10 фактів, на які варто звернути увагу перед купівлею Ford Kuga Hybrid

Ford Kuga Hybrid

1. В глобальній модельній лінійці Ford є всі три основні гібридні схеми, де початкова версія – Mild Hybrid, або «м’який гібрид», старша – Plug-In Hybrid, який можна включати в розетку, і – золота середина, FHEV, Full Hybrid Electric Vehicles, або те, що найчастіше називається просто гібридом. Ось саме ця версія і пропонується сьогодні в Україні як єдина доступна. Можливо, колись буде і плагін, але поки так.

Що це означає? Все просто: наш Ford Kuga, на відміну від Mild, вміє їздити виключно на електроенергії, проте не може підзаряджатися ззовні – тільки за рахунок рекуперації та від двигуна під час руху накатом.

Тобто якщо ви плануєте колись в’їхати на ньому в центр Мюнхена чи Лондона, куди зараз допускають лише «електрички», – може так статися, що вас не пропустять: в Ford Kuga Hybrid немає примусового переходу на електротягу, тому ДВС може включитися, коли йому заманеться. Так само не спрацює прагнення диверсифікації джерел енергії: з порожнім баком ви нікуди не поїдете. Тоді навіщо?

Все дуже просто. Ford Kuga Hybrid має досить потужний 2,5-літровий 190-сильний двигун, а витрати пального «за паспортом» становлять 5,3 л на 100 км, а «за тестом» — 5,5 л на «сотню» в змішаному режимі. Під час тесту з перших 200 км пробігу рівно 50 Ford Kuga Hybrid проїхав без допомоги бензинового двигуна. А запас ходу з повним 54-літровим баком становив понад 950 км. І на наш погляд, це просто чудово.

Фото автора

2. Проте з поглядами треба бути обережними – це вже наслідок факту номер два. У Ford Kuga Hybrid величезна і яскрава панель приладів, яка змінюється залежно від обраного режиму (див. факт №3), плюс є ще центральний монітор, з допомогою якого зручно керувати музикою, слідкувати за навігацією або – тішитися мультиплікацією: спеціальна програма демонструє вам схему роботи гібридної установки, і це заворожує.

Тому краще не зловживати цією навичкою Kuga і під час руху поменше тупити на цей екран, а більше дивитися на дорогу. Наша версія – це повнопривідний автомобіль, і спостерігати, коли працює тільки електродвигун, коли обидва, коли саме йде процес рекуперації і заряджається батарея, а коли підключається задня вісь – це правда дуже цікаво.

Фото автора

Особливо з урахуванням того, що без допомоги цієї програми ви ці зміни ніяк не відчуєте. Зазвичай водію не чутно навіть моменту підключення ДВС, не говорячи вже про якісь ривки під час переключення джерел енергії – їх немає від слова зовсім (як, до речі, і ривків під час перемикання передач з банальної причини відсутності самих передач: Ford Kuga оснащується eCVT, гібридною безступеневою трансмісією).

Отже, підсумовуючи: факт №2: система використання різних джерел енергії, або, простіше кажучи, гібридна установка, налаштована ідеально, і бажання мати додатковий вплив на її роботу у вас не виникне. Втім, якщо таке раптом трапиться: от вам наступний факт.

3. Ford Kuga Hybrid в Україні пропонується з переднім та з повним приводом. На тесті у нас був автомобіль в оснащені ST-Line X (максималка) і з приводом на всі чотири колеса. Проте Ford Kuga – це кросовер, а не позашляховик, і лізти на ньому в якісь болота я б наполегливо не рекомендував. Поле, трава, розбита сільська дорога – так, без проблем. Але не якась жесть.

Недарма в режимах руху Ford Kuga немає ніякого «каміння» або «бруду». У нас є Eco, Sport, Normal, Slippery та Snow/sand assist, з яких на якісь позашляхові здібності натякає начебто лише останній. Але і тут скоріше це сніг біля дому після нічого снігопаду та пісок на березі Десни.

