Rolls-Royce Ghost: «постбагатство» — нова грань стриманої розкоші

Фото: Rolls-Royce Kyiv

Rolls-Royce Ghost: «постбагатство» — нова грань стриманої розкоші

Розкриваємо всі секрети «примари» із шеф-дизайнером Rolls-Royce Ghost Феліксом Кілбертусом.

Багаті теж плачуть. Здавалося б, ангажемент від Rolls-Royce — Еверест у кар'єрі будь-якого стиліста. Але сьогодні позиція головного дизайнера — головний біль гудвудських кадровиків. Менш ніж за три роки на цій посаді змінилися вже три фахівці. Влітку 2018 року до китайського Rolls-Royce (Hongqi) пішов Джайлс Тейлор, через 6 місяців до Volkswagen пішов Йозеф Кабань, який змінив останнього на цій посаді.

У підсумку гендиректору RR Торстену Мюллеру-Отвосу довелося віддуватися «за себе й за того хлопця» на презентаціях і закритих показах, пояснюючи публіці нюанси стилістики, формоутворювальних ліній і нове прочитання дизайн-кодів.


Але пояснення такій плинності кадрів може бути лише одне: надто вже сильні в компанії творчі рамки, що зводять дизайнерську роботу з мистецтва ювеліра до праці гранувальника. І це при тому, що сучасні RR, за мірками самої марки, є як ніколи авангардними — інші моделі стояли на потоці по чверть століття.

Нова дизайнерська парадигма передбачає стриманість і мінімалізм, тобто відмову від показного багатства та кричущих елементів. Замість поверхневих прикрас і вигадливих деталей — досконалий дизайн, простота ліній і акцент на якість матеріалів.

А тепер покоління оновлюються кожні 9-10 років, а в лексиконі компанії з'явилися терміни «рестайлінг», «фейсліфтинг» і «особливі серії». Але найголовніше — виходу «примари» передувала нова філософія бренду. Одним словом, питань до шеф-дизайнера Фелікса Кілбертуса, який намалював Ghost, накопичилося достатньо. І спілкування з ним зміцнило мою впевненість у тому, що цей дизайнер у Rolls-Royce надовго.

Скрин: Сергiй Суховський

Карантин позбавив нас «живих» презентацій, але подарував унікальну можливість за допомогою live-конференцій «достукатися» до будь-якого фахівця. І не просто отримати відповідь на питання, що цікавлять, а й побачити її — у інтерв'юера комп'ютер-то завжди під рукою. Як істинний візуал, Фелікс Кілбертус не просто розповідав, але і постійно щось показував, витягуючи зі свого величезного архіву той чи інший кадр.

Роботу над новим поколінням Ghost він вважає найважчим за всі шість років роботи в Гудвуді. Адже седан, що випускається з 2009 року, став найуспішнішою моделлю за всю 116-річну історію марки. Так-так, саме Baby Phantom, а не надто мейнстримний Cullinan приносить компанії «основну касу». Тому робота над новим поколінням нагадувала гру в гольф на мінному полі.

Чи потрібно говорити, що клієнтура в Rolls-Royce є настільки консервативною, як і вимогливою? Тому, з одного боку, Кілбертусу необхідно було «залишити все як є», тобто зберегти впізнаваність моделі. З іншого — освіжити зовнішність настільки, щоб і наступні 10 років Ghost виглядав так само актуальним. З третього — привести й екстер'єр, й інтер'єр до нового знаменника Post Opulence, який можна перекласти як «постдостаток» або «постбагатство».

Ця концепція націлена на відмову від показної пихатості, до якої компанія вдавалася впродовж останніх п'яти років з усіма своїми позашляховиками, зачорненими серіями та іншими заграваннями з нафтовими нуворишами, гангста-реперами та іншими набобами. Британці хочуть, щоб зовнішність не відвертала увагу від технічної досконалості.

Іншими словами, «постбагатство» пропонує повернення до істинних цінностей бренду, до «старих грошей» і до «історії володіння». Тобто до клієнтури, що збагатилася завдяки системному (часто сімейному) бізнесу, а не після вдалих шорт-рейдів на біржі та спекуляцій із нерухомістю. Так, сучасна економіка робить мільйонерами зовсім інший клас підприємців на кшталт учорашніх «айтівців». І Ghost призначений саме для тих, хто не готовий позбавляти себе задоволення сідати за кермо, тобто не доріс до надмірно статусного Phantom, який передбачає послуги водія.

Фото: RRMC Kyiv

Головною героїнею промовідео для Rolls-Royce Ghost стала Маша Цуканова, психотерапевт і член команди The Page. «Приємно бачити, як ця робота унікальним чином передає дух Ghost, — прокоментував ролик Джуліан Дженкінс із Rolls-Royce Motor Cars. — Вона відображає атмосферу Києва з його яскравим поєднанням історії та сучасності, з Ghost і оазисом спокою в метушливому світі».

Опитування наших клієнтів показало, що їм потрібен седан, у якому одночасно приємно перебувати і як пасажиру на задньому сидінні, і за кермом. А отже, Ghost має бути не тільки максимально комфортним, а і «яскравою динамічною особистістю».

