Facebook Pixel

Чому збанкрутував один з найбільших автопрокатчик світу Hertz

Пандемія вбиває не тільки авіаційну і автомобільну галузі, а й їх партнерів. Черговий її жертвою став один зі світових лідерів з оренди автiвок.

Увечері 22 травня Hertz Global Holdings оголосив про запуск процедури банкрутства. Компанії не вдалося домовитися зі своїми основними кредиторами — Icahn Capital, IBM і Lyft — про відстрочку або реструктуризацію $ 17-мільярдного кредиту, взятого під придбання нових автомобілів.

«Hertz Global Holdings разом з деякими своїми дочірніми фірмами в США і Канаді подав добровільні клопотання про реорганізацію відповідно до глави 11 в Суд США округу Делавер», — йдеться в прес-релізі компанії. — Разом з тим процедура не стосується операторів Hertz в Європі, Австралії та Нової Зеландії, а також не поширюється на франчайзингові структури Hertz Global Holdings».

Головною причиною дефолту оголошено економічний спад, викликаний «сильним впливом на бізнес заходів щодо стримування COVID-19». На аеропорти, що закрилися через пандемію, доводилося 2/3 орендних угод компанії. Так, з початку квітня пасажиропотік, що проходять через контрольно-пропускні пункти TSA в аеропортах США, впав на 94% в порівнянні з минулим роком. Який для Hertz так само був далеко не безхмарним: через зростання популярності каршерінг-сервісів прокатчик завершив його зі збитками в більш ніж $58 млн. Але навіть попередній, 2018 рік, який приніс $ 225 млн. збитку, не йде ні в яке порівняння з показниками за перший квартал цього року — мінус $356 млн і 82-відсотковий обвал акцій.

Після оголошення карантину зійшла нанівець ще одна категорія автомобілістів, яка ставала клієнтами Hertz на час ремонту своїх власних автомобілів. Але через режим самоізоляції більшість з них залишилися вдома.

У результаті попит на послуги впав практично до нуля і з 38 тис. співробітників 12 тис. отримали повідомлення про скорочення, а 4 тис. відправлені у безстрокову відпустку.

Фото: Hertz

Фото: Hertz

Історія холдингу розпочалася в 1918 році з конторки в Чикаго, в парку якої був десяток найдешевших автомобілів того часу — Ford Model T. Hertz зміг пережити Велику депресію, зупинку виробництва автомобілів в США в 1942-1944 рр. і три енергетичних кризи. Ось і тепер, подаючи документи про банкрутство, компанія заявляє не тільки про намір залишитися в бізнесі, а й зберегти бренд.

Влинула на банкрутство і застаріла модель активів. Лізингу Hertz вважав за краще володіння або оренду прокатного парку. Так, у важкі часи прокатчик просто продавав частину своїх автомобілів на «вторинці», але не цього разу. На думку аналітика агентства Benchmark Майкла Уорда, одноразова розпродаж близько 400 тис. автiвок заради виплат кредиторам обвалять ринок уживаних автомобілів, який і так перевантажений пропозиціями, через які ціни впали на рівень 2009 року.

Згідно з поданими до суду документами, активи Hertz Global Holdings становлять близько $25,8 млрд, а сумарні борги перед кредиторами — $24,4 млрд. За даними сайту компанії, на сьогоднішній день під її брендом діють 12,4 тис. прокатних контор в усьому світі , в розпорядженні яких 568 тис. автівок. На початку року Forbes оцінило ринкову вартість Hertz Global Holdings в $575 млн, поставив його на 1583 рядок рейтингу найбільших публічних компаній.

На сьогоднішній день це саме гучне банкрутство, пов'язане з Covid-19. Hertz поповнив список великих корпоративних дефолтів, який очолюють рітейлери Neiman Marcus і JCPenney, енергетичні гіганти Whiting Petroleum і Diamond Offshore Drilling плюс найбільший в Європі незалежний регіональний авіаперевізник Flybe. Але жодна з цих компаній не мала такої великої частки в своїй галузі, як Hertz — поряд з одвічними конкурентами Avis Budget і Enterprise він займав левову частку ринку прокату автомобілів.

Подякувати 🎉
Фотогалерея
Фото: USA Today

Фото: USA Today

Фото: USA Today Thumb