Огляд нового універсала Porsche Taycan Cross Turismo: характеристики, фото, відео
Перед вами найбільш погано приховуваний секрет в історії компанії Porsche. Схоже, шваби просто втомилися кутати його в маскувальні плівки й нагадувати співробітникам про «балакуна — знахідку для шпигуна». То папараці засічуть незакамуфльований прототип на полігоні, то Марк Веббер, фірмовий гонщик і посол марки, проговориться про строки прем'єри, то хтось зі співробітників відправить фото незахищеними каналами. Дійшло навіть до офіційних spy photo з... офіційними коментарями.

Фото: Porsсhe
«Холодним зимовим днем на порожніх сільських дорогах на схід від Вайзаха, — описує будні випробувачів керівник проєкту Штефан Векбах, — Taycan виглядає чужою фігурою на тлі замерзлих угідь і засніжених лісів, що оточували цей популярний тестовий маршрут». Що робити — вихід постійно відкладався, і піарникам потрібно було підтримувати інтерес до новинки.
Спочатку неофіт мав з'явитися в продажу ще пару років тому. Принаймні так нам пообіцяв у березні 2018 року на Женевському автосалоні генеральний директор Porsche Олівер Блюм, презентуючи концепт-кар Porsche Mission E Cross Turismo. Але на щорічній пресконференції через рік стало відомо про перенесення виробництва на кінець 2020 року, який непогано посміявся над усіма нашими планами. Зрештою офіційна прем'єра «електрички» відбулася лише сьогодні.

Таблиця: Сергiй Суховський
Porsche Taycan Cross Turismo: 476 «коней» в універсалі за 2,8 млн грн
Проте до шоу-румів новинка потрапить досить оперативно — уже влітку. Але першими Cross Turismo отримають зовсім не американські або китайські продавці, як це було останні пів століття, а дилери марки в Німеччині, Великій Британії, Нідерландах і, звісно, у Норвегії, де 70 відсотків усіх проданих Porsche називаються «тайканами». Адже саме європейці більше за інших купують легковиків-«універсалів» або, як у нашому випадку, з кузовом shooting break — так у Старому Світі називають універсали, побудовані на базі купе. Тож на особливу місткість сподіватися наївно — до «мисливського» багажника, у буквальному сенсі зализаного аеродинаміками, полізе далеко не кожен фокстер'єр або сетер, що поважає себе. Наприклад, у випадку з Panamera її «вантажна» версія виявилася більшою аж на 20 літрів, тож максимум, який зміг би туди покласти барон Мюнхгаузен, — це свої рушниці, «заброди» та пару-трійку куріпок.
Силует моделі визначається лінією даху, що по-спортивному спадає до корми, — «лінією польоту», як називають її дизайнери Porsche Taycan Cross Turismo.
Однак виглядає Sport Turismo, як справжній позашляховик: піднятий кліренс, великі колеса, несподівані для електромобіля покришки з розвиненими ґрунтозацепами. Позашляховий пакет містить розширювачі арок і накладки по низу кузова з нефарбованого пластику, що забезпечують захист від ударів каміння. До речі, маркетологи очікують, що продаватися універсал буде краще за «тайкан»: пророкують, що плановане співвідношення 60:40 на користь 5-дверка.

Фото: Porsсhe
Porsche Taycan Cross Turismo: 476 «коней» в універсалі за 2,8 млн грн
Потрібно чітко розуміти, що Cross Turismo — просто піднята версія Taycan із трохи іншою формою даху. Навіть самі шваби описують його як CUV (crossover utility vehicle), тобто за «залізом» універсал максимально уніфікований із першоджерелом. У них однакова двомоторна архітектура із синхронними електродвигунами на кожній осі та 800-вольтовою батареєю місткістю 93,4 кВт/год.
Базова версія Taycan 4 Cross Turismo розвиватиме 380 к. с., а в разі потреби можна активувати overboost-режим (у разі ввімкненого Launch Control) і на короткий час підвищити потужність до 476 к. с., а крутний момент — до 500 Нм. До першої сотні 2,8-тонний універсал розганятиметься за 5,1 секунди, а класичний драгстерний «квотер» (1/4 милі) проходитиме за 13,1 с.

Таблиця: Сергiй Суховський
Porsche Taycan Cross Turismo: 476 «коней» в універсалі за 2,8 млн грн
Головна перевага Cross Turismo перед «першоджерелом» — початкова доступність одразу чотирьох модифікацій плюс довгий список опцій, частина з яких буде апдейтитися «повітрям», тобто активуватися онлайн, незалежно від початкової конфігурації.
Як заведено в Porsche, неофіт отримав багатюще стандартне обладнання. Тут і світлодіодна оптика, і цифрова приладова панель, і 10,9-дюймовий дисплей інформаційно-розважальної системи, і двозонний клімат-контроль, і сидіння з електроприводом і регулюванням у восьми напрямках. Плюс адаптивна пневмопідвіска з трикамерною технологією, що містить електронну систему управління амортизаторами PASM, і парочкою примітних налаштувань. Перша — функція Smartlift — дає змогу запрограмувати... величину дорожнього просвіту, тобто електроніка задиратиме кліренс у повторюваних місцях на кшталт «лежачих поліцейських». Друга програма полегшує їзду легким бездоріжжям на кшталт гравійних доріг або кантрісайда. Вона спочатку збільшує кліренс на 30 міліметрів плюс переналаштовує алгоритми роботи дросельної заслінки, амортизаторів, систем стабілізації та векторизації тяги плюс трекшн-контролю.

Фото: Porsсhe
Porsche Taycan Cross Turismo: 476 «коней» в універсалі за 2,8 млн грн
У списку опцій — сидіння з регулюванням за 14 і 18 параметрами, двоколірний інтер'єр, дисплей для переднього пасажира, система підрулення задньою віссю, акустична система Porsche Electric Sport Sound. Крім позашляхового пакета Off-Road Design (є навіть компас!) буде запропоновано «перегоновий» пакет Sport Chrono для трек-днів.
Аеродинаміка для електромобіля є куди важливішою, ніж для звичайного авто, оскільки безпосередньо впливає на енергоспоживання, а отже, і запас ходу. Тому шваби ґрунтовно заморочилися і з пасивною, й особливо з активною аеродинамікою. Завдяки оптимізації форми корми, застосуванню регульованих передніх повітрозабірників і пневмопідвісці, що присідає на швидкості, вони домоглися чудового для універсалів коефіцієнта опору повітря (Сх — 0,26).
Складатимуть Cross Turismo на заводі в Цуффенхаузені, збудованому «під» Taycan за технологіями нульового впливу на довкілля. Це стосується навіть зарядної мережі Porsche Charging Service, яка купує виключно вуглецево-нейтральну (тобто згенеровану вітряками) електрику.
На нашому ринку універсал з'явиться синхронно з німецьким на початку червня. Стартова ціна — від 85,7 тис. євро за базовий Taycan 4 Cross Turismo.

Фото: Porsсhe
Porsche Taycan Cross Turismo: 476 «коней» в універсалі за 2,8 млн грн