Фото автора

Режим корисний — для легкого бездоріжжя. Що ж стосується інших – зрозуміло. Slippery більше керує системами безпеки та не дає занадто «розкрутитися» на слизькій поверхні. Eco теоретично допоможе ще активніше економити пальне та берегти природу, але в цьому режимі Ford Kuga Hybrid стає відверто тугим: надто активно затикається на скиданні газу, повільно розганяється, тому Eco під час тесту вмикався хіба що в міських заторах, а от чи була там від нього якась користь – невідомо. Sport показався занадто схожим на Normal: у цьому режимі мені особисто не дуже сподобалась панель приладів, набагато спортивнішим Ford Kuga Hybrid не став, тому більшість тесту пройшла в Normal – думаю, так буде і у більшості власників цього автомобіля.

Фото автора

4. Про Sport – це вже окрема історія, яку варто виділити в окремий пункт. Так, 190 к.с. – це немало, і за сучасними мірками 2,5 л об’єму — це вже прямо величезний двигун. Проте Ford Kuga Hybrid – це взагалі не про спорт. Першу сотню він набирає за 9,5 с – непогано, але вас не буде вдавлювати у сидіння на авіаційних розгонах.

Максимальна швидкість – 196 км/год, і це не перебільшення, принаймні 190 км/год він точно їде. Проте «максималка» і «динамічність» – це різні речі, Ford Kuga в міру динамічний, впевнений у своїх силах, але це солідний сімейний автомобіль, де комфорт та безпека важливіші за хуліганські старти зі світлофора.

5. Отже, про комфорт. Дуже сподобалася підвіска та налаштування керма, немає ніякої розхлябаності, валкості, проте і на бруківці Ford Kuga Hybrid не змусить вас клацати зубами. Керується чудово, легко на міських маневрах, з потрібною напругою на трасі. Звісно, налаштування підвіски – це дуже особиста річ, тут вже кому що до вподоби, тому на цьому довго зупинятися не будемо, а факт №5 у нас буде з відтінком суб’єктивності. Підвіска – класна.

Фото автора

6. Комфорт був у нас у попередньому пункті, тому в цей ми винесемо не суто акустичний комфорт, а взагалі всю акустику в цілому. Як вже було згадано, момент включення бензинового двигуна майже не відчувається в салоні, і це, окрім іншого, заслуга доброї шумоізоляції.

Але водночас є цікаве спостереження – наприклад, коли ви маневруєте в якомусь закритому просторі, у тісному київському дворику чи на підземному паркінгу, вам буде дуже важко когось налякати раптовою появою, навіть якщо автомобіль використовує тільки електрику: його все одно добре чути.

Дуже цікаве своєрідне гудіння на різних частотах, я особисто такого раніше не зустрічав на інших гібридах чи електромобілях. Можна сказати – візитна картка. Воно не дуже голосне, тож водій його чує лише при відкритих вікнах. Закриваєте вікно – і далі можете спокійно насолоджуватися тишею або професійним звучанням акустики Bang&Olufsen.

Фото автора

7. Ви будете економити не тільки пальне, а і гальмівні колодки. Ford Kuga Hybrid заряджає свою батарею під час руху накатом, а головне – піч час гальмування, тобто коли ви нажимаєте педаль гальм – зовсім не обов’язково відразу включається «класична» схема гальмування. Ротор двигуна продовжує обертатися і рекуперативне гальмування якраз дає змогу не втрачати енергію, а перетворити її на електричну, заряджаючи акумулятор.

І щоразу, коли ви гальмуєте на світлофорі чи будь-де, після зупинки автомобіля на панелі приладів з’являтиметься повідомлення – скільки відсотків енергії гальмування вам вдалося повернути у власний акумулятор. Або якщо подивитися з іншого боку – скільки відсотків під час кожного гальмування здійснено без допомоги колодок. Інколи ви бачите навіть стовідсоткове використання рекуперації, але частіше це 70-80 відсотків – тож вирахувати, наскільки довше служитимуть вам гальма – неважко. Єдине – ці постійні повідомлення вас спочатку будуть тішити, але з часом можуть набриднути. Можливо, десь в налаштуваннях їх можна загасити, проте мені це не вдалося.

