Так-так, це той самий виробник спорткарів, що з'явився в 1924 році в Оксфорді як тюнінг-ательє Morris Garages. На жаль, до початку 80-х надмірно консервативний підхід перетворив його в суббренд для топ-версій малолітражок холдингу British Leyland Corporation. У такому непривабливому вигляді акурат у міленіум MG потрапив під контроль BMW, якому тоді належало більше британського автопрому, ніж кому-небудь ще. Через п'ять років баварці продали свій самий неліквідний із острівних активів компанії Nanjing Automobile. Паралельно китайці перекупили у ведучої інжинірингової фірми Туманного Альбіону Ricardo конструкторське бюро в Лімінгтоні, створивши на його базі фірмовий технічний центр MG. Але і на цьому круговерть власників колись культової марки не закінчилася — чотири роки по тому Nanjing, не зумівши перетравити цей шматок, був поглинений концерном SAIC.
Перша спроба закріпитися в Україні
Так, у наших широтах MG не новачок — рівно десять років тому він уже спробував зачепитися на вітчизняному ринку, але вибрав явно не того партнера. «Група компаній АІС» уже тоді торгувала всім без перебору і не особливо вкладалася в формування іміджу марки, скептично ставлячись до всього китайського. Українці тільки-тільки відійшли від культурного шоку, регулярно виявляючи картон замість шумоізоляції і жерсть замість сталевого листа, а тут тобі «преміум» Made in China. Чи не саме вдале позиціонування, ціни на рівні Renault і Citroen плюс власні проблеми АІС із законом змусили китайців ретируватися. За неповних чотири роки вдалося реалізувати менше двох тисяч седанів і кросоверів MG, деякі з яких досі зустрічаються на дорогах.

Від славного минулого MG залишилися лише спогади і найбільший в світі клуб однієї марки MG Car Club. Фото: Сергій Суховський
За бренд MG загалом відповідатиме один із найдосвідченіших топ-менеджерів України Сергій Носенко (ексVolkswagen), за маркетингові комунікації — Максим Хом'як (екс-Haval, JAC, Nissan), за плечима яких на двох 42 роки на автомобільному ринку.

Історія виходу бренду MG на український ринок. Скан: Сергій Суховський
Друга спроба закріпитися в Україні
Минуло ще 10 років, змінилися три президенти, а термін «китайський преміум» ріже слух не менш спроб нинішнього гаранта говорити англійською. Але на цей раз усе набагато серйозніше. По-перше, сам MG дуже змінився на краще, ставши самим затребуваним із китайських брендів на зовнішніх ринках. Сьогодні його продукція експортується в більш ніж 60 країн, включаючи 14 держав ЄС. Причому Україна стане першою з країн Східної Європи.
По-друге, в партнери обраний мультибрендовий концерн Winner Imports, з якого, власне, і почався цивілізований автомобільний ринок. Зі свого боку, «переможцям» MG (також, як і дистриб'юторство Renault) знадобився для посилення позицій у нижньому ціновому сегменті. Ford Ukraine, з якого і почався бізнес Winner у нашій країні, сильно здав через нову цінову політику виробника. Після помітного подорожчання традиційно доступні Fiesta, Focus, Mondeo і Kuga перетворилися на нішеві моделі. Тому, починаючи з вересня, автомобілі MG продаватимуться в дилерських салонах Ford.
Ставка робиться відразу на чотири сімейства. Дизельних двигунів не буде — або бензинові, або електричні. Гарантія на автомобілі з ДВЗ 5 років /150 тис. м, на «електрички» — 7 років /150 тис. км.

Дилерська карта MG. Скан: Сергій Суховський
«Уже з вересня 2021 року автомобілі MG продаватимуться через 12 дилерських щоу-румів і один експрес-центр, — озвучує плани пан Носенко. — У найближчі два роки ми маємо намір довести кількість дилерських представництв до 26 в усіх регіонах України. Салони будуть розташовані головним чином разом із дилерськими центрами Ford. Наша мета — до 2025 року наростити продажі до щорічних 10 тисяч і зайняти 5% авторинку».

