Маніпуляції рейтингами під час війни
У розпал повномасштабної війни соціологічні опитування щодо популярності кандидатів знову опинилися в центрі уваги. Чому публікують рейтинги Залужного проти Зеленського та як це впливає на громадську думку? Президент КМІС Володимир Паніотто розповів про методологію опитувань, маніпуляції рейтингами та роль соціології під час війни у відеоінтерв'ю для The Page.
Зокрема, Паніотто наголошує, що сучасні опитування включають сумнівні методи, наприклад, об’єднання кількох типів рейтингів, що спотворює реальну підтримку кандидатів. Такі дані можуть використовуватися для піару або політичного тиску.
«Усі ці рейтинги є більше для маніпулювання громадською думкою, ніж для вимірювання», – Паніотто.