Facebook Pixel

Топ-10 українських франшиз

Експерти кажуть, що під час кризи франчайзингові мережі простіше переживають фінансові проблеми. На прохання The Page Асоціація франчайзингу склала ренкінг 10 найкращих франшиз України. Від рейтингу він відрізняється тим, що десятка найкращих не розподіляється за місцями від 1 до 10. Річ у тім, що представлені у списку бізнеси дуже відрізняються один від одного: розмір інвестицій, умови співпраці з франчайзером, технічні вимоги геть різні. Але ці бізнеси об’єднує те, що вони варті уваги підприємців, які розмірковують над тим, куди інвестувати гроші.

1

Магазини «Наш край»

Маркети «Наш край»

Маркети «Наш край»

Вступний внесок: немає

Щомісячний платіж (роялті): 100,8 грн за кв. м

Є два варіанти магазинів: «експрес» (торгова площа від 50 до 150 кв. м) та магазини самообслуговування типу «біля дому» (від 150 кв. м)

Початкові інвестиції: або від 20 тис. євро, або від 50 тис. євро

Повернення інвестицій: від 5 місяців

Сайт

Мережа магазинів продуктів та товарів щоденного попиту по всій Україні. Найбільше точок у Волинській (55) та Рівненській (34) областях. Основна вимога: наявність власного або орендованого приміщення з торговою площею від 50 кв. м у густонаселених районах або поблизу пожвавлених транспортних розв’язок. Основні статті витрат: купівля обладнання, оплата праці.

Оскільки всі варіанти франшизи передбачають відділ власної випічки, тому є вимога до мінімальної потужності електромережі — 25-30 кВт.

The Page використав калькулятор прибутку на сайті «Наш край»: ми зазначили площу торгового залу 110 кв. м та орендну плату 35 тис. грн. За таких умов орієнтовний прибуток на місяць становитиме 56,5 тис. грн.

2

Маркет пива та інших напоїв «О Маркет»

Маркет пива та інших напоїв «О Маркет»

Маркет пива та інших напоїв «О Маркет»

Вступний внесок: $3 тис.

Роялті: немає

Маркетинговий платіж: 5 тис. грн/міс.

Початкові інвестиції: $33,9 тис.

Повернення інвестицій: 16-22 місяців

Орієнтовний прибуток: від $1,5 тис./місяць

Сайт

Мережа магазинів пива та напоїв від корпорації «Оболонь» та імпортних вин. Частина брендів ексклюзивно представлена тільки в «О Маркетах».

Франшиза була створена у 2022 році. Географія роботи мережі — Київ та міста-сателіти, Хмельницька та Сумська області.

Від франчайзі потрібне орендоване або власне приміщення площею від 60 кв. м на перших поверхах комерційних чи житлових будівель або ТРЦ.

3

Цифрові кав’ярні «Бінокль»

Кав’ярня «Бінокль»

Кав’ярня «Бінокль»

Вступний внесок: входить у суму початкових інвестицій

Роялті: немає

Початкові інвестиції: $5,6-8,5 тис. залежно від формату

Три види формату відрізняються кавомашинами з більшим та меншим асортиментом напоїв та наявністю холодильника з їжею, що впливає на середній чек.

Орієнтовний дохід у перший місяць: $400-1400

Повернення інвестицій: 8-14 місяців

Сайт

Мережа налічує понад 70 кав’ярень у 19 містах України. Для встановлення кав’ярні самообслуговування достатньо мінімальної площі в 1 кв. м в офісних центрах, коворкінгах та ТРЦ. Основні витрати — закупівля обладнання та продуктів. Окремо партнер сплачує оренду торгового місця.

Для роботи цифрової кав’ярні не потрібні працівники, але франчайзі має регулярно та вчасно поповнювати запаси продуктів на точці. Більшість кавомашин для самообслуговування працюють із сухими молочними продуктами, перевага кав’ярень «Бінокль» у використанні натурального молока.

4

Пункти забору аналізів Invivo

Пункти забору аналізів Invivo

Пункти забору аналізів Invivo

Вступний внесок: $1 тис. або $1,5 тис. залежно від формату

Роялті: 1 тис. грн на місяць

Початкові інвестиції: від $11 тис. залежно від формату — пункт забору аналізів або пункт забору аналізів з прийомом лікарів

Орієнтовний дохід у перший місяць: від $1 тис.

