Facebook Pixel

ЄС написав нові правила роботи Google, Apple, Amazon та Facebook. У разі непослуху — величезні штрафи

Європейський Cоюз оприлюднив знаковий закон, що встановлює строгі правила для технологічних гігантів Facebook, Amazon, Google щодо ведення бізнесу.

Як пише DW, в законопроєкті, який отримав назву Закону про цифрові послуги (DSA) і Закону про цифрові ринки (DMA), викладені чіткі правила, що обмежують вплив глобальних інтернет-компаній на європейський ринок.

В іншому випадку, інтернет-гіганти будуть зобов'язані виплатити величезні штрафи.

Що пропонують законопроєкти

Подвійне законодавство встановлює правила, що не можна робити, і покарання для компаній:

  • компанії з більш ніж 45 мільйонами користувачів у ЄС будуть призначені цифровими «воротарями», що зробить їх більш строгими (від них вимагатимуть ретельного регулювання свого контенту та покарають за вплив на вибори і громадське здоров'я);
  • фірми могли бути оштрафовані до 10% їх річного обороту за порушення правил конкуренції;
  • від них також можуть зажадати продати одне зі своїх підприємств або його частину (включаючи права або торгові марки);
  • платформи, які відмовляються підкорятися і «загрожують життю та безпеці людей», можуть бути тимчасово припинені «в крайньому випадку»;
  • компанії повинні будуть інформувати ЄС про плановані злиття або поглинання;
  • певні види даних повинні бути передані регулюючим органам і конкурентам;
  • компанії, що віддають перевагу своїм власним послугам, можуть опинитися поза законом.

Глава ЄС з питань конкуренції Маргрет Вестагер заявила, що нові правила спрямовані на встановлення порядку в ринковому хаосі, де монопольно домінують цифрові гіганти.

«Дві пропозиції служать одній меті: переконатися, що ми, як користувачі, як клієнти і компанії, маємо доступ до широкого вибору онлайн-послуг, як і в фізичному світі», — сказала вона, додавши, що «те, що є незаконним офлайн, однаково незаконне в інтернеті».

Регулятори борються з великими технологіями

Європейські та американські регулюючі органи все більше стурбовані практикою ведення бізнесу і користувацьких даних технологічних гігантів. Вони купують дрібні компанії, щоб усунути потенційних конкурентів.

Серед недавніх прикладів придбання Facebook служби обміну повідомленнями WhatsApp і гіганта соціальних мереж Instagram. Купівля Google YouTube і GPS-навігатора Waze також викликала тривогу серед регулюючих органів.

Що станеться далі

Основна мета законодавства — оновити застаріле законодавство ЄС з 2004 року, привівши його у відповідність з новими реаліями цифрової епохи.

Законопроєкту ще належить пройти довгий процес ратифікації, включаючи відгуки від 27 країн-членів ЄС та Європейського парламенту. Лобісти компаній і торгові асоціації також будуть впливати на остаточний закон.

Очікується, що процес займе кілька місяців або навіть рік.

Подякувати 🎉