За тиждень 12-18 травня, коли США та Китай домовилися різко знизити взаємні тарифи на 90 днів, бронювання вантажних суден із Китаю до Штатів зросло більш ніж удвічі до попереднього тижня, до 228 тис. TEUs (так званий двадцятифутовий еквівалент, тобто місткість одного стандартного морського контейнера).
Про це пише Bloomberg.
Чи зросте торгівля США та Китаю за 90 днів без високих тарифів
Окрім бронювань вантажних суден, також зросли ціни на місце на кораблях через Тихий океан до США. Спотові тарифи з Шанхая до Лос-Анджелеса підскочили майже на 16%, до $3136 за сорокафутовий еквівалент (FEU, тобто контейнер завдовжки 40 футів) за тиждень.


Як змінилися ціни на контейнерні перевезення після митного перемирʼя 12 травня. Джерело: Bloomberg
Різке збільшення бронювань, ймовірно, повʼязане з хвилею дострокових відвантажень, щоб уникнути високих американських тарифів у майбутньому. Проте це може призвести до збоїв у ланцюгах поставок на найближчі два-три місяці, якщо не буде нових тарифних «сюрпризів», пише Bloomberg.
Тимчасове торговельне перемир’я між двома найбільшими економіками світу миттєво пожвавило активність у портах і на заводах Китаю.

Як змінилося бронювання вантажних суден із Китаю до Штатів після митного перемирʼя 12 травня. Джерело: Bloomberg
Окрім цього, кількість міжнародних авіарейсів між США та Китаєм зросла майже на 18%, свідчать дані китайського Міністерства транспорту.
«Це також важливий сезон покупок на свята – потрібно близько місяця, щоб товари прибули до США, і роздрібні торговці швидко витрачають свої запаси через невизначеність на ринку», – сказав Джаєнду Крішна, директор дослідницької та консалтингової компанії Drewry Maritime Services.
У травні китайська фабрика у провінції Гуандун, що виробляє різноманітну побутову техніку – від кавоварок і тостерів до прасок і зволожувачів повітря, отримала хвилю запитів із США відновити виробництво за замовленнями, які були ще у квітні.
«Фабричні машини працюють безперервно. 90 днів – це надто мало. Виробництво, доставка, ми не можемо втратити жодної хвилини»», – сказав Чень Лей, менеджер ланцюга поставок фабрики.
Водночас попри те, що активність у торгівлі США та Китаю зросла порівняно з попередніми тижнями, загальний обсяг відвантажень залишається на рівні 2024-го.
Це свідчить про те, що багато роздрібних торговців або не замовляють у такому ж обсязі, чекаючи більшої впевненості, або, можливо, вже зробили запаси на початку цього року, пише Bloomberg.
Нагадаємо, 12 травня США та Китай досягли попередньої домовленості про зниження митних тарифів на 90 днів у межах спроби послабити напруження в затяжній торговельній війні.
За домовленостями, американська сторона погодилася знизити мита на китайські товари зі 145% до 30%, натомість Китай зменшить тарифи на американський імпорт зі 125% до 10%.