Повернення інвестицій: від 17-20 місяців

Дохід франчайзі: 35% від діяльності пункту

Сайт

В Україні відкрито понад 130 пунктів забору біоматеріалів для медичних досліджень. Франчайзі отримують безкоштовне програмне забезпечення та організацію логістики біоматеріалів до лабораторій.

Пункти забору Invivo можуть розташовуватися у медичних закладах або в окремих комерційних приміщеннях.

5

Пекарні «Маленька пекарня»

Пекарні «Маленька пекарня»

Пекарні «Маленька пекарня»

Вступний внесок: $4500 або $5000

Роялті: 2%

Є два формати пекарень: Standart (площа — 40-70 кв. м, інвестиції у відкриття — $21 тис.) та Standart+Pizza (площа — 50-100 кв. м, інвестиції у відкриття — $23,5 тис.)

Термін окупності вже реалізованих проєктів: від 9 місяців

Сайт

Мережа невеликих закладів, в яких на очах у відвідувачів замішують тісто та випікають продукцію.

Пекарня має розташовуватися у місці з гарним пішохідним трафіком або у місцях великого скупчення людей (бажано з максимальним фасадним склінням). Мінімальна площа приміщення — 40 кв. м. Потужність електромережі — від 20 кВт (3 фази), обов’язкова наявність води та каналізації.

Компанія звітує про 23 пекарні мережі, що відкриті 2022 року у різних регіонах України. Цільовою аудиторією називають жінок та чоловіків віком від 16 до 70 років, дітей від 3 до 15 років.

Використовуючи розміщений на сайті калькулятор, The Page підрахувало, що за середнього чека 40 грн та 300 чеків на день чистий прибуток становитиме 72 тис. грн на місяць.

6

Ігрові клуби Mafia World Game

Ігрові клуби Mafia World Game

Ігрові клуби Mafia World Game

Вступний внесок: немає

Роялті: 10%

Рекламні відрахування: $400-1500

Початкові інвестиції: від $1500 до $4000

Повернення інвестицій: 2-3 місяці

Сайт

Це франшиза міжнародної мережі клубів для гри у «Мафію», її клуби розташовані в Україні, Польщі, США та Іспанії.

Покупець франшизи отримує програму Gang'Stars, яка візьме на себе всі технічні моменти гри, вебплатформу Mafia-Game.club, а також налаштовані телеграм-канали для запису клієнтів та оплати від них. Його основне завдання — проводити ігри кілька разів на тиждень.

Франчайзер анонсує щомісячний заробіток у розмірі від 24 тис. до 100 тис. грн.

7

Перукарні «Експрес Стрижка»

Перукарня «Експрес Стрижка»

Перукарня «Експрес Стрижка»

Вступний внесок: $1500

Роялті: 2,5%

Початкові інвестиції: від 55 тис. грн

Повернення інвестицій: від 10 місяців

Сайт

Мережа перукарень з інноваційною технологією прибирання робочого місця, дезінфекції інструментів та поверхонь, сухої стрижки. У п’яти країнах працюють 156 салонів мережі, з них 99 — в Україні.

Встановлена єдина ціна будь-якої стрижки — чоловічої, жіночої, дитячої. Оплата здійснюється через термінал у перукарні.

8

Пекарні Lviv Croissants

Пекарня Lviv Croissants

Пекарня Lviv Croissants

Вступний внесок: $10 тис.

Роялті: 3% від загального доходу на місяць

Є три варіанти пекарень: S — 30 кв. м (лише для ТРЦ із загальним фудкортом), M — 50-100 кв. м, L — 100-150 кв. м

Початкові інвестиції: S — від $30 тис., M — від $50 тис., L — від $70 тис.

Повернення інвестицій: 12-24 місяці

Сайт

Мережа пекарень нараховує приблизно 150 закладів. Відвідувачам пропонують широкий асортимент великих свіжовипечених круасанів з різноманітними начинками. Кожна з пекарень мережі отримує напівфабрикат, який виготовляють на власному виробництві.

Понад 50 закладів розташовані у Києві, більш ніж 20 — у Львові. У 2022 році компанія вийшла на ринок Польщі, де запрацювало п’ять пекарень, ще три готуються до відкриття.

Основна вимога: наявність власного або орендованого фасадного приміщення з підведеними комунікаціями і потужністю електрики від 15 кВт на центральних вулицях або площах, у пішохідних зонах з високим трафіком, районах навчальних закладів, офісних приміщень.

