяць літа — один із найбільш сонних щодо продажів. Покупці набагато охочіше витрачають зароблене на відпочинок, ніж на автомобілі. Проте відкладений попит, закумульований у ковідний період, не може не тішити дилерів — спільними зусиллями вони продали 8,4 тис. нових легкових автомобілів. Проти торішнього серпня ринок зріс одразу на 23%, встановивши своєрідний рекорд, — востаннє подібні продажі фіксувалися в довоєнному 2013-му.
Як порівняти із червнем, первинні реєстрації зменшилися на 14%, але це звичайна картина для кінця літа. Головне, що чітко проглядається тренд на відновлення ринку, що почалося ще взимку.
У серпні відбулося чергове рокірування між багаторічними лідерами вітчизняного ринку. І Toyota, і Renault не зуміли наростити червневі продажі, проте японці втратили набагато більше (-20%), ніж французи (-4,7%).
Традиційно першу «трійку» замикає Kia — останнього місяця літа цей бренд виявився єдиним у топ-10, хто зумів наростити свою частку, нехай і на скромні 2%. Багаторічний драйвер продажів бренду, паркетник Sportage, став серпневим бестселером ринку — 603 реалізації.
Skoda та Hyundai втратили відповідно 32% і 27%, пропустивши вперед Nissan (-0,2%), який помітно активізувався.
«Головна причина нашого четвертого місця за підсумками серпня — наявність автомобілів у мережі та вигідні ціни для покупців, завдяки яким автомобілі Nissan стають однією з кращих пропозицій на ринку, — прокоментував ситуацію Володимир Іванов, керівник відділу комунікацій «Ніссан Мотор Україна». — Свій внесок в успіх внесли також літні новинки бренду: компакт-кросовер Juke та електричний сітікар LEAF, які активно купують українські автолюбителі».

Продаж нових автомобілів в серпні 2021 року. Таблиця: AUTO-Consulting
Прорив місяця вчинив Haval — завдяки одразу трьом новим кросоверам китайці наростили частку на цілих 39%. Антирекорд — у Mazda, яка втратила 61,3% продажів.
«У зв'язку з перебоями у виробництві, викликаними дефіцитом напівпровідників, до 1 серпня на складах в Україні залишилося трохи більше сотні автiвок. — коментує ситуацію Юлія Сівак, директор департаменту Mazda. — Нова партія прийшла в кінці серпня, тому у вересні ситуація з продажами нормалізується. Однак в цілому вона залишається нестабільною — через недостачу комплектуючих і карантинних обмежень, які порушили логістичні ланцюжки, заводи з 23 серпня знову призупинили роботу і відновили її лише 1 вересня. Тому ми лише до середини осені очікуємо нормалізацію постачань. І, відповідно, продажів».
Загалом за підсумками восьми місяців в Україні на первинну реєстрацію було поставлено майже 67 тис. нових легкових автомобілів. Як порівняти з показниками минулого року, ринок зріс на 27%, тобто можна з упевненістю говорити про його відновлення після «ковідного нокдауну». Можна не сумніватися, що до кінця року цифра виявиться ще більш разючою, адже попереду традиційно врожайна на продажі осінь. Якщо не підведуть виробники, яких самих усе літо підводили постачальники.