Фото автора

8. Парадокс, але з класичними гібридами це саме так і працює: чим більше ви їздите містом, тим більше пального ви заощадите. Ну принаймні в порівнянні зі звичайним авто з одним двигуном. На трасі акумулятор заряджається не так інтенсивно, і більшість часу Ford Kuga Hybrid буде використовувати ДВЗ. У місті з його світлофорами та рваним ритмом батарея підзаряджається постійно, часто в заторах ДВЗ взагалі не включається. Під час тесту витрати пального у місті становили приблизно 5,3 на 100 км, а в змішаному режимі — вже 5,5, причому витрати зростають відразу, як ви виїжджаєте на трасу. Тому придбання Ford Kuga Hybrid дійсно має сенс, якщо більшість ваших пересувань — це місто, в такому разі ви точно відчуєте всі переваги гібриду.

9. Ford Kuga Hybrid конструктивно ближче до звичайних автомобілів, ніж до електромобілів, хоча, звісно, інженерам довелося дуже постаратися, щоб вмістити батарею, електродвигун та систему рекуперації енергії. І вдалося це їм дуже гарно: об’єм багажника у Ford Kuga Hybrid – 486 л, в ньому знайшлася навіть нормальна «запаска», а не якийсь ремкомплект, на другому ряду сидінь вільно і просторо – тобто наявність гібридної системи не потребує від вас аж ніяких поступок. Все як у звичайному Kuga. Помітна різниця буде лише у вазі – гібридний автомобіль з 2,5-літровим двигуном майже на 130 кг важчий, ніж звичайний Kuga з повним приводом та мотором 1,5 л.

Фото автора

10. Гарантія на батарею – 8 років (або 160 000 км). Так, можна 160 тисяч накатати і за 4 роки. Але тут варто пам’ятати, що гарантійний строк експлуатації та строк служби – це взагалі різні речі. Просто згадайте, що гарантія на ваш новий смартфон – рік, і ніхто при цьому не вважає, що рівно через 12 місяців телефон перетвориться на цеглинку. Так, протягом цих 8 років Ford, скоріше за все, просто замінить вам батарею на нову, якщо з нею раптом щось станеться. Далі вам доведеться міняти її самостійно, але ця необхідність може трапитись через 8, 10 або 12 років. Тобто скоріше за все, не під час саме вашого володіння Ford Kuga Hybrid.

Позаномерний постфактум. Цей факт не ввійшов у нас у основну ТОП-десятку з простої причини. Ми намагалися виділити основні риси цього автомобіля, які дійсно варто не обділити увагою всім, хто цікавиться Ford Kuga Hybrid. Погодьтеся, важко уявити людину, яка зацікавилась конкретною моделлю і при цьому не знає її вартості. Але якщо раптом вас зацікавив цей автомобіль вже після цього тексту – то так, він дорогий. Ця версія, ST-Line Х з повним приводом коштує 1 784 456 грн. Ford Kuga Hybrid в Titanium та приводом на передню вісь – 1 422 610 грн. Різниця за офіційним курсом – майже 10 тис. доларів. Ось тут би я реально дуже сильно подумав, чи потрібен мені повний привід і чи дійсно Titanium (а це не бідна комплектація) не задовольнить всі мої потреби. Звісно, якщо питання ціни не таке вже й гостре – в ST-Line Х вже входить багато найкрутіших систем безпеки. Ну, наприклад, таких як система активного маневрування або автономного екстреного гальмування із системою виявлення зустрічного трафіку при повороті наліво, купа інших цікавинок. Але це вже можна зважити, просто детально вивчивши прайси і зробивши свої особисті висновки. Наш висновок такий – це дуже цікавий, прогресивний та сучасний автомобіль в гарному оснащені, економічний та симпатичний, і — з відповідною ціною.

Фото автора

Технічні характеристики Ford Kuga Hybrid

  • Довжина/ширина/висота/колісна база, мм: 4626/2178/1666/2710
  • Вага, кг: 1773
  • Двигун: 2,5 FHEV, бензин
  • Кількість клапанів/кількість циліндрів: 4/4
  • Об’єм двигуна, см. куб: 2488
  • Потужність двигуна, к.с./об. хв: 190/5500
  • Тип КПП: eCVT
  • Тип приводу: Повний
  • Максимальна швидкість, км/год: 196
  • Динаміка розгону 1-100 км/год, сек: 9,5
  • Витрати пального, л/100 км: 6,3-5,7
  • Ємність батареї, кВт/год: 140
  • Об’єм паливного бака: 54

Читати на The Page