Середньомісячний дохід становить приблизно 700 тис. грн. На собівартість продукції припадає 45%, зарплату — 15%, на рентабельність — 18%.

Орієнтовний прибуток на місяць має становити від $1500 до $4500 залежно від площі пекарні.

9

Хімчистки KIMS

Хімчистка KIMS

Хімчистка KIMS

Вступний внесок: 8 тис. євро

Роялті: 300 євро на місяць

Початкові інвестиції: від 85 до 300 тис. євро

Повернення інвестицій: 36-50 місяців

Сайт

Національна мережа хімчисток і пралень, яка надає послуги хімчистки, прання, а також ремонту одягу, взуття виробів зі шкіри та хутра. Хімчистки мережі працюють в 11 областях України.

Основна вимога: наявність приміщення площею від 150 кв. м з потужністю від 200 кВт не у житловому будинку. Актуальними напрямами для розширення є міста, де ще не працюють хімчистки мережі, наприклад, Львів. Зазвичай у кожному місті працює один франчайзі, щоб уникнути конкуренції між ними.

KIMS може взяти на себе роботи щодо запуску бізнесу франчайзі — від підбору приміщення до налагодження обладнання й навчання персоналу. Після старту компанія обіцяє маркетинговий супровід, забезпечення хімпрепаратами й витратними матеріалами.

Зокрема, разом із франшизою KIMS франчайзі отримують маркетинговий аналіз ринку свого регіону з детально прописаними короткостроковими цілями на один рік і довгостроковими на три роки.

10

Будівельний бізнес Modul Prefarb

Будинок компанії Modul Prefarb

Будинок компанії Modul Prefarb

Вступний внесок: $5 тис.

Роялті: $100 +1% з обороту на місяць

Початкові інвестиції: $10 тис.

Повернення інвестицій: від 1 року

Сайт

Компанія створює мережу офісів продажу енергоефективних збірних будинків від українського виробника повного циклу. Вона пропонує широкий асортимент будинків із СІП-панелей, будинків із закарпатського бруса та каркасних екобудинків з конопель. Каркасна технологія дозволяє швидко зводити житло, а ціни на такі рішення є конкурентними на ринку.

Представництва компанії вже працюють у Харкові, Львові, Івано-Франківську, Києві, а також у Польщі та Словаччині. Основні вимоги до франчайзі: відкриття офісу площею 15-25 кв. м, обладнання його відповідно до стандартів компанії, навчання, організація будівельної бригади та безпосередня участь у роботі представництва.

Своїм партнерам франчайзер пропонує реальний прибуток від 10% в Україні та від 20% у Європі.

11

Чому ці франшизи потрапили до ТОП-10

Андрій Кривонос
Андрій Кривонос
голова директорату Асоціації франчайзингу

Пандемія COVID-19 та війна відібрали у ринку франчайзингу можливість реалізувати головне правило цього ринку — публічність. Мережам іноді неефективно подавати точну інформацію про наявні точки на початок періоду, відкриті та закриті за період, «сухий» залишок на кінець періоду, афішувати справжні обороти. 

Однак мережі будуть ділитися такою інформацією, щоб підтримати реноме компанії, яка продовжує боротися за свій розвиток, та щоб не вводити в оману наявних та потенційних франчайзі завищеними цифрами.

Тож нам бракує даних для формування деталізованого рейтингу, який би містив абсолютні параметри розвитку мереж, як-от: кількість наявних власних та франчайзингових точок у мережі на початок періоду, відкриті та закриті власні та франчайзингові точки за період, кількість власних та франчайзингових точок в мережі на кінець періоду, середні обороти точки на рік, середня кількість персоналу на точці, сума інвестицій на відкриття точки, її зміна порівняно з минулим періодом, середній рівень окупності тощо. Якісним рівнем формування такого рейтингу буде ще аудит чи інша форма незалежного підтвердження таких даних. 

Тому під час складання ренкінгу ми зважали на такі параметри: 

  • дані сайтів мереж про їхній стан та розвиток; 
  • лідерські якості мережі у своїй галузі; 
  • помітність на ринку, оприлюднення інформації про відкриття та подальший розвиток мережі; 
  • експертна оцінка якості мережі та її франчайзингової пропозиції;
  • відгуки наявних франчайзі про роботу в мережі.

За цими параметрами ми визначили 10 найкращих франшиз в Україні, які відповідають критеріям стабільного розвитку: наступність пропозиції, релевантність запитам ринку, прибутковість.