Європейський Cоюз оприлюднив знаковий закон, що встановлює строгі правила для технологічних гігантів Facebook, Amazon, Google щодо ведення бізнесу.
Як пише DW, в законопроєкті, який отримав назву Закону про цифрові послуги (DSA) і Закону про цифрові ринки (DMA), викладені чіткі правила, що обмежують вплив глобальних інтернет-компаній на європейський ринок.
В іншому випадку, інтернет-гіганти будуть зобов'язані виплатити величезні штрафи.
Що пропонують законопроєкти
Подвійне законодавство встановлює правила, що не можна робити, і покарання для компаній:
- компанії з більш ніж 45 мільйонами користувачів у ЄС будуть призначені цифровими «воротарями», що зробить їх більш строгими (від них вимагатимуть ретельного регулювання свого контенту та покарають за вплив на вибори і громадське здоров'я);
- фірми могли бути оштрафовані до 10% їх річного обороту за порушення правил конкуренції;
- від них також можуть зажадати продати одне зі своїх підприємств або його частину (включаючи права або торгові марки);
- платформи, які відмовляються підкорятися і «загрожують життю та безпеці людей», можуть бути тимчасово припинені «в крайньому випадку»;
- компанії повинні будуть інформувати ЄС про плановані злиття або поглинання;
- певні види даних повинні бути передані регулюючим органам і конкурентам;
- компанії, що віддають перевагу своїм власним послугам, можуть опинитися поза законом.
Глава ЄС з питань конкуренції Маргрет Вестагер заявила, що нові правила спрямовані на встановлення порядку в ринковому хаосі, де монопольно домінують цифрові гіганти.
«Дві пропозиції служать одній меті: переконатися, що ми, як користувачі, як клієнти і компанії, маємо доступ до широкого вибору онлайн-послуг, як і в фізичному світі», — сказала вона, додавши, що «те, що є незаконним офлайн, однаково незаконне в інтернеті».
Регулятори борються з великими технологіями
Європейські та американські регулюючі органи все більше стурбовані практикою ведення бізнесу і користувацьких даних технологічних гігантів. Вони купують дрібні компанії, щоб усунути потенційних конкурентів.
Серед недавніх прикладів придбання Facebook служби обміну повідомленнями WhatsApp і гіганта соціальних мереж Instagram. Купівля Google YouTube і GPS-навігатора Waze також викликала тривогу серед регулюючих органів.
Що станеться далі
Основна мета законодавства — оновити застаріле законодавство ЄС з 2004 року, привівши його у відповідність з новими реаліями цифрової епохи.
Законопроєкту ще належить пройти довгий процес ратифікації, включаючи відгуки від 27 країн-членів ЄС та Європейського парламенту. Лобісти компаній і торгові асоціації також будуть впливати на остаточний закон.
Очікується, що процес займе кілька місяців або навіть рік.