За попередньої бази (3295 мм) седан другого покоління став на 300 мм ширше й на 147 мм довше. Але виглядає так, що тепер навряд чи хтось назве його baby Phantom — найімовірніше, сплутають із новітнім поколінням флагманської моделі. Силует став по-фантомному чіткішим, пластика — чистішою, а деталювання — лаконічнішим. Водночас єдине, що перекочувало на новий Ghost із попереднього, — це накапотний маскот «Дух екстазу» та тефлонові парасолі.

Політ на килимі-літаку

Головна конструктивна фішка «госта» — власна алюмінієва платформа Architecture of Luxury замість баварської, на якій будувалися всі Rolls-Royce після розлучення з Bentley 1998 року. Завдяки їй компонувальникам вдалося повернути седану класичні для марки пропорції: «розтягнута база, короткий передній і подовжений задній звиси». А завдяки зсунутому за передню вісь двигуну й максимально вперед компонентам підвіски вдалося домогтися оптимального розподілу ваги (50:50) між осями. А отже, впоратися з величезним, важким і інертним седаном їхнім власникам тепер буде простіше. Як і отримати задоволення навіть від короткої поїздки, адже британці намагалися зробити Ghost жвавішим в управлінні. І таким, що все бачить: фари отримали лазерно-люмінофорне світло з далекобійністю понад 600 м, а сам водій — «провідний у галузі проєкційний дисплей». Жвавості додає і V12 із подвійним наддувом, що підріс до канонічного для бренду обсягу 6,75 і видає пік крутного моменту вже з 1600 об/хв. Тобто хвилюватися про завершення обгону тепер особливо не потрібно — і потужності, і тяги (571 к. с. І 850 Нм) у нього «із запасом».

Фото: Rolls-Royce

Rolls-Royce Ghost: «постбагатство» — нова грань стриманої розкоші

Аналогічна ситуація з маневруванням. Нове шасі не тільки повнопривідне, але й повнокероване, тобто із задньою віссю, що підрулююється й полегшує й паркування, й управління. Але найбільше британці пишаються плавністю ходу, яку порівнюють з ефектом «польоту на килимі-літаку. Для цього вони за чотири роки розробили систему управління підвіскою Planar, яку можна розділити на три складники.

Перший із них — комплекс Flagbearer, що аналізує дані з камер у лобовому склі на швидкості до 100 км/год і жонглює жорсткістю амортизаторів, готуючи підвіску до зміни рельєфу дороги та всіх її нерівностей.

Другий компонент — Satellite Aided Transmission — працює за схожим алгоритмом: аналізуючи із частотою 1000 разів на секунду всі доступні дані супутникової навігації та дорожніх карт, він завчасно вибирає найоптимальнішу передачу 8-діапазонного «автомата» для повороту, що наближається.

Третій вузол — демпфер із верхнім поперечним важелем Upper Wishbone Damper — завдяки злагодженій роботі з пневматичними стійками великого обсягу, що самі вирівнюються, та безперервному регулюванню електроннокерованих амортизаторів забезпечує передній підвісці ще стабільнішу їзду «без зусиль».

Фото: Rolls-Royce

Акустична формула безтурботності

Якщо власнику захочеться стати пасажиром, він одразу відчує, наскільки сильним може бути роздвоєння особистості його «примари». Варто йому пересісти, як Ghost зі спортседана для активного водіння одразу перетвориться на лімузин із безпрецедентним рівнем звуко- та віброізоляції. Його буквально огорне «безтурботна атмосфера, вільна від непотрібних чинників, що відволікають». Для цього акустики простукали і продзвонили абсолютно всі деталі в салоні і зробили безшумним усе, що змогли.

Низку найбільш «скрипучих» деталей і без того надзвичайно жорсткого на кручення (40 кНм/град) кузова надрукували на 3D-принтерах. У подвійних склопакетах застосували особливий звуконепроникний композитний прошарок, моторний відсік відгородили від салону подвійною перегородкою, а в покришки закачали шар звукопоглинальної піни завтовшки 100 мм. Плюс витратили 130 (!) кг шумоізолювальних матеріалів, домігшись у салоні воістину акваріумної тиші.

Фото: Rolls-Royce

Заради зниження шуму переналаштували навіть систему кондиціонування, хоча вона також є по-своєму шедевральною — завдяки чутливішим датчикам забруднень і повітряним фільтрам із нанофліса вона забезпечує навіть антибактеріальний захист.

І вирішили «відмотати плівку назад», оскільки повна тиша давить і дезорієнтує. Спеціально для «примари» акустики створили «шепіт» — м'яке тло, що сприймається єдиною й ледь відчутною нотою завдяки точному підбору резонансних частот. Для цього вони «відкрили» кілька акустичних порталів між салоном і багажником плюс застосували спеціальні акустично налаштовані амортизатори в каркасах крісел. Чи потрібно уточнювати, що в такому просторі 1300-ватна hi-end-аудіосистема з 18 каналами та 18 динаміками звучить наче живцем?

Фото: RRMC Kyiv

Фото: Rolls-Royce

У Ghost другого покоління абсолютно новий дизайн. Взаємозамінними з попередником тільки два елементи — фірмова статуетка «Дух екстазу» на капоті і парасолі, які висуваються з дверних луврiв Обидві деталі настільки досконалі, що покращувати їх просто нікуди.


Читати на The Page