Фото: Motor Trend
Київ передумав збільшити швидкість до 80 км/г на основних магістралях
1 листопада минулого року Київська міська державна адміністрація зменшила максимальну швидкість на 17 вулицях із 80 км/год до 50 км/год. Аргументацією введення «зимового» ліміту на основних магістралях столиці було прагнення зменшити ризик від втрати керування автомобілем за слизькій дорозі.
КМДА ухвалила рішення підвищити максимальну швидкість до 80 км/год, однак через кілька днів вирішила його скасувати. Але вже 1 квітня знову змінила своє рішення і все-таки підняла ліміт максимальної швидкості на ділянках семи доріг у Києві. Причиною рішення став резонанс у суспільстві.
На яких вулицях підвищать максимальну швидкість до 80 км/год
У списку вулиць, на яких підвищили швидкість, усього сім назв:
- вул. Шухевича (від Північного моста до вул. Бальзака);
- вул. Набережно-Рибальська (від Гаванського моста до вул. Електриків);
- Наддніпрянське шосе;
- Набережне шосе (від Поштової площі до Наддніпрянського шосе);
- Столичне шосе (до вул. Академіка Заболотного);
- вул. Саперно-Слобідська (від вул. Грінченка до Південного моста);
- вул. Бажана (від Південного мостового переходу до Харківської площі).
Ділянка на вул. Шухевича (від Північного мосту до вул. Бальзака). Фото: скріншот Google Maps
Ділянка на вул. Набережно-Рибальська (від Гаванського мосту до вул. Електриків). Фото: скріншот Google Maps
Ділянка на Наддніпрянському шосе. Фото: скріншот Google Maps
Ділянка на Набережному шосе (від Поштової площі до Наддніпрянського шосе). Фото: скріншотGoogle Maps
Ділянка на Столичному шосе (до вул. Академіка Заболотного). Фото: скріншот Google Maps
Ділянка на вул. Бажана (від Південного мостового переходу до Харківської площі). Фото: скріншот Google Maps
Чому КМДА хотіла скасувати збільшення максимальної швидкості
Обмеження вступало в дію 1 листопада терміном на 5 місяців. Цього тижня Департамент транспортної інфраструктури КМДА опублікував список із семи вулиць, на яких із 1 квітня термін дії «зимового» ліміту закінчується. І ось в останній день березня офіційний портал Києва повідомив про те, що підвищення дозволеної швидкості руху до 80 км/год не буде.
«Представники Департаменту транспортної інфраструктури, Управління патрульної поліції, «Київавтодор» та «Центр організації дорожнього руху» провели комісійне обстеження вулиць, де рішенням Київради з 1 квітня до 1 листопада передбачена можливість підвищення швидкості руху транспорту до 80 км/год, — прокоментував рішення директор КП «Центр організації дорожнього руху» Віктор Черній. — Обстеження показало, що вони не відповідають повністю необхідним критеріям, які визначені Правилами дорожнього руху та методикою прийняття рішень про встановлення обмежень швидкості, а також чинним державним нормам і стандартам».
Крім того, В. Черній зазначив, що на зазначених вулицях як і раніше фіксується високий рівень аварійності та ДТП із тяжкими наслідками. Плюс на вулицях дозволено велосипедний рух і проти підвищення дозволеної швидкості руху виступає велотовариство. Вздовж таких вулиць розміщені заклади масового відвідування громадян, зупинки громадського транспорту (без заїзних кишень) тощо.
«Тут слід взяти до уваги, що Кодекс України про адміністративні правопорушення передбачає відповідальність тільки через перевищення встановленої швидкості руху більш ніж на 20 км/год, — зазначив пан Черній. — Ще 2 км/год даються на технічну похибку вимірювального обладнання і так само не враховуються при фіксації швидкості. Так що фактично йдеться про дозвіл рухатися зі швидкістю до 102 км/год у населеному пункті! А на ці вулиці припадає третина всіх загиблих і п'ята частина всіх травмованих у ДТП у Києві за 3,5 роки. Це 182 смерті та 1789 травмованих. Такі висновки велотовариства міста, які спираються на офіційні дані патрульної поліції», — зазначив директор «Центру організації дорожнього руху».
Він нагадав, що відповідно до ст. 27 Закону України «Про дорожній рух», зміни в організації дорожнього руху з метою підвищення інтенсивності руху транспортних засобів за рахунок зниження безпеки дорожнього руху не допускаються. А Стратегія розвитку м. Києва до 2025 року передбачає зниження смертності на столичних дорогах на 50%.