Facebook Pixel

Як рф збільшила потужності з транспортування нафти на 70% попри санкції

росія збільшила потужності з транспортування нафти на 70% із 2023 року за рахунок розширення «тіньового флоту» танкерів, незважаючи на розширення санкцій Заходу проти страховиків і судноплавних компаній, які співпрацюють з рф. Про це пише Financial Times з посиланням на звіт Київської школи економіки (KSE).

Як росія розширює «тіньовий флот» попри санкції

За даними звіту KSE, росія збільшила експорт нафти, що транспортується танкерами, які не мають страхування і погано обслуговуються – із 2,4 млн барелів на день у червні 2023-го до 4,1 млн у червні 2024 року.

Це відбувається на тлі того, що США, Канада, Японія та європейські союзники дедалі частіше вводили обмеження на міжнародних страховиків і судновласників, які співпрацюють з російською нафтою. Західні країни також додали до санкційного списку компанії та окремі судна, пов’язані з російським «тіньовим флотом».

Quote«Санкції проти танкерів були досить ефективними, але кампанія призначення була надто обмеженою, щоб фактично приборкати «тіньовий флот» росії. Санкції повинні використовуватися систематично», – сказав Бенджамін Хільгеншток, один із авторів звіту KSE.

У червні 2024 року росія транспортувала 70% морської нафти «тіньовим флотом», на збір якого витратила $10 млрд, свідчать дані KSE. Це включало 89% загального експорту російської нафти, більшість з якого торгувалася вище межі ціни у $60 за барель, яку встановили західні країни у рамках санкцій.

За рахунок «тіньового флоту» москва розірвала зв’язки з країнами, що встановили обмеження цін, які тиснули на глобальні страхові компанії, щоб вони дотримувалися режиму санкцій. Це, своєю чергою, обмежило росію користуватися переважно внутрішніми страховиками.

Quote«Це викликало серйозні занепокоєння щодо якості, надійності та масштабу такого страхування. До цього додається вік танкерів, який у середньому становить 18 років, і відсутність належного страхування, що робить ці судна надзвичайно небезпечними», – йдеться у звіті KSE.

Через значні ризики «тіньовий флот» рф все більше використовує анонімні структури власності держав із сірого списку. Нещодавнє розслідування FT виявило, що вони часто включають численних посередників, таких як британські бухгалтери та дубайські компанії, приховані через рівні корпоративних організацій.

Що відомо про аварії з танкерами «тіньового флоту» росії

Уже відомо про кілька аварій за участю «тіньових» кораблів, пов'язаних з росією. У березні 2024-го 15-річний тіньовий танкер Andromeda Star зіткнувся з іншим судном поблизу Данії. Розливу нафти не було, оскільки вона була дорогою до росії уже розвантажена.

За останні два роки чотири кораблі російського тіньового флоту втратили потужність двигунів, включаючи випадки у протоці Туреччини Дарданеллах і в Данських протоках.

Окрім цього, судна «тіньового флоту» були залучені до розливів нафти. У 2019 році 23-річний танкер Ceres I, який раніше брав участь у торгівлі нафтою з Ірану, зіткнувся з іншим танкером поблизу Сінгапуру, вимкнув його сигнал і спробував втекти, перш ніж його затримала берегова охорона Малайзії.

Нагадаємо, чотиритижневий експорт нафти з росії зріс до найвищого рівня з початку липня 2024 року – на 60 тис. барелів, до 3,32 млн станом на 6 жовтня 2024 року. Водночас переробка нафти у рф впала до найнижчого рівня з червня через ремонтні роботи на НПЗ по всій країні.

Подякувати 🎉