Державне підприємство «Укрзалізниця» планує розділитися на три оператори — вантажний, пасажирський та інфраструктурний — протягом наступних двох років. Про це на дебатах «Державні інфраструктурні монополії: залишити не можна приватизувати» заявив директор із стратегічного розвитку та інвестиційної політики компанії Антон Саболевський, передає кореспондент .
Він сказав, що до кінця 2021 року «Укрзалізниця» планує створити окремі юридичні особи за цими напрямками.
«Але наскільки ефективно підприємство буде співпрацювати з державою і вирішувати проблемні питання на шляху до поділу — невідомо», — сказав Саболевский.
Він зазначив, що правління «Укрзалізниці» підтримує її розвиток як холдингу та її подальше володіння трьома компаніями, як це працює у Франції, Польщі та Німеччини.

Саболевський також додав, що питання виведення компанії на IPO займе кілька років. Він навів приклад Польщі, де процес поділу залізничного монополіста і подальшої приватизації вантажної «дочки» зайняв близько 10 років.
Вартість «Укрзалізниці» в цілому оцінюється експертами в $ 14-16 млрд, додав він.
Контекст
На початку вересня президент Володимир Зеленський доручив Кабміну до кінця цього року розробити план щодо зміни структури «Укрзалізниці». Відповідальними він призначив прем'єр-міністра Олексія Гончарука та міністра інфраструктури Владислава Криклія.
Підприємство також планує запустити процес виходу на біржу. Глава компанії Євген Кравцов вважає, що це може залучити кошти за найвигіднішою ставкою у перерахунку на акцію. IPO також вбереже компанію від ризиків, які можливі при наявності одного стратегічного інвестора.