Facebook Pixel

Тарифна війна коштувала світовому ринку $34 млрд

Тарифна війна коштувала світовому ринку $34 млрд

Тарифна війна коштувала світовому ринку $34 млрд

Торговельна війна Дональда Трампа коштувала компаніям понад $34 млрд у вигляді втрачених продажів і вищих витрат, і ця сума, як очікується, зростатиме, оскільки невизначеність щодо тарифів паралізує процес прийняття рішень у деяких найбільших світових компаніях. Про це свідчить аналіз корпоративної звітності, проведеним агентством Reuters.

У Сполучених Штатах, Азії та Європі такі компанії, як Apple, Ford, Porsche і Sony, переглянули або скоротили свої прогнози прибутку, і переважна більшість заявляє, що нестабільний характер торгової політики Трампа унеможливив точну оцінку витрат. Агентство Reuters проаналізувало звіти компаній, регуляторні документи, стенограми конференцій і пресконференцій, щоб уперше скласти загальну картину вартості тарифів для світового бізнесу на сьогоднішній день.

$33 млрд — це сума оцінок 32 компаній з індексу S&P 500, трьох компаній з європейського індексу STOXX 600 і 21 компанії з японського індексу Nikkei 225. Економісти кажуть, що вартість для бізнесу, ймовірно, буде в кілька разів більшою, ніж компанії повідомляли до цього часу.

Quote«Ви можете подвоїти або потроїти свої підрахунки, і ми все одно скажемо, що ... величина буде набагато більшою, ніж більшість людей уявляє», — сказав Джеффрі Зонненфельд, професор Єльської школи менеджменту.

Він додав, що хвильові ефекти можуть бути ще гіршими, посилаючись на потенційне зниження витрат споживачів і бізнесу, а також на вищі інфляційні очікування.

Хоча нещодавня пауза в китайсько-американській торговельній війні принесла деяке полегшення, а Трамп відступив від тарифних погроз проти Європи, все ще незрозуміло, як виглядатимуть остаточні торговельні угоди. У середу торговий суд США заблокував введення в дію тарифів Трампа. Стратеги кажуть, що в цих умовах компанії шукатимуть способи зміцнити ланцюги поставок, активізувати зусилля з пошуку нових ринків і надаватимуть пріоритет новим ринкам — все це призведе до зростання витрат.

Як світові компанії орієнтуються в умовах невизначеності тарифів США

Як світові компанії орієнтуються в умовах невизначеності тарифів США

Самі компанії не впевнені щодо кінцевої вартості. Оскільки сезон корпоративних прибутків наближається до завершення, Reuters виявив, що щонайменше 42 компанії скоротили свої прогнози, а 16 відкликали або призупинили свої рекомендації. Наприклад, на початку цього місяця Walmart відмовився надати квартальний прогноз прибутку і заявив, що підвищить ціни, чим викликав докір з боку Трампа. Volvo Cars, один з європейських автовиробників, найбільш вразливих до американських тарифів, відкликав свій прогноз прибутку на наступні два роки, а United Airlines дала два різних прогнози, заявивши, що неможливо передбачити макросередовище в цьому році.

Трамп стверджує, що тарифи скоротять торговельний дефіцит Америки і спонукатимуть компанії перенести операції в країну, повертаючи робочі місця додому. За словами Трампа, тарифи також змусять країни, включаючи Мексику, зупинити потік нелегальних іммігрантів і наркотиків до США.

Quote«Адміністрація послідовно стверджує, що Сполучені Штати мають важелі впливу, щоб змусити наших торгових партнерів в кінцевому підсумку нести витрати, пов'язані з тарифами», — заявив речник Білого дому Куш Десаї.

Розмова про тарифи

Під час конференц-дзвінків за січень-березень 360 компаній, або 72%, з індексу S&P 500 згадували про тарифи, порівняно зі 150 компаніями, або 30%, у попередньому кварталі. Керівники 219 компаній, що входять до індексу STOXX 600, згадували про тарифи порівняно з 161 компанією у попередньому кварталі. З 225 компаній, що входять до японського індексу Nikkei, ця цифра становила 58 порівняно з 12 у попередньому кварталі.

Quote«Я не думаю, що корпорації дуже добре розуміють, що відбувається в майбутньому. Якщо ви берете до уваги цей невизначений світ і не можете нікого орієнтувати на цифри, то безпечніше не орієнтувати», — сказав Річ Бернстайн, генеральний директор Richard Bernstein Advisors в Нью-Йорку.

Згідно з даними, зібраними LSEG, Волл-стріт очікує, що чистий прибуток компаній, що входять до індексу S&P 500, зростатиме в середньому на 5,1% в квартал з квітня по грудень, порівняно з 11,7% роком раніше.

Найбільше постраждали автовиробники, авіакомпанії та імпортери споживчих товарів. Зросли мита на сировину і комплектуючі, включаючи алюміній і електроніку, а тарифи для багатьох країн роблять збірку автомобілів дорожчою через розгалуженість ланцюжків поставок. Перенесення будь-якого виробництва до Сполучених Штатів також призведе до збільшення витрат на робочу силу.

Виробник серветок Kleenex компанія Kimberly Clark минулого місяця знизила свій річний прогноз прибутку і заявила, що цього року понесе близько $300 млн витрат, оскільки тарифи підштовхують її ланцюжок поставок до зростання витрат. Кількома днями пізніше компанія заявила, що інвестує $2 млрд протягом п'яти років у розширення своїх виробничих потужностей у США, причому ця цифра не була включена до підрахунку Reuters. Цього року про інвестиції в США оголосили такі компанії, як Apple та Eli Lilly.

Виробник віскі Johnnie Walker і текіли Don Julio компанія Diageo заявила раніше цього місяця, що скоротить витрати на $500 млн і здійснить значний продаж активів до 2028 року, оскільки 10% тариф на імпорт з таких країн, як Велика Британія і Європейський Союз, як очікується, завдасть удару по її операційному прибутку в розмірі $150 млн щороку.

Quote«Тарифи можуть значно підвищити вартість приємного вечора на вулиці — або навіть затишної ночі вдома», — сказав Зак Стамбор, аналітик eMarketer.
Подякувати 🎉