Російський «тіньовий флот» здійснює перевезення нафти через Фінську затоку на танкерах, які не призначені для морських рейсів. Про це йдеться у розслідуванні Yle.
З січня до травня 2024 року через Фінську затоку пройшло близько 600 танкерів з російською нафтою. З них майже половина, а саме 283 танкери, належали тіньовому флоту. У цей період багато з цих суден неодноразово заходили до російських нафтових портів.
Розслідування Yle показало, що навесні нафтовий танкер із чорного списку регулярно перетинав Фінську затоку, роблячи це кожні два тижні. Проте серед 283 суден тіньового флоту лише 11 опинилися у «чорному списку». Якщо судно потрапляє до цього списку, це означає, що воно перебуває у вкрай поганому стані або має серйозні недоліки, що робить його експлуатацію забороненою.
Незалежна організація морської інспекції Paris Mou має право внести судно до «чорного списку». Крім того, багато нафтових танкерів мають неякісну страховку і можуть бути старими. Майже 7 із 10 танкерів, що курсують Фінською затокою, мають вік 15 років і більше. Хоча точних обмежень щодо терміну служби нафтових танкерів не існує, експерти, з якими спілкувалася Yle, зазначають, що після 15 років зростає ймовірність виникнення технічних несправностей.
Зупинити рух танкерів, що перевозять російську нафту в порти Усть-Луга і Приморська на дальньому кінці Фінської затоки, є складним завданням.