Успішна співпраця держави, бізнесу та громадськості дозволила вирішити проблему професійних компетенцій, знань та навичок операторів БПЛА, затвердивши державний професійний стандарт.
Про це повідомляє Українська асоціація операторів безпілотних апаратів.
Стаття 29 Кодексів законів України про працю чітко встановлює, що під час прийому на роботу співробітник зобов'язаний підтвердити свою кваліфікацію на загальних підставах. Раніше законодавство не передбачало визначення, хто є оператором безпілотного апарата. Виникли питання безпеки та відповідальності як для фахівців, так і для військовослужбовців. Також не було поняття у переліку кваліфікаційних вимог.
«Наша мета полягала у створенні та розвитку державного Професійного стандарту для операторів БПЛА, штурманів та інструкторів. У розробці стандарту брали участь представники приватних пілотних шкіл, вищих навчальних закладів, державних органів, установ, роботодавців, профспілок та інших зацікавлених сторін. Роботи тривали більше місяця – з 12 грудня 2023 року до 15 січня 2024 року», – повідомив голова ГО «Українська асоціація операторів безпілотних апаратів» Роман Корж.
1 лютого 2024 року було затверджено професійні стандарти, які 5 лютого було опубліковано у реєстрі Національного агентства кваліфікацій. 14 травня Агентство акредитувало ТОВ «Український кваліфікаційний центр операторів безпілотних апаратів», наділивши його правом проводити іспити для підтвердження кваліфікаційних вимог спеціалістів у галузі безпілотних технологій.
Наведені у розробленому професійному стандарті трудові функції та компетенції стосуються операторів безпілотних систем, інструкторів та екіпажів безпілотних комплексів Сил оборони України. Це є підставою для присвоєння військово-облікового фаху. Дане регулювання буде також корисним для добровольців, які готуються до мобілізації, та для навчальних центрів, які цінують свою репутацію. Загалом створено 5 кваліфікацій за групою професій «оператор БПЛА»:
- «Оператор дистанційно керованого безпілотного літального апарата»;
- «Штурман-коригувальник дистанційно керованого безпілотного літального апарата»;
- «Оператор доставки вантажів за допомогою дистанційно керованого безпілотного літального апарата»;
- «Оператор аерофото – та відеозйомки за допомогою дистанційно керованого безпілотного літального апарата»;
- «Оператор-інструктор дистанційно керованого безпілотного літального апарата».
Головне від The Page
Дякуємо, що підписалися на The Page.
Буде гаряче!
Раз на тиждень ми будемо відправляти вам найцікавіші редакційні матеріали.
Я погоджуюсь з політикою конфіденційності
Читайте також
Маркетолог + підприємець: формула ефективної співпраці, аби збільшити доходи бізнесу х2
Публічний чи приватний інтерес? Статус юридичних осіб у контексті антикорупційного законодавства