Український екіпаж стартує в марафоні «Дакар». Фото: КМАМК
1 січня в Саудівській Аравії стартує 44-й за рахунком «Дакар». Це наймасштабніша, найтриваліша й найвиснажливіша гонка в історії людства. Після значної перерви в марафоні візьме участь український екіпаж команди КМАМК. На «жовто-блакитному» Renault Kerax D-50 4x4 штурмувати аравійські піски вирушать пілот Сергій Малик, штурман Любомир Шумаков і механік Сергій Мартовенко.
Мета киян – «розвідка боєм», тому вантажівка поїде не в загальному заліку, а в окремій категорії Dakar Classic. До неї допускаються рейдові автомобілі, випущені до 2000 року. У нашому випадку це 10,8-літровий турбодизельний Kerax 1998 року, який свого часу обслуговував команду Schlesser Aventures. Зрозуміло, музейна за мірками автоперегонів техніка братиме участь у «Дакарі» за скороченою програмою.
Renault Kerax D-50 4x4 орендований у французької команди STA Competition. Фото: STA
Пан Малик, який понад 20 років виношував плани створити модульний реннтрак Sammum у співдружності з КрАЗом, орендував техніку у французької команди STA Competition. Вона спеціалізується на ралі-рейдах понад 20 років, надаючи сервісну підтримку заводським і фірмовим командам. Паралельно гали здають у найм цілий арсенал марафонських автомобілів. Тут і Mercedes ML, і Toyota Land Cruiser HDJ 100, і ціла лінійка «манів» — чотири- і шестиколісні L90, L2000, TGA і TGS на всі випадки життя та поставлені цілі.
Київський екіпаж братиме участь у марафоні в окремій категорії Dakar Classic. Фото: STA
«Я був дещо здивований і навіть спантеличений, коли вперше приїхав до STA Competition і одразу був впізнаний, – згадує початок переговорів Сергій Малик. – Виявляється, французи уважно відстежують нові конструкції вантажівок і добре запам'ятали КрАЗ, на якому ми приїхали у 2008 році. Тоді капотне компонування було дивиною — лише зараз його взяли на озброєння всі, хто націлений на перемогу».