З 12 по 15 серпня все автомобільне життя зосереджується в каліфорнійському Монтереї, де одночасно проходить «конкурс краси» Pebble Beach Concours d'Elegance, найбільший аукціон колекційних автомобілів, парад олдтаймеров, гонки на сусідній трасі Laguna Seca та безліч заходів рангом нижче.
Логічно, що Aston Martin вибрав місцем презентації відкритої «Валькірії» саме каліфорнійський курорт: ближче до потенційного клієнта вже нема куди.
«Спайдер демонструє наступний етап розвитку лінійки гіперкарів Valkyrie, — прокоментував дебют новинки генеральний директор Aston Martin Тобіас Моерс. — Це ще більш незабутній, ні з чим не порівнянний сенсорний досвід. Відчуття під час водіння зі складеним дахом можна порівняти з тими, що виникають під час управління болідом «Формули-1», не обмеженим треком».

Aston Martin Valkyrie Spider отримав знімний дах. Фото: Aston Martin
Він уже увійшов у скрижалі автомобільної історії як вельми енергоефективний і найбільш довгоочікуваний автомобіль. Справа в тому, що гіперкар із 1155-сильним 6,5-літровим V12 і гібридною трансмісією Rimac презентували ще п'ять років тому. І всі плановані до випуску 150 екземплярів були тут же розкуплені. Аналогічна картина склалася і з його трековою версією Valkyrie AMR Pro, лімітованої 40 екземплярами. Ось тільки самі постачання, які мали стартувати у 2018-му, досі не почалися...
Уся справа в концентраті унікальних інженерних рішень, застосованих у його конструкції. Та інакше й бути не могло, адже автомобіль створював Едріан Ньюї, найуспішніший конструктор в історії «Формули-1». До того ж він досі технічний директор формульної «стайні» Reb Bull Racing (RBR), яка лідирує і в особистому, і в командному заліках чемпіонату світу. Навіть тепер, коли шляхи Reb Bull і Aston Martin у «Формулі-1» розійшлися (у 2018 — 2020 рр. британці були титульні спонсори австрійської «стайні»), вони продовжують працювати над «Валькірією».

У Aston Martin Valkyrie Spider розроблені з нуля двері типу «крило метелика» замість «крил чайки». Фото: Aston Martin
В основі безпрецедентної ефективності Valkyrie лежить надлегка конструкція кузова й аеродинамічний пакет, що забезпечує найвищу притискну силу. Конструктори творчо обіграли ефект трубки Вентурі, що дає змогу гіперкару буквально присмоктуватися до асфальту. Досить довгі тунелі, що проходять по боках днища, засмоктують величезну кількість повітря та проганяють його в задній дифузор, створюючи неймовірний для дорожнього автомобіля рівень притискної сили. У результаті в трек-режимі Aston Martin Valkyrie Spider генерує на швидкості 240 км/год понад 1400 кг, при тому що сам він важить 1045 кг. Із таким «держаком» він легко може їздити хоч по стелі. Водночас верхня частина корпусу залишається вільною від будь-яких додаткових аеродинамічних пристроїв, які можуть зіпсувати естетику спорткара з відкритим верхом.
«Від самого початку роботи над проєктом Aston Martin Valkyrie ми переслідували чіткі цілі, які виходили далеко за межі дорожнього автомобіля, що будь-коли існував, — описує концепцію Valkyrie Spider пан Ньюї. — Новинка привносить той же ідеал у клас гіперкарів із відкритою кабіною. Здавалося б, немає нічого складного в тому, щоб просто зняти панель даху. Але зберегти водночас прихильність до концепції Valkyrie — аж ніяк не просте завдання, адже нам потрібно було зберегти показники аеродинаміки за відкритого даху та мінімізувати неминуче збільшення ваги».
Оскільки дах — найважливіша частина і силового каркаса, і аеродинамічного пакета, її відсутність потребувала кардинального втручання в конструкцію всього автомобіля. Завдання ускладнював той факт, що кузов Valkyrie створений цілком із вуглеволокна. У підсумку британцям довелося повністю переробляти силову структуру, підсилюючи безліч компонентів. Що, звичайно ж, не могло не позначитися на масі. Водночас було проведено повторне тарування як активної аеродинаміки, так і систем шасі.
Крім того, британцям потрібно було цілком перекроїти конструкцію дверей, які раніше кріпилися до даху. Якщо раніше вони відкривалися за принципом «крила чайки», то тепер — як «крила метелика», тобто вперед і вгору.
Aston Martin Valkyrie — це результат дивовижних інновацій і технологій, але насамперед емоцій, — підсумував пан Моерс. — З Valkyrie Spider ми виводимо жагу швидкості та захопливі відчуття від неї на новий рівень. Враження від водіння обіцяють бути справді сенсаційні. Мені не терпиться почути звук 6,5-літрового двигуна V12, який розганяється до 11 тис. об/хв зі складеним верхом».
Виробництво родстерів британці обіцяють почати в другому півріччі 2022 року. На жаль, як це часто буває з Aston Martin, всі 85 примірників за ціною від $ 3,5 млн були розпродані ще до офіційного показу. Тому стати володарем Valkyrie Spider можна тільки за умови, що хтось із клiентiв втомиться чекати попередньо замовлений примірник.

Aston Martin Valkyrie Spider генерує таку притискну силу, що може їздити хоч по стелі. Фото: Aston Martin