Європейський Cоюз оприлюднив знаковий закон, що встановлює строгі правила для технологічних гігантів Facebook, Amazon, Google щодо ведення бізнесу.
Як пише DW, в законопроєкті, який отримав назву Закону про цифрові послуги (DSA) і Закону про цифрові ринки (DMA), викладені чіткі правила, що обмежують вплив глобальних інтернет-компаній на європейський ринок.
В іншому випадку, інтернет-гіганти будуть зобов'язані виплатити величезні штрафи.
Що пропонують законопроєкти
Подвійне законодавство встановлює правила, що не можна робити, і покарання для компаній:
- компанії з більш ніж 45 мільйонами користувачів у ЄС будуть призначені цифровими «воротарями», що зробить їх більш строгими (від них вимагатимуть ретельного регулювання свого контенту та покарають за вплив на вибори і громадське здоров'я);
- фірми могли бути оштрафовані до 10% їх річного обороту за порушення правил конкуренції;
- від них також можуть зажадати продати одне зі своїх підприємств або його частину (включаючи права або торгові марки);
- платформи, які відмовляються підкорятися і «загрожують життю та безпеці людей», можуть бути тимчасово припинені «в крайньому випадку»;
- компанії повинні будуть інформувати ЄС про плановані злиття або поглинання;
- певні види даних повинні бути передані регулюючим органам і конкурентам;
- компанії, що віддають перевагу своїм власним послугам, можуть опинитися поза законом.
Глава ЄС з питань конкуренції Маргрет Вестагер заявила, що нові правила спрямовані на встановлення порядку в ринковому хаосі, де монопольно домінують цифрові гіганти.

«Дві пропозиції служать одній меті: переконатися, що ми, як користувачі, як клієнти і компанії, маємо доступ до широкого вибору онлайн-послуг, як і в фізичному світі», — сказала вона, додавши, що «те, що є незаконним офлайн, однаково незаконне в інтернеті».
Регулятори борються з великими технологіями
Європейські та американські регулюючі органи все більше стурбовані практикою ведення бізнесу і користувацьких даних технологічних гігантів. Вони купують дрібні компанії, щоб усунути потенційних конкурентів.
Серед недавніх прикладів придбання Facebook служби обміну повідомленнями WhatsApp і гіганта соціальних мереж Instagram. Купівля Google YouTube і GPS-навігатора Waze також викликала тривогу серед регулюючих органів.

Що станеться далі
Основна мета законодавства — оновити застаріле законодавство ЄС з 2004 року, привівши його у відповідність з новими реаліями цифрової епохи.
Законопроєкту ще належить пройти довгий процес ратифікації, включаючи відгуки від 27 країн-членів ЄС та Європейського парламенту. Лобісти компаній і торгові асоціації також будуть впливати на остаточний закон.
Очікується, що процес займе кілька місяців або навіть рік.
Головне від The Page
Дякуємо, що підписалися на The Page.
Буде гаряче!
Раз на тиждень ми будемо відправляти вам найцікавіші редакційні матеріали.
Я погоджуюсь з політикою конфіденційності
Читайте також