Пандемія викошує український ринок прокатних автомобілів

Рекламне оголошення української філії всесоюзного об'єднання «Інтурист», 1936 р.

Через зменшення потоку іноземних туристів уже закрилися п'ять великих компаній, на підході ще три.

Ми вже повідомляли, що в травні через карантин збанкрутував Hertz Global Holdings — світовий лідер прокату. Вітчизняний ринок трясе не менш: з березня його покинули вже п'ять операторів. У всіх випадках причина бід одна і та ж — різке зменшення потоку закордонних мандрівників, яке чітко корелюється з повальним скасуванням авіарейсів. Саме туристи, які прилітають, були основними клієнтами наших прокатників.

У 2019 на частку Sixt довелося 26,2% вітчизняного прокатного ринку, слідом йдуть NarsCars і Avis — 12,9% і 12,7% відповідно.

Якщо минулого року, за даними Euromonitor Int., ринок виріс у порівнянні з 2018-м на 12,5%, досягнувши обігу в 981 млн грн, то в цьому просяде до 412,3 млн. Не допомогло ні що — ні обвальне зниження цін, ні пільгові тарифи для фіз- та юросіб, ні акційні пропозиції в розпал сезону відпусток. До того ж, через демпінгові війни, влаштовані операторами, котрі йшли на дно, і непередбачені витрати на дезінфекцію, в скрутній ситуації опинилися всі без винятку прокатники. Лише три з них — світові «мережевики» Avis, NarsCars і Sixt — змогли залишитися осторонь від демпінгових воєн і тому мають найкращі шанси повернутися «в плюс» після відновлення ринку.

Головне рятівне ноу-хау — т. зв. «підписка». Новий прокатний інструмент знаходиться на стику класичної оренди з лізингом: клієнт заздалегідь «підписує» конкретний автомобіль на певну кількість днів у році, фіксуючи для себе низьку ціну і кращі умови на весь час контракту.

Поки що єдиний вихід компанії бачать у переорієнтації бізнесу на нові цільові групи — корпоративний сектор і внутрішній туризм. У першому випадку — клієнтський портфель росте за рахунок компаній, які в умовах пандемії зіткнулися з дефіцитом обігових коштів на оновлення корпоративних парків. По-другому — за рахунок фізосіб, які в умовах закритих кордонів і аеропортів стали частіше подорожувати країною.

Читати на The Page