На прикордонному пункті Виступовичі (кордон із Білоруссю) утворився затор із вантажівок з бітумом через новий порядок митного оформлення, який ухвалив Кабінет міністрів. Про це на своїй сторінці у Facebook повідомив директор «Консалтингової групи А-95» Сергій Куюн.
За його словами, якщо раніше машину бітуму розмитнювали три-чотири години, то тепер один-два дні, водночас деякі вантажівки стоять на кордоні вже три-чотири дні.
«Для бітуму, який їде прямо на будівництво з температурою 150 градусів, таке розмитнення смерті подібне. Будівництво на окремих ділянках зупинено. Мозирський НПЗ може зупинити бітумну установку, а це понад 40% поставок на ринок. Своїми руками зупиняють своє ж «Велике будівництво» в розпал сезону», — заявив Куюн.
Один з імпортерів повідомив галузевому виданню encorr, що зазвичай у Виступовичах оформлювали приблизно 100 вантажівок на день, але після набуття чинності новими інструкціями — не більш як 30.
«Машини стоять по три-чотири дні — це вже критично: утворюється осад, втрата якості, це прямі збитки та зрив строків постачання. І знову це відбувається в розпал будівельного сезону. Власники бітумовозів відмовляються відправляти транспорт до Мозиря з огляду на такі простої», — заявив імпортер.
Ще один великий постачальник бітуму заявив виданню, що пік напруженості був у вихідні, проте ситуація покращилася після того, як втрутився «Укравтодор». Але повністю проблему поки не розв'язали.
Видання зазначає, що 8 вересня почав діяти наказ Міністерства фінансів від 17 червня, яким затверджується порядок виконання митних формальностей у разі здійснення транзитних переміщень. Тепер потрібно надавати попередню митну декларацію в разі транзитного переміщення товарів транспортними засобами комерційного призначення.
Контекст. З березня в Україні почалася програма «Велике будівництво». Її реалізація триває попри карантин. Варто також зазначити, що в оновленому держбюджеті на 2020 рік видатки на будівництво й ремонт доріг зберегли. На дорожню інфраструктуру в ньому закладено майже 70 млрд грн.
Головне від The Page
Дякуємо, що підписалися на The Page.
Буде гаряче!
Раз на тиждень ми будемо відправляти вам найцікавіші редакційні матеріали.
Я погоджуюсь з політикою конфіденційності
Читайте також
Практичний кейс трьох українських компаній, які працевлаштовують людей з інвалідністю