Як припинення підтримки США вдарить по інформаційному полю України
Більшість опитаних представників медіа (59,2%) переконані, що припинення програм підтримки медіа з боку США може мати катастрофічні наслідки, зокрема спричинити закриття або значне скорочення діяльності багатьох незалежних медіа. Про це свідчать результати опитування Інституту масової інформації (ІМІ), проведеного з 27 січня до 2 лютого, пише forbes. @material: https://thepage.ua/ua/news/bez-garantij-ne-bude-pripinennya-vognyu
Відповідно до опитування, ще 30% медійників прогнозують значний негативний вплив, але сподіваються знайти нові шляхи для підтримки медіа. 5% редакцій заявили, що зможуть вижити завдяки альтернативним ресурсам, оскільки вплив буде помірним. Лише 4,2% респондентів вважають, що зміни матимуть мінімальний вплив, і вони продовжать працювати у звичному режимі. Ще 1,6% опитаних не змогли дати чітку відповідь.
Першими кроками медійників після раптового припинення американського фінансування стали скорочення персоналу (7,5%), проблеми з орендою офісів (9,5%), зменшення обсягів створення контенту (11%), зниження зарплат та перехід на часткову зайнятість (10,5%).
Майже 60% журналістів очікують катастрофічних наслідків для медіа від зупинки допомоги США
Майже 60% журналістів очікують катастрофічних наслідків для медіа від зупинки допомоги США
Якщо міжнародна підтримка медіа-сектору не відновиться протягом трьох місяців, опитані медійники прогнозують такі наслідки (можна було обрати кілька варіантів): зменшення обсягів контенту (41%), скорочення штату (40%), перехід на часткову зайнятість або зниження зарплат (35%), втрата доступу до ключових ресурсів для виробництва контенту (35%), перехід на дистанційну роботу через неможливість утримувати офіси (32%), звернення до непрозорих джерел фінансування (казино, джинса тощо) (12%). Крім того, 8,5% опитаних медіа та громадських організацій прогнозують закриття.
Лише 19% опитаних медіа планують продовжувати роботу на тому ж рівні після припинення грантової підтримки. Як альтернативні джерела фінансування вони розглядають (можна було обрати кілька варіантів): участь у грантових конкурсах від європейських донорів (84%); пошук комерційних партнерів і збільшення обсягів реклами (53%); краудфандинг, збір донатів та створення спільнот для підтримки (48%); державне фінансування (11%); розміщення реклами грального бізнесу та криптовалют (10%); впровадження платної підписки (9%); публікацію замовних матеріалів (8%).
Згідно з результатами опитування, лише 15,8% респондентів заявили, що не отримували грантів від американських організацій. Водночас 35% медіа фінансуються більш ніж на 75% за рахунок таких грантів. Ще 15,8% редакцій покривають 50–75% свого бюджету завдяки американським грантам. У 12,5% опитаних вони становлять від 25% до 50% бюджету, а в 10% — від 10% до 25%. Лише 4,2% медіа залежать від американських грантів менш ніж на 10%.