4,6-метровий седан MG5. Ціна питання — $13,5 тис. — $17,2 тис. Фото: MG
MG 5
Як і 10 років тому, відкриває модельний ряд сімейний седан С-класу. Модель з'явилася на ринку в минулому році, в якості конкурентів названі KIA Rio, Hyundai Accent, Peugeot 301 і Fiat Tipo. За 4,6-метрової довжини у нього місткий 5-місцевий салон і солідний багажник (512 л). У базовій комплектації кондиціонер, медіасистеми з 8-дюймовим дисплеєм, світлодіодна оптика та камери кругового огляду. Під капотом — атмосферний 1,5-літровий мотор (114 к. с.), що веде свій родовід від Mitsubishi. Спочатку з ним агрегатується тільки механічна коробка передач. Пізніше для топ-версії стане доступним варіатор, який помітно здорожить седан: $17,2 тис. проти $13,5. У салонах MG 5 з'явиться у вересні.

Субкомпактний кросовер MG ZS за ціною від $16,5 тис. Фото: Сергій Суховський
MG ZS
Найсвіжіша модель марки — її дебют відбувся в цьому році. Передньопривідною компакт-кросовер (клас B-SUV) оснащується або тим же 1,5-літровим «атмо», або з 1,3-літровим «турбо» (155 к. с.). У першому випадку паркетник доступний із механікою або варіатором, а в другому — з 6-ступінчастим автоматом. Варіант із варіатором не вразив розгінною динамікою, але порадував містким салоном. Просторо буде навіть тим, хто сидів ззаду. Ціна питання — від $16,5 тис. до $22,7 тис. У конкуренти йому призначені Suzuki Vitara і Hyundai Venue. Незважаючи на субтильні розміри, в краш-тестах, проведених за китайською методикою C-NCAP, він отримав максимально можливі 5 зірок безпеки. А ось в Euro NCAP тільки три — через відсутність активних систем запобігання аваріям.
«Електрична» версія кросовера MG ZS за ціною від $34 тис. Фото: Сергій Суховський
MG ZS EV
Електрична версія ZS — найдорожчий на сьогоднішній день MG — від $34 тис. Справа в тому, що вона пропонуватиметься в єдиній, але багатій комплектації. Це перший електромобіль MG, який почав продаватися в континентальній Європі і з нього ж у серпні почнуться офіційні продажі MG у нас. Важко сказати, чи дійсно запасу батареї вистачить на 428 км у міському циклі їзди, а ось у пікові 150 к. с. і 353 Нм віриться з легкістю. Розганяється EV так, немов у нього по персональному електромотору на кожній осі. Залежно від типу зарядної мережі акумулятор (44,5 кВт/год) заряджатиметься до 80% за 7,5 години (побутова електромережа) або за 45 хвилин (чарджер). Єдиний на сьогоднішній день конкурент ZS EV — Hyundai Kona.

Флагманський кросовер HS може бути і передньо-, і повнопривідним. Ціна питання — $20,3-28,5 тис. Фото: Сергій Суховський
MG HS
Ще один компакт-кросовер (клас С-SUV), але зовсім позбавлений азіатчини і зовні, і всередині. Модель з'явилася на ринку в минулому році і вигідно відрізняється від інших MG плавністю ходу за рахунок задньої підвіски замість всюдисущої балки. У конкуренти призначені Kia Sportage, Hyundai Tucson і Haval H6. На вибір його можна буде оснастити парою турбірованних «четвірок»: 1500 куб. см і 169 к. с. або 2000 куб. см і 228 к. с. і шести- або семиступінчастою АКП. Від цього вибору залежатиме і тип приводу — або передній, або повний. Як і личить флагману лінійки, у нього дуже солідна базова ($20,3 тис.) комплектація. Тут і мультимедійна система з 10,1-дюймовим дисплеєм із підтримкою смартфонів, і камера заднього огляду, і обшите «шкірою» торпедо. У максимальному ($28,5 тис.) оснащенні — повністю світлодіодна оптика, 12,3-дюймовий центральний дисплей і двозонний клімат-контроль.

Саме з «електрички» MG ZS EV в серпні почнуться продажі MG в Україні. Фото: Сергій Суховський
Довідка
:
MG Motor — британський бренд, заснований 1924 року, в 2009 році знаходиться в власності SAIC. Дизайн-студія розташована в Лондоні, технічний центр — в Лутоні, виробництво — в Китаї. Щорічний випуск — 200-250 тис. автомобілів. Мета — до 2025 року досягти продажів в 1 млн автомобілів.
SAIC Motor — найбільша автомобільна компанія в Китаї і 7-я в світі, займає 52-е місце в списку Fortune 500. Річні продажі — 6 млн автомобілів, перше місце серед китайських автомобільних експортерів.